Citat:
Ursprungligen postat av
krystian
Citat:
19:32 - Skjutning i Västerås - två skadade
20:26 - Skjutning i Sollentuna - en skadad
20:40 - Skjutning mot bostad i Uppsala
https://twitter.com/ItsChrisRoffer/status/1205576789193633794
Det är därför Lamotte behövs som visar hur Sverige ser ut

Nu vet vi ju att det ser ut så. Det är inget media mörkat.
Men Lamotte vill ta reda på hur de boende mår, som bor mitt ibland eländet.
Något fel att någon vill veta det?
Han vill också ta reda på om de som utför våldet,
har något att säga om det hela.
Han brukar lyssna tålmodigt på de värsta kaosarna.
Men det är klart, är de våldsamma samt stjäl hans utrustning, så är det ju inte så lätt att veta hur de tänker.
Är det inte av intresse även för de värsta vänsterblivna att veta hur våldsverkare resonerar?
Är det inte rätt ödmjukt att vilja ta reda på det, egentligen?
I deras länder hade de bara fått huvudet avhuggna om deras enda mål hade varit att sabotera för "de som har mer". Här låter vi de tala om hur de tänker, men den möjligheten saboterar de genom att rabiat gå till attack.
Det här med fattigdom, finns inga som är så ytliga och pengakåta som araber.
Var faktiskt en förortskids som påpekade för mig (då jag kom in på att det är status bland kriminella att gå med guldkedjor, guldklockor och örhängen med mera) att detta är mer typiskt mellanöstern-status-beteende med massa bling-bling (han sa det själv, mellanöstern kom han ju från).
Medan vi svenskar har börjat statusglänsa med att våga leva minimalistiskt och ickekonsumerande, så har araberna som kommer hit ett ytligt lyxbehov-beteende.
De rättar verkligen inte mun efter matsäcken, kan man inte utbilda sig och skaffa sig ett bra jobb, så stjäl man, jobbar svart eller langar knark.
Lyxkonsumtion är extremt viktigt för araber, medan svenskar vill förändra sitt beteende (där vissa tävlar ikapp med att klara sig med så lite som möjligt).
Och kom inte med argumentet att nytillkomna/andragenerationare är placerade på ett och samma ställe (och att det är därför de begår brott) som bekant så är de utspridda överallt i hela Sverige, och även de mest idylliska städer har helt plötsligt förvandlats till orten-städer numera.