2019-12-15, 20:34
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Kanske Lamotte varit i byn strax innan och man var tvungen att försvara sin heder?

Jävla lättkränkta pack utan konsekvenstänk och empati som fått alldeles för lösa tyglar och numera ser sig som dem med våldsmonopolet över syltryggade svennar, gör vad man vill, ta vad man vill och konsekvenser uteblir!

Tänk på den äldre generationen som röstat rött som vanlig och nu inte fattar någonting längre:

https://m.facebook.com/lillemor.gustafsson.5
Citera
2019-12-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Nej, han visar inte upp den bild som motsvarar verkligheten för andra än han själv.

Bara för att dra en extrem parallell. Vad tror du hade hänt om du hade klätt ut dig till Hitler och gått runt på stan i Israel och intervjuat människor? Hade du kunnat presentera en rättvis bild av hur aggressiva Israeler är?

Ja, självklart får man räkna med att det provocerar när man som vit åker till ett torg i Trollhättan och vill prata. Så fräckt grjort! Lamotte visar inte respekt! De har ju mutat in torget som sitt. Lamotte kan tydligen inte skilja på ditt o mitt.
Citera
2019-12-15, 20:36
Medlem
Citat:
Nej, han visar inte upp den bild som motsvarar verkligheten för andra än han själv.

Bara för att dra en extrem parallell. Vad tror du hade hänt om du hade klätt ut dig till Hitler och gått runt på stan i Israel och intervjuat människor? Hade du kunnat presentera en rättvis bild av hur aggressiva Israeler är?

Just då var det verkligheten. Det är liksom dokumenterat. Att det inte är allas verklighet, beror på att det fortfarande går att undvika. Brukar du befinna dig i dessa områden, och kan ge en annan bild?

Behövs ingen Hitlerkostym. Israel är ondskan.
Citera
2019-12-15, 20:39
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Jag håller helt klart med om att invandrarna i filmen betedde sig extremt illa. Däremot håller jag inte med om att det skedde oprovocerat. Hade varit mycket mer intressant att se vad som hade hänt om det var en okänd person som gjorde videon istället för Lamotte. Då hade vi fått en mer sann bild.

Svt, sr, och Cnn har väl fått stenar kastade på sig och bilen när de besökt förorter i Stockholm. Fast de kanske är rasister och förtjänar de också.

Polisen, ambulans och brandkår får stenar på sig några gånger i veckan men det får väl också skylla sig själv de också.
Citera
2019-12-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ja, självklart får man räkna med att det provocerar när man som vit åker till ett torg i Trollhättan och vill prata. Så fräckt grjort! Lamotte visar inte respekt! De har ju mutat in torget som sitt. Lamotte kan tydligen inte skilja på ditt o mitt.
Gör dig inte dummare än du är. Nu är det inte direkt ”att han är vit” som är orsaken till att Lamotte river upp starka känslor i förorterna.
Citera
2019-12-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Just då var det verkligheten. Det är liksom dokumenterat. Att det inte är allas verklighet, beror på att det fortfarande går att undvika. Brukar du befinna dig i dessa områden, och kan ge en annan bild?

Behövs ingen Hitlerkostym. Israel är ondskan.
Ja, jag befinner mig ibland i dessa områden och har aldrig blivit påhoppad. Dock har jag aldrig ärenden till dessa områden under kvällstid.
Citera
2019-12-15, 20:43
Medlem
Citat:
Gör dig inte dummare än du är. Nu är det inte direkt ”att han är vit” som är orsaken till att Lamotte river upp starka känslor i förorterna.

Så om en annan vit man hade åkt dit och försökt prata så hade de inte blivit "uppröda"?
De hade inte velat knullat hans mamma?
Citera
2019-12-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Är väl ganska strongt ändå att stå upp ensam mot 100 apor, men, är det inte dags för svenskar att skaffa egna mennerbund. De funkar ju inte att som idag vara ensamma, man är enkelt byte även om man är MMA expert.. dags att börja bli smartare än så.

Seriöst, vad tror idioten och hen-mannen Lamotte att han skall få ut av allt detta? Tror cucken att araberna "vill prata" och medge sitt bus, att de varit "orättvisa" och "jättetaskiga" mot landet och folket som släppt in dem här? Vilken planet kommer alla dessa svenska gnälliga och naiva "jag är inte rasist men"-töntar ifrån? Araberna skrattar åt dem. Artaberna ser Sverige som ett stort nöjesfält att komma hit och bedriva jakt i. Ungefär som The Predator som kommer till jorden för att leka med människorna under jaktliknande förhållanden.
Senast redigerad av Jack.Cates 2019-12-15 kl. 20:49.
Citera
2019-12-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Svt, sr, och Cnn har väl fått stenar kastade på sig och bilen när de besökt förorter i Stockholm. Fast de kanske är rasister och förtjänar de också.

Polisen, ambulans och brandkår får stenar på sig några gånger i veckan men det får väl också skylla sig själv de också.

Nej, precis som jag tidigare har skrivit blir jag väldigt upprörd om etablerade opartiska journalister eller blåljuspersonal blir påhoppade. I dessa fall ska gärningsmännen straffas hårt och utvisas i mitt tycke.

Om däremot någon, likt Lamotte, åker till förorten för att provocera människor är det en annan sak. Om du hade målat blackface och gått runt i amerikanska ghetton hade du också fått skylla dig själv om du hade blivit nerslagen. (Obs, liknelse)
Citera
2019-12-15, 20:49
Bannlyst
Citat:
Men din dumma kommunist, han visar upp verkligheten som den är. Åk dit du då en kväll och intervjua folk med din mobil och se vad som händer. Ni kommunister är så dumma i huvudet.
Citera
Bannlyst
Här är viktigt att jämföra med tex 60 eller 80-tal, kunde man röra sig överallt i sverige på den tiden? Fanns gäng som vill förstöra nationalstaten och tryggheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Så om en annan vit man hade åkt dit och försökt prata så hade de inte blivit "uppröda"?
De hade inte velat knullat hans mamma?

Jag har många gånger pratat med människor i denna typ av områden och ingen har ”velat knulla min mamma” hittills i alla fall. Men vem vet, hade jag åkt dit för att håna människor kanske jag hade blivit bemött annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in