2019-12-14, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Är detta alltså ”viktigt journalistiskts arbete” som Lamotte tigger pengar för att utföra?

Är det ett krav att betala?
Ska inte Sverige vara fritt att gå ut på gatan å fråga vem som helst vad den tycker (om den vill vara med på video)?
Vad är det du anser är problemet?
Citera
2019-12-14, 02:09
Medlem
Citat:
Är detta alltså ”viktigt journalistiskts arbete” som Lamotte tigger pengar för att utföra?
Eh ja, eftersom att folk uppenbarligen inte har förstått hur det ser ut i Sverige.

Han är värd varenda krona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Är det ett krav att betala?
Ska inte Sverige vara fritt att gå ut på gatan å fråga vem som helst vad den tycker (om den vill vara med på video)?
Vad är det du anser är problemet?

Att åka till ett ghetto och bli förvånad över att det är ett ghetto är problemet. Lamotte blir spelat förvånad över uppenbara saker och folk sväljer det med hull och hår (och gör honom rik på köpet).
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Begreppet anarko-tyranni passar bra in på sådana här situationer. Polisen och staten är extremt våldsamma och repressiva mot svenska fotbollshuliganer och svenska nationalister som beivras med drakonisk lagstiftning, t.ex. folk som varit på plats passivt eller stått och filmat under tidigare nämnda sammankomster har dömts för våldsamt upplopp (straffskala fängelse), eller hets mot folkgrupp.

Men när det gäller utlänningar som i grupp agerar våldsamt som i videon, och som de facto begår flera brott exempelvis våld mot tjänsteman, rån, störande av allmän ordning, olaga hot, försök till misshandel o.s.v. så beivrar inte makten dem alls. Makten tillåter anarki bland främlingarna, och är tyrannisk mot svenskar.

Det är uppenbart för alla med normal intelligens att polisväsendet är totalt korrupt och anti-svenskt, med en beordrad politisk agenda, som agerar godtyckligt och därmed inte följer lagen objektivt. Reaktionen i media är också talande, total tystnad förutom några plikttrogna notiser om ’oroligheter’. Media spelar en viktig roll; när polisen ingriper mot svenskar med våldskapital har de chefer och media i ryggen. När de ingriper mot grupper av icke-svenskar, tvärtom.

Anders Klarström talade i Trollhättan 1994 och 1993 och menade att utveckligen redan då hade gått för långt och var på väg att spåra ur. Folket borde kanske ha lyssnat. Detta är inget nytt.

Ja de tillåter sådant här beteende helt enkelt. Om det varit fotbollshuliganer som hotat med att hugga och håller på som detta pack hade det varit fullt pådrag och många i buren. Här vill man inte som det eskalera saker och ting och gör alltså inget alls. Vilken jävla värdelös polis vi har.

Det är just det att polisen inte gör ett skit som just gör att de är kräken kommer eskalera sitt beteende. Efter detta när Lamotte var där och det hände skit som vanligt att polisen inte gör ett skit kommer de tro att det är ännu mer fritt fram nästa gång.
Senast redigerad av Zaedrews 2019-12-14 kl. 02:12.
Citera
2019-12-14, 02:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Polisen styrs i mycket låg grad av politiker utan av en tjänstemannakår. Med vänstern menar jag en viss gigantisk idéströmning som genomsyrar samhället, inte en viss sida av svensk aktuell politik.

Men en fråga till dig som kommer att låta dryg men jag vill inte vara dryg utan jag vill ha dina ärliga tankar kring detta: Fanns det några medborgerliga upplopp i Raqqa när IS härjade där? Och om du kommer fram till att det var tunnsått med den varan, var det för att IS ledningen hade läst newscientist eller var det för att hot om våld faktiskt fungerar? Eller har du någon annan förklaring?

Alla andra dagar hade jag nog hållit med dig, men gällande kontroll/arbete i invandrartäta områden, är det i ett ganska rakt led politiskt kontrollerat. Samspråk av både polis/befäl och politiker hörs utåt sett identiskt när det kommer till brottslighet som är invandrarrelaterat. Ingen tillfällighet.
Ett större mått av försiktighet används, men försiktigheten är förvisso också en polisiär angelägenhet då man på förhand vet/lärt sig att vissa områden är ena krutdurkar.

