2019-12-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är nog snarast så att du ska skapa dig en egen tråd som heter "Hur man försvarar mord och styckmord på till exempel W". Och den ska inte ens ligga i denna forumdel.

För det du skriver i tråden handlar inte om information om hur man ska hitta W´s mördare, utan hur man ska ursäkta dem med allt från "olycka", "normalt att stycka om man ändå har mördat, bara man styckar på ett snällt sätt" till "dödsstraff i ett land man lämnat för 13 år sen".

Du fullständigt spammar tråden med ditt försvar av mördare och styckare. Vad tror du W´s nära och kära upplever om de läser all din sjuka sörja?
Jag tror dom tar sig för pannan. Däremot kommer det nog hundra röda rosoer till vemsa från gärningsmannens släkt. Det är försvararen som skall försöka söka förmildrande omständighet när det blir huvudförhandling - få ner det straff som troligen blir livstid. Men om advokaten försvarar mordet och styckningen så lär hon bli anmäld till advokatsamfundet. Dock kan man försöka få ner från livstid till 18 år om hon är duktig på sitt jobb. Men det lär bli svårt. Kan vi bevisa mord i affekt - då lär styckningen bli en försvårande del. Om man inte kan bevisa mord överhuvudtaget, så blir det griftefridsbrott a la Alm.
Senast redigerad av Picasso2 2019-12-17 kl. 13:48. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Tack själv för att den uppskattas!

När det kommer till Fortinova så lägger de inte ut bilder på lägenheterna, bara bild på huset. Ingen planritning heller. Jag kan se om jag får ritat ihop någon som stämmer något sånär överens.

Gällande badrummet (i tvåorna) så ser de ungefär ut såhär när man står och tittar in: handfat ganska omgående till vänster. Mitt emot (till höger om ingången) är toaletten. Bredvid toaletten är duschen, som är en hörndusch. Det lilla utrymmet mellan handfatet och mitt emot duschen är tänkt att ha en liten tvättmaskin, alltså en liten en. Det får inte plats med en stor/vanlig hushålls tvättmaskin. Det blir väldigt trångt även med en liten tvättmaskin.
Mycket intressant, eftersom vi hela tiden antagit badkar som plats för styckning. Så var alltså inte fallet.

Det är även ett negativt besked eftersom chanserna minskar att de säkrat bevis ifrån vattenlås. Därmed inte sagt att bevis inte kan ha säkrats någon annanstans i lägenheten, men det omkullkastar onekligen teorin.
Citera
2019-12-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Tveksamt , då hade det varit fritt för domstolen att häkta på den lägre misstankegraden .
Möjligen, men nu testade man emot sannolika.

Var det inte någon i tråden som skrev att det kan vara relativt enkelt att häkta skäliga misstänkta, att det kallas "utredningshäktning" och maximalt får leda till en veckas frihetsberövning (för fortsatt häktning måste misstankarna då ha uppgått i sannolika skäl). Jag har bara läst det i tråden, sen finns det säkert andra med koll.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-17 kl. 13:55.
Citera
2019-12-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Att man har lagt "locket på" i denna utredning är för att det läckt ut uppgifter från polisen.
Uppgifter som utredaren uttryckligen sagt att det inte får komma ut offentligt.
Därför stänger man ner uppgifts hanteringen till en inre krets på polishuset.
Av utrednings skäl så spelar en del i uppgiften ingen roll i sig, men en annan sak om uppgiften gör det.

En fråga, har polisen, teknikernas svarta bil, varit ute och letat nånstans dom senaste dagarna och var har dom i så fall varit?

Polisen var ute med 15 talet personer och gick mot dynamitbacken vid hav tolv idag.
Citera
2019-12-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Kan det vara så att om de varit skäligen misstänkta skulle häktningen kunnat ske? Sannolika skäl kräver ju mer bevisning och det kanske föll på just det.

Kan ha varit så. En veckas häktning medges på skäligen misstanke. Men sen måste de ha mer på fötterna om omhäktning skall ske. De kanske sköt lite för högt i åklageriet?
Citera
2019-12-17, 14:01
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Mycket intressant, eftersom vi hela tiden antagit badkar som plats för styckning. Så var bevisligen inte fallet.

Det är även ett negativt besked eftersom chanserna minskar att de säkrat bevis ifrån vattenlås.

Ja precis, det är därför jag postar detta för att hjälpa till. Som du ser är jag ny användare.

