2019-12-18, 08:54
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Joakim Lamotte alltså, gäääääääsp!
Du somnar när alla andra vaknar?
Citera
2019-12-18, 08:57
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Nu har tydligen även hemtjänsten varit där och trakasserad ungdomarna så att de varit tvugna att försvara sig med raketer:

"Hemtjänstpersonal blev attackerad med raketer på Kronogården. Sedan slutade väktarna åka in i området. Nu tvingas kommunen agera."

https://www.ttela.se/nyheter/trollh%C3%A4ttan/hemtj%C3%A4nstpersonal-attackerades-med-raket-1.21677134
Fy fan. Vänsterpolitikerna får väl gå ut och deklarera att "hemtjänstpersonalen är inte välkommen här!"
Citera
2019-12-18, 09:15
Medlem
Panzeradlers avatar
Lamotte ska intervjuas i studio Ett kl 16 i SR P1 i dag.

Kan tillägga att man intervjuade ett väktarbolag gällande det skyddsstopp som lagts och en av de socialdemokratiska kommunpolitikerna fick även frågor om huruvida det är lämpligt att en chef i kommunen raljerat om Lamottes upplevelser i Trollhättan.
Citera
2019-12-18, 09:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Nu har tydligen även hemtjänsten varit där och trakasserad ungdomarna så att de varit tvugna att försvara sig med raketer:

"Hemtjänstpersonal blev attackerad med raketer på Kronogården. Sedan slutade väktarna åka in i området. Nu tvingas kommunen agera."

https://www.ttela.se/nyheter/trollh%C3%A4ttan/hemtj%C3%A4nstpersonal-attackerades-med-raket-1.21677134

Nu förstår jag ingenting? Kommunen har ändå informerat via en video att det är väldigt tryggt i Trollhättan. Lamotte är ju hemma och tar det lugnt så då bör det inte finnas någon som blir kränkt och upprörd och måste uttrycka sina känslor.. nu måste någon som försvarar ungdomarna här i tråden förklara varför något sånt här händer. Kanske hemtjänsten försökte köra på de oskyldiga barnen och de försvarade sig helt enkelt
Citera
2019-12-18, 09:17
Medlem
Lamotte har nytt facebook inlägg,

Citat:
Igår svarade Trollhättans stad på kritiken efter att en av deras chefer, Paula Pelli, raljerat i en hånfull video över upploppen i Trollhättan. Enligt kommunen är inlägget tagit ur sitt sammanhang.

”Inlägget bör ses i sammanhanget att många människor som lever och verkar i Kronogården varje dag inte alltid känner igen sin egen vardag i de bilder som journalister förmedlar av stadsdelen.”, skriver kommunen på sin hemsida.

Jag vill därför förtydliga att Paula Pelli gjorde denna video morgonen efter flera kvällar av upplopp i Kronogården där blåljuspersonal blivit attackerade, polisbilar sönderslagna, privatpersoner fått sina bilar uppeldade och knallskott och sten kastats på polisen.

Då tycker Paula Pelli att det är läge att förlöjliga alla de som råkat illa ut i Kronogården. Det är en spottloska i ansiktet på alla poliser som dagligen kämpar i dessa områden. Hon hånar även alla de människor i Kronogården som ville träffa mig och berätta om sin situation, men som hindrades av ligister.

Det är skitsnack att inlägget är taget ur sitt sammanhang.

Dessutom delades videon under hejarop av rektorn på skolan i Kronogården, Linda Forssén. Varken Paula Pelli eller Linda Forssén bor själva i Kronogården. Istället har de förskansat sig långt bort ifrån den stadsdel som nu härjas av upplopp. Om de nu tycker att Kronogården är så fantastiskt, varför bosätter de sig då inte där med sina familjer? Hycklare kallar jag dessa människor.

Fortsätt gärna dela det här inlägget så mycket det går så att folk får upp ögone
n.
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/
Citera
2019-12-18, 09:24
Medlem
Lite mer reklam https://www.facebook.com/solidaritetigen/videos/2438856599577186/?v=2438856599577186&notif_id=1576652412482291&noti f_t=watch_follower_video
Citera
2019-12-18, 09:46
Medlem
Conny63s avatar
Paula Pelli Har hon fått sparken än eller avgått självmant ?
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Lamotte har nytt facebook inlägg,

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/
Det här narrativet att boende i området inte känner igen sig i rapporteringen är så jävla fult. Om jag bodde där hade jag varit tacksam för uppmärksamheten kring de här asen, inte låtsats som att de inte finns och att reportrar borde berätta att allt är frid och fröjd. Men för vänsterblivna är det väl mer rasistiskt att visa upp blatteriets värsta avarter än det skulle vara att lämna hela området i medieskugga. Vilket jävla svek mot de vettiga människor som bor där. Allt för att fortsätta lura Svensson och låta landet förfalla ännu mer.
Citera
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Blev lite besviken när jag såg klippen, trodde ju att han skulle bli attackerad på riktigt (inte för att jag vill det, men titeln hypar ju upp en). Verbala hot och några petade på hans kamera. Bu-fakking-hu!

Vadå? Filmade han med 360-kamera?
Jag menar eftersom du tydligen såg allt som hände runt honom.
Jag visste inte det.
Citera
2019-12-18, 09:51
Medlem
chilly_c_canes avatar
Någon som vet hur snacket går i Trollhättan?
Vad säger man?
Finns det någon lämplig facebook-grupp att kolla in?
Citera
2019-12-18, 09:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu förstår jag ingenting? Kommunen har ändå informerat via en video att det är väldigt tryggt i Trollhättan. Lamotte är ju hemma och tar det lugnt så då bör det inte finnas någon som blir kränkt och upprörd och måste uttrycka sina känslor.. nu måste någon som försvarar ungdomarna här i tråden förklara varför något sånt här händer. Kanske hemtjänsten försökte köra på de oskyldiga barnen och de försvarade sig helt enkelt
En av hemtjänstens personal var väldigt lik Lamotte. En vit, tunnhårig man med andra ord.
Citera
2019-12-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Yttrandefrihet i all ära men denna pajjas Lamotte är fanimig provokativ.
Vad väntar han sig för reaktioner när han springer runt med sin lilla kamera som han trycker upp i folks ansikten, likt en läkare gör en rektal undersökning, och käften på han glappar högljutt.
Nu talar jag inte om just Trollhättan utan rent allmänt.

Vilket märkligt resonemang. Jag har inte tittat mycket på Joakim Lamottes direktsändningar, men det jag har sett tyder inte på att Lamotte trycker upp kameran i folks ansikten. Mitt intryck är att han vänder sig till de personer som har samlats kring honom och frågar om de vill vara med och svara på frågor. Om då någon säger nej, och säger att han inte vill bli filmad, så brukar Lamotte respektera det vad jag har sett.

Håller du inte med? Har du sett exempel på att Lamotte trycker upp kameran i ansiktet på någon som inte vill vara med i hans program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in