Utan att läst in på det, tror jag den naturliga förklaringen mest låg i IS blotta storlek, men givetvis parat med ett mycket grovt våld som utspelat sig under lång tid och i stor omfattning. Så visst, våld kanske kan stävja.
Frågan är bara hur mycket våld det ska till för att nå balansen? Det kanske inte hjälper förrän vi har svensk polis som utför offentliga avrättningar med sina förstärkningsvapen godtyckligt på Rinkeby Torg eller i Kronogården?
Man har stundtals provat forcerat arbete här i landet, utan någon som helst vinning.
Jag tror att det ska till extremt mycket våld och kaos, för att folket på "orten" ska besinna sig, och jag tror därmed tyvärr att problemet ligger på en nivå långt bortom polisens arbetsmetodik.
Citera
2019-12-14, 02:13
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Prova en annan webbläsare.
Varken det ena eller andra fungerar faktiskt, om jag ska vara helt krass.
När det blir en sådan här ordningsstörning, så blir det alltid fel oavsett.
Det er desverre riktig. Jeg kan ikke se noe annet resultat enn med tiden fullstendig segregering. Det er hva som historisk skjer i alle fall. Håper den prosessen kan foregå relativt fredelig.
Citera
2019-12-14, 02:14
Medlem
Citat:
Att åka till ett ghetto och bli förvånad över att det är ett ghetto är problemet. Lamotte blir spelat förvånad över uppenbara saker och folk sväljer det med hull och hår (och gör honom rik på köpet).

mm, ja det är ju bra så kanske fler blir upplysta om hur illa det är. Alla kan ju inte veta exakt lika mkt som dig. Om han sen tjärnar en krona eller två på det så är det ok... Blir billigare i längden.
Citera
2019-12-14, 02:15
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Men det er vel mange som ikke er helt klar over at det er ghettos i Sverige i det hele tatt? Deres representant til norsk media for eksempel sa at slike områder finnes ikke. Så noen må jo gå dit og rapportere så folk kan se hvordan disse ghettoene er når vanlig media ikke gjør det?

Jeg vet ingenting om denne Lamotte forresten, jeg bare syntes videoen var ganske ille å se på.
Citera
2019-12-14, 02:16
Medlem
Disbeliefs avatar
Citat:

Så du tycker det är fräsigt att stadsdel efter stadsdel blir än mer klanstyrd där inte ens vanliga svenskar får vistas i?
Citera
2019-12-14, 02:20
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Prova en annan webbläsare.
Varken det ena eller andra fungerar faktiskt, om jag ska vara helt krass.
När det blir en sådan här ordningsstörning, så blir det alltid fel oavsett.

Det är det sista jag vill.
Den typen av beteende som återkommande uppvisas av invandrare i segregation är lägst stående i min bok, liksom jag misstänker att det är för dom flesta som skriver här.
Men det är ändå ingen anledning att damma på, om det faktiskt inte finns underlag för det. Eller ska man gå på bara på anledningen att det är typiskt semikriminella mellanöstern-avarter?

Det är en ärlig fråga, för jag har själv funderat lite på om i vart fall en del av lösningen kan ligga i det.
Skulle polisen tjäna på att hålla en mer dynamisk (i detta fall hårdare) folkkontroll som bakar in kulturella bevekelsegrunder i ansatsen att stävja upproret?
Alltså, ska polisen arbeta annorlunda mot just invandrargrupper, och sas möta dom på deras egna villkor? Gummikulor mot sten, pepparspray mot knallskott? Kanske det, tamejfan...

Jag vet inte helt. Tror som sagt det blir fel hur man än gör.

Att man gör det stort invecklat kanske kanske inte Ja nej men att det går inte "Tror som sagt det blir fel hur man än gör" = Vi gör ingenting.

Jag har sett nu i 20 år hur poliserna står och vankar, centrum helt vandaliserat en stadsdel i brand, slagsmål överallt 70 pers fick uppsöka sjukhus för sina skador, för tio år sedan så tystades sådant ned, samma sak då polisen står och vankar och är mest irriterad på alla svenssons som flockas till och undrar vad fan det är som pågår? Svart rök syntes över hela staden, jag körde lastbil och såg över polisens typ plank som dom riggade upp och att trafiken dirigerade runt, rena djävla slagfältet och polisen märkbart sned på mig som ser över.
Det är vi som ska kuvas, polisen är satt att värna Sverigebilden och försöker på olika sätt linda in problemen men att det går inte längre.

Polisen ska agera konsekvent och hårt mot allt bus och om blattarna är värst det är upp till dem.
Citera
2019-12-14, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
mm, ja det är ju bra så kanske fler blir upplysta om hur illa det är. Alla kan ju inte veta exakt lika mkt som dig. Om han sen tjärnar en krona eller två på det så är det ok... Blir billigare i längden.

Det är nog där skon klämmer på vissa. Tänk om han blir rik! Det allra viktigaste är ju att alla har det lika dåligt. Ungefär som vänstern som alltid velat bekämpa rikedom istället, för fattigdom. Sen en släng avundsjuka på det. Hehe....

Lamotte gör en bra sak. Han bedriver journalistik på riktigt. Det tjatas om agendor hit och dit. Vi översvämmas av agenda-journalistik dagligen. Men den bedrivs oftast inte ens ute i verkligheten. Lamotte är iaf ute i verkligheten. Och visar lite ryggrad. Eller hur?
Citera
2019-12-14, 02:33
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Så du tycker det är fräsigt att stadsdel efter stadsdel blir än mer klanstyrd där inte ens vanliga svenskar får vistas i?

Ingen styr det du ser på lamottes film. Svenskar bor där, det är lamotte dom vill ska åka därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in