2019-12-14, 14:13
Medlem
viper71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Fortfarande stör det mig på det sättet som KM lades ut i tråden (som en typ samordningsaktion). Var det ärligt eller var det en kupp? Jag skulle inte bli förvånad om någon annan är "mannen med pilotglasögon". Skulle T*mas S kunna passa in? Är det någon som vet var han håller hus idag? Han bodde ju i Lidköping när allt om "mannen med pilotglasögon" tog fart i juli 2017, men där finns han inte längre, märkligt nog. Dessutom var han ju polare med självaste Urb*n Ahl*n, före detta talman i Sveriges riksdag. TS verkar inte heller finnas kvar på Facebook. Vad kan man dra för slutsatser av detta?

Jo han verkar bo kvar i Lidköping enligt ratsit och jobbar som Ergonom på en av Skövdes största företag
Citera
2019-12-16, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anal-fabeterna
Helt plötsligt dök de upp massor av överfall som dock inte togs upp i tidningar ( eftersom de var vänsterorienterade) En person hade blivit påhoppad av 10 somalier men hade givetvis slagit ned samtliga och även låtit sin hund "tugga" lite i dem. Denna person som förövrigt är mytoman är nog inte medveten om att Kremer hade ett förhållande under en tid med hans nuvarande fru. De var nog ett par år som hon säkerligen vill glömma. Amfetamin och E som PU tidigare nämnt.
Man i 45-års åldern (ML) i början av oktober bakom Unicaskolan?
Citera
2019-12-16, 15:38
Medlem
Tvärtyst och locket på efter DNA fynd (en kvinna och två män). Ingen matchning på pilot hittades.
Hur följs detta upp? Radioserien?
Kanske de tre funna DNA tillhör naturligt förekommande i Helenas närhet, icke misstänkta?
GWs två misstänkta, har deras DNA kollats för matchning?
Finns det intresse för att veta vad som hänt oavsett vilka som är inblandade?
Citera
2019-12-16, 17:46
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ingen över 45 år skulle frivilligt befatta sig med det stolpskottet. Möljligtvis "Gula" men han är ju också svagt begåvad stackaren.

Utveckla gärna?

Kremer verkar har flyttat tillbaka till sin gamla hemstad men mottagandet har väl inte blivit det han hoppats på. Kanske inte så konstigt iofs.
Han försökte väl kuppa åt sig en FB grupp där nere som gick ut på och skydda kvinnor från mörkhyade män. Dock var ingen intresserad av att patrullera de osäkra gatorna och tonen blev rätt hätsk innan han beslöt sig för att starta en egen grupp men Sjöstadens Elit. Folk från Samhall och lokala parkbänken samt några yngre förtidspensionerade damer som tyckte han var jättespännande.
Helt plötsligt dök de upp massor av överfall som dock inte togs upp i tidningar ( eftersom de var vänsterorienterade) En person hade blivit påhoppad av 10 somalier men hade givetvis slagit ned samtliga och även låtit sin hund "tugga" lite i dem. Denna person som förövrigt är mytoman är nog inte medveten om att Kremer hade ett förhållande under en tid med hans nuvarande fru. De var nog ett par år som hon säkerligen vill glömma. Amfetamin och E som PU tidigare nämnt. Några av dessa yngre tjejer som gärna ville fånga hans uppmärksamhet var nog inte medveten om att kremer är kanonmat i NMR . Trodde förövrigt att dessa var emot folk som nyttja droger?
Han var en va de som inte heller fick följa med när det starkare gardet lämnade och starta eget. - Han var helt enkelt inte av rätt virke.
Oavsett en av dessa tjejer är gift med en muslim . Alltså en rasförrädare, kollade du aldrig upp dessa småtjejer?
Undrar just om han har någon kontakt med Mirja, hon sitter fortfarande inlåst 20 år senare.

Man kan ju undra varför han så gärna beskyller PU för detta. PU var ju din enda vän som valde att ta avstånd från dig vilket du hade svårt att acceptera. Be om ursäkt till PU nu istället och säg att du bara hittat på dessa anklagelser för att du var arg på han.

Nej, du Kremer, du har alltid och kommer alltid vara en sån som springer med luffare som du kan styra över och är betydligt yngre än dig själv

Rääva
Bärs som bärs

Krämer har skrivit så mycket i tråden och har man sagt A får man säga B. Alltså, vad mer har han att säga? Vad menade han med att han väntade 5 år innan han talade med polisen för han ville vänta tills preskriptionstiden för brott mot griftefriden gått ut?

