2019-12-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Han brukar åka till områden där det hänt något. Han pratar med alla om de ställer upp. De kriminella är dock mer sugna på slåss.
”Brukar” är ju ett starkt ord. Han har gjort 4 eller 5 såna rapporter på ett år. I övrigt sitter han mest och tigger pengar på Facebook.
Det var ju just för att han provocerat dessa människor och gick ut med att han skulle åka dit som gjorde att han stötte på dessa människor. Hade inte varit upplopp där om inte Joakim åkt dit.
Citera
2019-12-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Polisen har gett upp. Alla nära inpå kroppen & skrika om att de ska hugga.

Det är deras ”lågaffektiva aproach”. Det normala skulle vara ett blixtsnabbt ingripande. I denna situation, med den bemanningen och med lagar och regler de måste följa, skulle jag säga att det är en omöjlighet.

DÄREMOT, om det vore andra grupperingar, t.ex fotbolls-suportrar, NMR eller valfritt, ej invandrar-dominerat, så skulle bemanningen och utrustningsnivån, se helt annorlunda ut. Det skulle vara människor på marken och fulla pikéer, gissar jag.
Citera
2019-12-14, 08:29
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Om en person har begått massvis med onda gärningar, ska det också straffas då?

Vad händer om en person begått onda gärningar, och sen börjar filma random invandrare i hopp om att dom ska skrika och bli arga - så att naiva Sverigedemokrater kan swisha pengar? Suddas alla onda gärningar bort då?

Hur enkelt är det att bli förlåten av er Sverigedemokrater egentligen? Räcker det med att åka hem till förorten och filma invandrare?
Du insinuerar att Lamotte har gjort många "onda gärningar" men jag är inte bekant med dem. De år jag sett hans reportage har han förhållit sig relativt neutral.

Men ja det måste finnas utrymme för förlåtelse, många av oss som nu är PK-befriade var en gång i tiden själva fast i PK-smeten.

Jag är inte Sverigedemokrat btw, sympatiserar mer med AfS.
Citera
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
”Brukar” är ju ett starkt ord. Han har gjort 4 eller 5 såna rapporter på ett år. I övrigt sitter han mest och tigger pengar på Facebook.
Det var ju just för att han provocerat dessa människor och gick ut med att han skulle åka dit som gjorde att han stötte på dessa människor. Hade inte varit upplopp där om inte Joakim åkt dit.
Absolut. Det här gör hans grejer virala, vilket resulterar i mer kassaflöde. Det här är vad han lever för. Om det bara är gamla tanter som står och gnäller, så kommer ingen titta på det.

Om någon invandrare kastar en cola-burk eller försöker sno hans mobil, så innebär det garanterat flera tusen kronor mer i hans plånbok.

Sedan så är det uppenbart att de här invandrarna inte vill prata. Det vet han om. Det är bara naiva Sverigedemokrater i tråden som inte fattar hur de här människorna är funtade. "Men nu har de ju sin chans att prata om hur de känner" - vilken idioti.

Jag inväntar en video där han zoomat in på sitt ansikte, så att man kan få se när han gråter och lite dreggel i mungipan. Han kommer att skrika "är det här det samhället vi vill ha!? Det är dags att vi alla går ihop mot det här - FÖR DET FÅR INTE VARA SÅ HÄR! Swisha lite för min journalistik".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
För att det ger Sverigedemokraterna 100 000 nya väljare varje månad?
https://www.svd.se/svd-sifo-bara-tiondelar-skiljer-mellan-s-och-sd

Är det där en inövad reaktion, eller menar du på allvar att Joakim skulle jobba för SD?
Citera
2019-12-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett

Det var just vad det hade varit. Försök iaf att hänga med lite!
Citera
2019-12-14, 08:34
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du insinuerar att Lamotte har gjort många "onda gärningar" men jag är inte bekant med dem. De år jag sett hans reportage har han förhållit sig relativt neutral.
Då rekommenderar jag att du gör lite research. Han arbetade tidigare aktivt med att förstöra Sverige.

Om självaste Mona Sahlin skulle säga till en invandrare i kön på ICA, så skulle många av er förlåta henne..