Badrummen i tvåorna är för små för att ha badkar i. Jag beskrev badrummet i en annan kommentar: ” Gällande badrummet (i tvåorna) så ser de ungefär ut såhär när man står och tittar in: handfat ganska omgående till vänster. Mitt emot (till höger om ingången) är toaletten. Bredvid toaletten är duschen, som är en hörndusch. Det lilla utrymmet mellan handfatet och mitt emot duschen är tänkt att ha en liten tvättmaskin, alltså en liten en. Det får inte plats med en stor/vanlig hushålls tvättmaskin. Det blir väldigt trångt även med en liten tvättmaskin.

Badrummet kan även vara spegelvänt! Vilket jag tror att det är i T’s lägenhet utifrån min beskrivning. I uppgång B och C är det bara tvåor och de är spegelvända.”

Gällande vattenlås så är locket till golvbrunnen av plast, du vet som det ”brukar se ut” i duschen. Vet inte hur mycket det hjälper men något borde väl fastna?
Citera
2019-12-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan ha varit så. En veckas häktning medges på skäligen misstanke. Men sen måste de ha mer på fötterna om omhäktning skall ske. De kanske sköt lite för högt i åklageriet?
Ja tänkte just det
Citera
2019-12-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Ja tänkte just det
Fast samtidigt undrar jag: om åklagaren hade så pass mycket på föräldrarna, att han bedömde sannolika skäl, så är det nog så att det är en relativt stark indiciekedja när det gäller vad man fått fram på husisar i bil och deras bostad. Men häktningsdomaren tyckte annorlunda. Så det handlar om personligt tyckande här lite grand. Jag tror vi har tre häktade till senvintern - februari/mars.
Citera
2019-12-17, 14:10
Medlem
Hört av folk som är bekanta med familjen att de gjort slamsugning i närheten av MGMs boende. Hittat mänskliga vävnader i avloppet.
Citera
2019-12-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja precis, det är därför jag postar detta för att hjälpa till. Som du ser är jag ny användare.

Badrummen i tvåorna är för små för att ha badkar i. Jag beskrev badrummet i en annan kommentar: ” Gällande badrummet (i tvåorna) så ser de ungefär ut såhär när man står och tittar in: handfat ganska omgående till vänster. Mitt emot (till höger om ingången) är toaletten. Bredvid toaletten är duschen, som är en hörndusch. Det lilla utrymmet mellan handfatet och mitt emot duschen är tänkt att ha en liten tvättmaskin, alltså en liten en. Det får inte plats med en stor/vanlig hushålls tvättmaskin. Det blir väldigt trångt även med en liten tvättmaskin.

Badrummet kan även vara spegelvänt! Vilket jag tror att det är i T’s lägenhet utifrån min beskrivning. I uppgång B och C är det bara tvåor och de är spegelvända.”

Gällande vattenlås så är locket till golvbrunnen av plast, du vet som det ”brukar se ut” i duschen. Vet inte hur mycket det hjälper men något borde väl fastna?
Jomen det är relevant, polisen har säkert kikat igenom vattenlåsen. Oavsett om mgm bara tvättat händerna/duschat så bör spår kunna säkras - om nu gärningen begåtts i lägenheten.

Jag antar att det är svårare att sia kring golven runtom i lägenheterna, är det exempelvis mycket parkett och plankor eller solitt material? Spår kan befinna sig i springor i trägolv, tex.
Citera
2019-12-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nej - såvitt vi vet pågår inget yttre arbete för tillfället. Polisen står redo att agera på uppgifter som inkommer.

Ok, ja polisen kan inte ägna all sin tid åt att leta efter nål i höstack.
Medan en psyksjuk mördare sitter och håller käft.
Citera
2019-12-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SluttyPumpkin
Hört av folk som är bekanta med familjen att de gjort slamsugning i närheten av MGMs boende. Hittat mänskliga vävnader i avloppet.
Slamsugningen var känd. Men va? Mänskliga vävnader? Nätet dras åt. I Expressen skrev man att man hade bevisning som INTE var känd av advokat och mördare än. Men att man skall delge dessa vid förhör i veckan. Detta blir riktigt rafflande. Sätt fanskapet på vatten och bröd samt skarp tänd lampa dygnet runt. Han kanske mjuknar av hunger och sömnbrist. Nä, jag vet att tortyr inte får ske i det här landet - men i detta fall är jag beredd att faktiskt tycka att lite lätt tortyr är på sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in