Han borde veta mer med tanke på det sistnämnda. Om inte annat bör det rimligen finnas personer som kan backa upp hans story.

Mycket svårjobbat det här, förstår att poliserna tröttnat för det verkar som dom gjort det för länge sen.
Citera
2019-12-16, 18:49
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Är du över 45 år?

Nämn någon som skulle backa hen som inte sitter på parkbänken

Men din idol har väl redan pekat ut PU som gm?
Vad tvivlar du på

Rääva

Bärs som bärs

1: Irrelevant

2: Finns verkligen ingen överhuvudtaget som kan backa upp hans story? Inte ens hans dåtida sambo?

3: Definitivt inte min idol! Är du full?

4: Jag vet inte vad som hände den natten men att kalla det för tvivla anser jag vara fel ord.
Citera
2019-12-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ingen över 45 år skulle frivilligt befatta sig med det stolpskottet. Möljligtvis "Gula" men han är ju också svagt begåvad stackaren.

Utveckla gärna?

Kremer verkar har flyttat tillbaka till sin gamla hemstad men mottagandet har väl inte blivit det han hoppats på. Kanske inte så konstigt iofs.
Han försökte väl kuppa åt sig en FB grupp där nere som gick ut på och skydda kvinnor från mörkhyade män. Dock var ingen intresserad av att patrullera de osäkra gatorna och tonen blev rätt hätsk innan han beslöt sig för att starta en egen grupp men Sjöstadens Elit. Folk från Samhall och lokala parkbänken samt några yngre förtidspensionerade damer som tyckte han var jättespännande.
Helt plötsligt dök de upp massor av överfall som dock inte togs upp i tidningar ( eftersom de var vänsterorienterade) En person hade blivit påhoppad av 10 somalier men hade givetvis slagit ned samtliga och även låtit sin hund "tugga" lite i dem. Denna person som förövrigt är mytoman är nog inte medveten om att Kremer hade ett förhållande under en tid med hans nuvarande fru. De var nog ett par år som hon säkerligen vill glömma. Amfetamin och E som PU tidigare nämnt. Några av dessa yngre tjejer som gärna ville fånga hans uppmärksamhet var nog inte medveten om att kremer är kanonmat i NMR . Trodde förövrigt att dessa var emot folk som nyttja droger?
Han var en va de som inte heller fick följa med när det starkare gardet lämnade och starta eget. - Han var helt enkelt inte av rätt virke.
Oavsett en av dessa tjejer är gift med en muslim . Alltså en rasförrädare, kollade du aldrig upp dessa småtjejer?
Undrar just om han har någon kontakt med Mirja, hon sitter fortfarande inlåst 20 år senare.

Man kan ju undra varför han så gärna beskyller PU för detta. PU var ju din enda vän som valde att ta avstånd från dig vilket du hade svårt att acceptera. Be om ursäkt till PU nu istället och säg att du bara hittat på dessa anklagelser för att du var arg på han.

Nej, du Kremer, du har alltid och kommer alltid vara en sån som springer med luffare som du kan styra över och är betydligt yngre än dig själv

Rääva
Bärs som bärs

Den här tråden är ju stendöd sen lång tid tillbaks, men kul att det kommer in (igen) en gammal Mariestadspundare. Du verkar ha koll på PU & PK, vad tror du själv?
Citera
2019-12-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Oj då, så fel d kan bli då man har för brottom. Det var mycket riktigt ditt inlägg jag menade där.

Hade iofs tänkt såga spekulationerna om koppling till Lisa H fallet men äsch...

Ok. P***i är förnamnet jag funderar över. Någon som har info?
Citera
2019-12-17, 14:32
Medlem
Citat:
Helt plötsligt dök de upp massor av överfall som dock inte togs upp i tidningar ( eftersom de var vänsterorienterade) En person hade blivit påhoppad av 10 somalier men hade givetvis slagit ned samtliga och även låtit sin hund "tugga" lite i dem. Denna person som förövrigt är mytoman är nog inte medveten om att Kremer hade ett förhållande under en tid med hans nuvarande fru. De var nog ett par år som hon säkerligen vill glömma. Amfetamin och E som PU tidigare nämnt.
Fick aldrig nåt svar på vem du avsåg men vad jag egentligen ville veta är vem frun, den fd flickvännen, är. Är det Ulr*ka Lid*n?
Citera
2019-12-17, 18:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken2.0
Ok. P***i är förnamnet jag funderar över. Någon som har info?

