2019-12-15, 10:23
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Har du tittat på BO:s facebook? Han har en blandad vänskara. Många unga, en del utländska namn osv. Det skulle faktiskt kunna vara så att han var positivt inställd till unga invandrare och därför inte var rädd för att gå fram till dessa småkillar.
Nej, jag har inte gjort det. Det du anger kan också vara en förklaring. Han ser rånarna som relativt ofarliga och han kanske hade en lite naiv inställning till deras våldsamma syn på omvärlden.

Sedan konstaterar jag att det är smått omöjligt att skriva på AB&K när sidorna smattrar fram med diverse länkar till Fejjan, Insta, kvällstidningsrubriker, bekantas bekanta, osv. Det är ju omöjligt att läsa varje sida, och när man skriver någon hypotes om motiv och tillvägagångssätt så är det alltid nån jävel som blir kränkt. Men men, det är ju Flashback så det är bara att ge och ta.

For the record: jag är svensk man i Kjells ålder och har förmodligen en politisk åsikt till höger om Kjell. Jag beklagar att han ingrep, och sörjer hans död.
Senast redigerad av Imnsho 2019-12-15 kl. 10:26.
Citera
2019-12-15, 10:26
Medlem
Ang BO: Tidigare företagare i Anderstorp, en kommundel som kan sägas vara gräddhyllan.
BO gillade SD.

Ang brottsplatsen: Nissastigen är det gamla stadshotellet och ägs av två svenska kvinnor.
Det finns en hotelldel, en restaurangdel och en del där man slinker in för att ta en öl, spela biljard eller äta något lätt.
Citera
2019-12-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Handlar inte om fattigdom eller pengar. Handlar om makt och slakt, samt förnedring

Den klassiska maffian, tänk Lucky Luciano skaffade sig inkomster genom beskyddarverksamhet. Jag vet inte var dagens maffia skaffar sig pengar. Dom har ingen bankomat dom kan gå till. Dom får väl råna och stjäla i första hand.
Beskyddarverksamhet i Sverige och speciellt Småland tror jag inte ger några inkomster men jag kan ha fel.
Citera
2019-12-15, 10:30
Medlem
Fregrettos avatar
Tror detta är Hazarer. De har på senare tid växlat över från att ha haft elvisfrillor och röda läderjackor och papiljottskor till att bli råbarkade ”ortengrabbar” på nolltid.

Gislaved är väl en typisk sådan ort som tagit emot många av dessa.
Den låga intelligensen att råna en kontantfri biljard och det kraftiga övervåldet tyder på att detta är tramadoltuggande hazarer.
Citera
2019-12-15, 10:30
Medlem
lmgcs avatar
Tre rån rånförsök i Värnamo fyra mil bort senaste veckorna varav iallafall två var med stor kniv kanske maskete. Samband kanske.
Citera
2019-12-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nej, jag har inte gjort det. Det du anger kan också vara en förklaring. Han ser rånarna som relativt ofarliga och han kanske hade en lite naiv inställning till deras våldsamma syn på omvärlden.

Sedan konstaterar jag att det är smått omöjligt att skriva på AB&K när sidorna smattrar fram med diverse länkar till Fejjan, Insta, kvällstidningsrubriker, bekantas bekanta, osv. Det är ju omöjligt att läsa varje sida, och när man skriver någon hypotes om motiv och tillvägagångssätt så är det alltid nån jävel som blir kränkt. Men men, det är ju Flashback så det är bara att ge och ta.

For the record: jag är svensk man i Kjells ålder och har förmodligen en politisk åsikt till höger om Kjell. Jag beklagar att han ingrep, och sörjer hans död.

Nu påpekade någon att han gillade SD, vilket jag hade missat. Men det stämmer, när man kollar på Facebook. Så min teori om att han kanske var positivt inställd till unga invandrare var förmodligen fel.
Citera
2019-12-15, 10:34
Medlem
T34Panzers avatar
” Misstänkta kan ha fångats på film under flykten
De tre personer som jagas av polis misstänkta för att ha mördat en man på en hotellrestaurang i Gislaved kan ha fångats på film, det säger polisens talesperson

Den misstänkta trion flydde från platsen till fots och nu undersöker polisen om flykten har fångats på övervakningskameror.
Polisen tror att det rör sig om ett rån som gick snett. Ännu finns ingen namngiven misstänkt.”

https://omni.se/misstankta-kan-ha-fangats-pa-film-under-flykten/a/4qK1Re
Citera
2019-12-15, 10:38
Medlem
submariners avatar
Hej,

När Polisen nu gått ut med att det kan ha varit ett rån som spårat ur är min gissning
1: Någon med en dyr klocka, eller
2: Någon som alltid har mycket kontanter.
Citera
2019-12-15, 10:40
Medlem
EggBoxJuans avatar
Kan det vara en anställd i köket som mördarna varit ute efter?
Jag tänker mig att en lokal kriminell förmåga genom soc eller arbetsförmedlingen fått någon sorts tjänst på restaurangen. (Många får ju anställningslättnader för att ta emot kriminellt slödder, något jag kan tänka mig oftast är en förlust ändå)
Han har samtidigt fortsatt sin kriminella karriär utanför jobbet, och kanske inte betalat en drogskuld eller liknande.
De har kanske inte skrikit efter pengar i rånsyfte utan istället skrikit för att få in deras skuld.
Citera
2019-12-15, 10:40
Medlem
tomyhockeys avatar
vi kanske får se efterlyst tv3 på torsdag
Citera
2019-12-15, 10:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

När Polisen nu gått ut med att det kan ha varit ett rån som spårat ur är min gissning
1: Någon med en dyr klocka, eller
2: Någon som alltid har mycket kontanter.
Ja, någon (eller kanske samtliga?) av gärningsmännen kan vara bekant med restaurangen och ägarna - kanske praktiserat där eller bott hemma hos en av dem, eller nåt...?
Citera
2019-12-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Tingeler
Sorry mitt fel förväxlade med Vetlanda.
Vetlanda har en egen polisstation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto