Citat:
Ursprungligen postat av
HarryScheinen
Jag har bara kikat på ett tiotal reportage/youtube-klipp av Lamotte. Jag är ingen expert på honom, jag vet som sagt inte varför han fick sparken från SVT ens. Jag tycker att hans reportage är kraftigt vinklade (min åsikt som sagt), otroligt mycket unkna ledande frågor, och han söker i det närmaste enbart upp en viss typ av människor, etc. Allt för att det ska passa hans format, program, inkomst, etc. Visst ska problem i samhället upp i ljuset, men jag tycker att han är för transparent med sin egen politiska ståndpunkt, vilket sänker hans seriositet avsevärt. Det är vad jag tycker/ser.
Ok, men länka till något som visar vad du menar?
Jag röstar inte SD. Men jag tycker det är viktigt att få veta varför SD gått från ett litet parti i marginalen till att bli kanske Sveriges största. Och då kan det kanske vara så att även "unkna" frågor måste få ställas och "unkna" svar höras.
Det blir svårt att få fram vettiga motargument annars. Sedan kan det finnas saker som man inte kände till som man faktiskt behöver veta.
Reportaget från Trollhättan gjorde i alla fall mig helt övertygad om att det man ser där är en situation som inte kan accepteras. Hoppas vi är ense om det i alla fall?