Oj, du är verkligen en försiktig general, men jag antar att de som eventuellt vet ngt om vederbörande ändå kan lista ut vem du menar. Rent allmänt verkar de flesta inte tro att GM's står att finna i kretsar av dåvarande typ slödder o halvfigurer, av flera olika anledningar.
Citera
2019-12-18, 02:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Det känns som att PU och TS hade med försvinnandet att göra. Mycket trams i tråden nu med avsikt att typ "sakta ner" efter att TS (och hans dåvarande AS P*rsson) var uppe i tråden för några dagar sedan.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-12-18 kl. 02:29.
Citera
2019-12-18, 08:47
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det känns som att PU och TS hade med försvinnandet att göra. Mycket trams i tråden nu med avsikt att typ "sakta ner" efter att TS (och hans dåvarande AS P*rsson) var uppe i tråden för några dagar sedan.

Ja du..... Å andra sidan kan man ju också ikläda sig gissningen att KM och XX har med försvinnandet att göra. Mkt trams i tråden kring PU och TS för att sakta ner tråden.

Tråden är ju faktiskt i det läget att det bara tramsas, gissas o omtröskas kring samma saker som gjorts de senaste åren.
I dagsläget verkar tråden mest syfta till att pissa in revir, sätta varann på plats och slåss om bäst "deckarstatus".

Vad gäller själva trådämnet, fortsätter mina gissningar på Malmgren, vilket många ute i den verkliga världen också lutar åt.
Å andra sidan bör ju tilläggas att Klasse är skitnöjd över hur tråden utvecklas. Hans stödgrupp gör ett gediget jobb.
Citera
2019-12-18, 13:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Ja du..... Å andra sidan kan man ju också ikläda sig gissningen att KM och XX har med försvinnandet att göra. Mkt trams i tråden kring PU och TS för att sakta ner tråden.

Tråden är ju faktiskt i det läget att det bara tramsas, gissas o omtröskas kring samma saker som gjorts de senaste åren.
I dagsläget verkar tråden mest syfta till att pissa in revir, sätta varann på plats och slåss om bäst "deckarstatus".

Vad gäller själva trådämnet, fortsätter mina gissningar på Malmgren, vilket många ute i den verkliga världen också lutar åt.
Å andra sidan bör ju tilläggas att Klasse är skitnöjd över hur tråden utvecklas. Hans stödgrupp gör ett gediget jobb.

Sorry, jag glömde KM (om han nu är "rätt", vill säga). Alltså blir det PU, TS och KM. Intressant med de två sistnämnda är att båda har mycket spännande kopplingar till Urb*n A.

I övrigt håller jag inte med om att tråden typ "står stilla", "går i cirklar" eller "tröskar allt om och om igen". Jag tycker att tråden har ringat in ett begränsat antal personer, av vilka jag känner mig helt säker på åtminstone en har med försvinnandet att göra, kanske till och med två i den skaran.

Efter det att bilvittnet "Carina" tog till orda i pressen för ett par år sedan, säger rapporter som jag har fått att hon ska ha blivit uppringd och typ trakasserad från någon från Lidköpingshållet. Tyvärr vet jag inte mer än så här.

Sedan finns det faktiskt ganska starka indikationer från ett håll på att det är just TS som är "mannen med pilotglasögon". Det skulle onekligen vara oerhört befriande om vi kunde få identiteten på "mannen med pilotglasögon" helt spikad någon gång. Samma sak gäller också för GW Perssons två gubbar. Om vi kunde få dessa tre namn svart på vitt är jag säker på att vi skulle kunna ta stora steg framåt i tråden och faktiskt ge polisen viktiga inputs.

Jag har ganska länge nu läst bakåt i tråden och funderat mycket, och är fortfarande nyfiken på det som Propparn verkar ha haft i åtanke, nämligen att TS dåvarande flickvän ska ha varit AS P*rsson. Om hon skulle vara släkt med den släkten P*rsson som ägde torpet vid Kusabäcken - där också intressanta fynd efter en yngre kvinna har gjorts - är det inte utan att det blir riktigt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in