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Men ja det måste finnas utrymme för förlåtelse, många av oss som nu är PK-befriade var en gång i tiden själva fast i PK-smeten.
Oja, ni som tidigare var PK förlåter allt och alla som ger en uns av fingernagel till er. Lika barn leka bäst, så att säga.
Citera
2019-12-14, 08:36
Medlem
Citat:
Absolut. Det här gör hans grejer virala, vilket resulterar i mer kassaflöde. Det här är vad han lever för. Om det bara är gamla tanter som står och gnäller, så kommer ingen titta på det.

Om någon invandrare kastar en cola-burk eller försöker sno hans mobil, så innebär det garanterat flera tusen kronor mer i hans plånbok.

Sedan så är det uppenbart att de här invandrarna inte vill prata. Det vet han om. Det är bara naiva Sverigedemokrater i tråden som inte fattar hur de här människorna är funtade. "Men nu har de ju sin chans att prata om hur de känner" - vilken idioti.

Jag inväntar en video där han zoomat in på sitt ansikte, så att man kan få se när han gråter och lite dreggel i mungipan. Han kommer att skrika "är det här det samhället vi vill ha!? Det är dags att vi alla går ihop mot det här - FÖR DET FÅR INTE VARA SÅ HÄR! Swisha lite för min journalistik".

Varför detta flytt av fokus? Det finns ingen problematik, förutom att någon tjänar pengar. Väldigt märkligt resonemang. Alla journalister åker dit där det finns saker att rapportera, och får sedan betalt för sitt arbete. Men du menar att Joakim har skapat alla invandrar-relaterade problem? Foliehatt på den va?

Edit: Har läst dig nu. Bara en chans att väva in SD-kritik och politik. Låt mig gissa. AFS-arbetare?
Senast redigerad av Siix 2019-12-14 kl. 08:40.
Citera
2019-12-14, 08:40
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Varför detta flytt av fokus? Det finns ingen problematik, förutom att någon tjänar pengar. Väldigt märkligt resonemang. Alla journalister åker dit där det finns saker att rapportera, och får sedan betalt för sitt arbete. Men du menar att Joakim har skapat alla invandrar-relaterade problem? Foliehatt på den va?
Fokus är inte på pengar, fokus är på att han är en dålig människa. Men det verkar du vara för trög för att fatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men du menar att Joakim har skapat alla invandrar-relaterade problem? Foliehatt på den va?
Nej, du är den enda som har sagt det.
Citera
2019-12-14, 08:43
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Oja, ni som tidigare var PK förlåter allt och alla som ger en uns av fingernagel till er. Lika barn leka bäst, så att säga.
Jag är inte så intresserad av enskilda personer, jag ser på effekten av Lamottes reportage på samhällsdiskursen och konstaterar att reportaget har potential att väcka motstånd mot mångkulturhaveriet. Det är en positiv sak. Man bör stödja sådant som för utvecklingen i rätt riktning.
Citera
2019-12-14, 08:43
Medlem
Citat:
Fokus är inte på pengar, fokus är på att han är en dålig människa. Men det verkar du vara för trög för att fatta.

Nej, du är den enda som har sagt det.

Du klarar inte av att han har bytt sida. Det är det du vill ha sagt va? Är den inställningen en problemlösare, eller är den för de som vill ha status que och offerkofta?
Citera
2019-12-14, 08:46
Medlem
Visade filmen för min mormor och morfar som varit S troget hela livet. Frågade om dom vill att deras barnbarn ska växa upp med detta och påtalade att folk flyr S nu på grund av detta som dom tillåter.
Mormor sa direkt att detta är förskräckligt och jag sa då att dom har ett val framöver att låta sina barnbarn hamna i detta eller göra en förändring genom att välja ett annat parti. Själva bor dom på landet och handlar 1 gång i veckan så dom har inte mycket kontakt med verkligheten. Så med andra ord detta blir en bra valfilm så sprid gärna detta till era äldre som inte har internet och kollar på tex Flashback och säg att detta är vad som pågår i städerna under Sossarnas fulla tillåtelse. Framför allt blev mormor lite bestört när hon tänkte på vad barnbarnen måste växa upp i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in