Citat:
Ursprungligen postat av
Jubbero
Ja du..... Å andra sidan kan man ju också ikläda sig gissningen att KM och XX har med försvinnandet att göra. Mkt trams i tråden kring PU och TS för att sakta ner tråden.
Tråden är ju faktiskt i det läget att det bara tramsas, gissas o omtröskas kring samma saker som gjorts de senaste åren.
I dagsläget verkar tråden mest syfta till att pissa in revir, sätta varann på plats och slåss om bäst "deckarstatus".
Vad gäller själva trådämnet, fortsätter mina gissningar på Malmgren, vilket många ute i den verkliga världen också lutar åt.
Å andra sidan bör ju tilläggas att Klasse är skitnöjd över hur tråden utvecklas. Hans stödgrupp gör ett gediget jobb.
Sorry, jag glömde KM (om han nu är "rätt", vill säga). Alltså blir det PU, TS och KM. Intressant med de två sistnämnda är att båda har mycket spännande kopplingar till Urb*n A.
I övrigt håller jag inte med om att tråden typ "står stilla", "går i cirklar" eller "tröskar allt om och om igen". Jag tycker att tråden har ringat in ett begränsat antal personer, av vilka jag känner mig helt säker på åtminstone en har med försvinnandet att göra, kanske till och med två i den skaran.
Efter det att bilvittnet "Carina" tog till orda i pressen för ett par år sedan, säger rapporter som jag har fått att hon ska ha blivit uppringd och typ trakasserad från någon från Lidköpingshållet. Tyvärr vet jag inte mer än så här.
Sedan finns det faktiskt ganska starka indikationer från ett håll på att det är just TS som är "mannen med pilotglasögon". Det skulle onekligen vara oerhört befriande om vi kunde få identiteten på "mannen med pilotglasögon" helt spikad någon gång. Samma sak gäller också för GW Perssons två gubbar. Om vi kunde få dessa tre namn svart på vitt är jag säker på att vi skulle kunna ta stora steg framåt i tråden och faktiskt ge polisen viktiga inputs.
Jag har ganska länge nu läst bakåt i tråden och funderat mycket, och är fortfarande nyfiken på det som Propparn verkar ha haft i åtanke, nämligen att TS dåvarande flickvän ska ha varit AS P*rsson.
Om hon skulle vara släkt med den släkten P*rsson som ägde torpet vid Kusabäcken - där också intressanta fynd efter en yngre kvinna har gjorts - är det inte utan att det blir riktigt intressant.