2019-12-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Äh, du har ju noll koll. Vet du överhuvudtaget vad vinkling betyder i ett journalistiskt perspektiv?
Det går alldeles utmärkt att vinkla när man livesänder. Bara valet av vad man väljer att bevaka är en möjlighet till vinklimg. Vad och vilka man filmar på plats är en vinkling. Vad man frågar och till vilka är en möjlighet till vinkling.

Svårt att inte vinkla om han är omringad av maskerade aggresiva personer som skriker i ansiktet på honom. Svårt att ta sig en bit därifrån och intervjua andra personer när dom följer efter.
Citera
2019-12-14, 09:30
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Anser du att du är moraliskt överlägen för att du anser det fel att en kille åker till en förort för att fråga frågor? Vad är det du anser vara så fel? Att Lamotte får pengar för att vänstermuppar hatar honom?
Finns det inte betydligt värre verksamheter att belysa i dagens materialistiska samhälle?
Du undviker frågan för en andra gång.

Någon skrev att det här är Lamottes affärsidé och la inget politisk värde i det. Det var blott en observation. Fakta. Ditt svar är då att han är en vänster PK-idiot.

Jag undrar fortfarande hur du kom fram till slutsatsen att den personen är en vänster PK-idiot?

Eftersom du vägrar svarar på frågan, så kan man anta att du, i likhet med vänstern, egentligen inte har något av substans utan endast kallar folk namn?
Citera
2019-12-14, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Du undviker frågan.

Varför är man, enligt dig, en vänster PK-idiot bara för att man påpekar vad Lamottes affärsidé är?

Nu er det jo sådan at journalistik til alle tider har været at betragte som en affärsidé.

Man har som journalist altid været afhængig af at nogen ville læse ens avis, for ellers lukkede ens avis og man havde ingen indkomst.

Dette forhold har været gældende indtil pressestøttens indførelse.

Nu er journalisterne ikke afhængige af læsernes ønsker til journalistikken - nu er de afhængige af magthavernes ønske om opbakning til magthavernes politik.

Det er en helt igennem syg udvikling.

Joakim Lamotte arbejder i oplysningens tjeneste, og formodes at tjene penge på sit arbejde - det er helt i journalistikkens oprindelige ånd og stærkt påkrævet.

Der er andre der arbejder som ham, og det er deres arbejde som giver håb om at demokratiske samfund ikke kører ret ud over afgrunden i forbindelse med dekadent idioti samfundsadministration.
Citera
2019-12-14, 09:34
Bannlyst
Citat:

Någon skrev att det här är Lamottes affärsidé och la inget politisk värde i det. Det var blott en observation. Fakta. Ditt svar är då att han är en vänster PK-idiot.

Jag undrar fortfarande hur du kom fram till slutsatsen att den personen är en vänster PK-idiot?

Eftersom du vägrar svarar på frågan, så kan man anta att du, i likhet med vänstern, egentligen inte har något av substans utan endast kallar folk namn?
Ja jag är en motreaktion på vänsterns ständiga demonisering av alla som kan tänka klart. De kallar mig nazist och rasist, därför kallar jag dem kommunister och vänsterblivna. Allt vänster om Moderaterna är äckliga kommunister. Har du problem med det?
Citera
2019-12-14, 09:36
Medlem
Gautamas avatar
Nån som såg denna debatt och kan sammanfatta vad som sades?
TTELA debatt: Oroligheterna på Kronogården
Citera
2019-12-14, 09:36
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Ja jag är en motreaktion på vänsterns ständiga demonisering av alla som kan tänka klart. De kallar mig nazist och rasist, därför kallar jag dem kommunister och vänsterblivna. Allt vänster om Moderaterna är äckliga kommunister. Har du problem med det?
Ok, så du är dum i huvudet. Äntligen fick jag svar på frågan.

Du kallar invandringskritiker för "vänster PK-idioter", bara för att denne påpekar vad Lamottes affärsidé är. Din anledning till att göra det är för att någon kallat dig för nazist och rasist.
Citera
2019-12-14, 09:40
Medlem
Ornus avatar
Citat:

Fordi det er fullstendig irrelevant og bare krypto-kommunister som deg bryr seg om denne fyren og hans pengetiggende. Alle andre snakker om hva som skjer i videoen, som er et emne som eksisterer uavhengig av journalisten.

Men det her kjenner vi jo som venstres ultimate (og eneste) debatt-strategi. 100% fullt kjør på ad hominem.
Citera
2019-12-14, 09:43
Medlem
Är det bara jag som upplevde att han ville provocera utlänningarna trots att dem vad honom flera gånger att inte filma dem??
Citera
2019-12-14, 09:44
Bannlyst
Citat:

Du kallar invandringskritiker för "vänster PK-idioter", bara för att denne påpekar vad Lamottes affärsidé är. Din anledning till att göra det är för att någon kallat dig för nazist och rasist.
Ja, Och du är dum i huvudet, för vem som helst med en IQ över 12 kan lista ut vad Lamottes affärsidé är. Kan du lista ut va Aschbergs affärsidé är?
Citera
2019-12-14, 09:46
Medlem
Det är inte politiker, myndigheter, journalister, samhällsdebattörer, universitetsanställda m.m som är ansvariga annat än exekutivt och som ivrare för Sveriges förfall.
Det är väljarna - svenska folket.
Det är svenska folket som skall utvisas eftersom de förstör sitt land mer än dessa upploppare i Trollhättan.

Så sent som i fjol röstade ca 80% av svenska folket för att förfallet oförtröttligt skulle fortsätta.
Bara en parentes i det stora, men så sent som för några veckor sedan satt Sveriges statsminister och blåljög om förfallets orsaker.
Reaktionen blev sensationellt stark i media för nu satt den eländige kejsaren där naken.
Men att hoppas på att denna bisarrhet blir en tippingpoint är mer än naivt.
Något media tiger om är att 2, 3 nya Trollhättan kommer in i Sverige varje år även efter 2015.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-12-14 kl. 09:49.
Citera
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Är det bara jag som upplevde att han ville provocera utlänningarna trots att dem vad honom flera gånger att inte filma dem??
Når noen følger etter deg og trenger seg foran deg for å ikke filmes så er det jo noe litt merkelig på gang. Men nei, virker som mange efterblivne er enig med deg i at dette er en normal oppførsel.
Citera
Medlem
Citat:

Är du stolt över att debattera som barn gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in