2019-12-13, 13:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Du frågar hur något kan finnas under en platt jord.

Jag frågar dig vilket djup man säget att lava formas på, och ger dig mätningar på temperatur dit vi hittills själva varit som djupast. Sen ber jag dig tänka lite utanför den trångsynta verklighetsuppfattning du besitter, och självmant komma fram till hur det skulle vara möjligt på en platt jord.

Klarar du av det?

Jag fattar inte vad du pratar om. Tror du på att lava finns eller tror du det inte?
Citera
2019-12-13, 13:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harjevik
Ironi

Du och vetenskapen har ingen aning.

Var har vetenskapen fel, hur är det egentligen och hur kommer det sig?
Citera
2019-12-13, 13:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Herregud.

Säg bara nej, Clay, "nej jag klarar inte av det.".

Vad är det med dig? Hur kan det vara så svårt att svara på en fråga? Ja eller nej, tror du på att lava finns?
Citera
2019-12-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad är det med dig? Hur kan det vara så svårt att svara på en fråga? Ja eller nej, tror du på att lava finns?

Ja. Har det varit oklart?
Citera
2019-12-13, 14:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja. Har det varit oklart?

Tack, vad bra.

Ja faktiskt. Du skrev ett par jättekonstiga inlägg.

Jag vet att du inte säger dig begripa hur en platt jord skulle fungera, men kan det vara så att du har en förklaring till hur lava blir till?
Citera
2019-12-13, 14:04
Medlem
Harjeviks avatar
Citat:
Var har vetenskapen fel, hur är det egentligen och hur kommer det sig?

Vetenskapen var 1998 säkra på peakoil. Nån j.. där nere fyller på. Har aldrig funnits mer olja än nu och vi har industrialiserat kina och indien under denna tid, 2 miljarder människor går från cykel till bil, gör av med en del.

Men vissa blev mkt rika på oljeaktier.
Citera
2019-12-13, 14:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Flygrutter i söder följer FN kartan mer än globen.

Så ett direktflyg Chile-Australien som går på 13 timmar skulle alltså flyga via USA-Kanada-Nordpolen? Skulle kräva hastigheter på inte ens Concorde var i närheten av för att hinna. Detta är ju nästan motsatt sida om skivan om jorden såg ut som FN-loggan. Och hur skulle man lura passagerarna att man flyger över Stilla havet när man egentligen flyger över Nordamerika? Och hur döljer man överljudsbangen? Och hur får dom överljudsplanen att se ut som vanliga 747 eller A380?Enda läget man skulle flyga annorlunda än globen är ju om man vill mellanlanda i lägen där man inte anser det lönsamt med direktflyg eller om det är länder där man inte vill flyga över t ex krigszoner eller stängda luftrum i vägen men ett flyg Sydamerika-Australien/New Zealand kan inte flyga enligt FN-kartan och hinna på 13 timmar.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-12-13 kl. 14:14.
Citera
2019-12-13, 14:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vetenskapen var 1998 säkra på peakoil. Nån j.. där nere fyller på. Har aldrig funnits mer olja än nu och vi har industrialiserat kina och indien under denna tid, 2 miljarder människor går från cykel till bil, gör av med en del.

Men vissa blev mkt rika på oljeaktier.

Förlåt om jag var otydlig. Jag menar naturligtvis fel i något som berör jordens form. Trådens ämne.
Citera
2019-12-13, 14:15
Medlem
Harjeviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Så ett direktflyg Chile-Australien som går på 13 timmar skulle alltså flyga via USA-Kanada-Nordpolen? Skulle kräva hastigheter på inte ens Concorde var i närheten av för att hinna. Detta är ju nästan motsatt sida om skivan om jorden såg ut som FN-loggan. Och hur skulle man lura passagerarna att man flyger över Stilla havet när man egentligen flyger över Nordamerika? Och hur döljer man överljudsbangen? Och hur får dom överljudsplanen att se ut som vanliga 747 eller A380?Enda läget man skulle flyga annorlunda än globen är ju om man vill mellanlanda i lägen där man inte anser det lönsamt med direktflyg eller om det är länder där man inte vill flyga över t ex krigszoner eller stängda luftrum i vägen.

Kolla Chile Australien. Går de kortaste vägen eller via norra afrika? Finns de som kollat 30-40 flygrutter där ner och gjort filmer om detta fenomen.
Citera
2019-12-13, 14:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Kolla Chile Australien. Går de kortaste vägen eller via norra afrika? Finns de som kollat 30-40 flygrutter där ner och gjort filmer om detta fenomen.

Enda läget man skulle flyga via norra afrika är väl om man vill plocka upp eller släppa av passagerare där eller om man måste mellanlanda av någon annan anledning? Dessutom så skulle jorden se ut som FN-kartan så går raka vägen via Nordamerika och nordpolen och inte via norra Afrika.
Citera
2019-12-13, 14:19
Medlem
Citat:
Tack, vad bra.

Ja faktiskt. Du skrev ett par jättekonstiga inlägg.

Jag vet att du inte säger dig begripa hur en platt jord skulle fungera, men kan det vara så att du har en förklaring till hur lava blir till?

Ja, jag försöker bara få dig själv att komma fram till det, då jag tror det vore nyttigt för dig.

Försök igen, för min skull.

Ta temp-mätningarna från vårt 12km djupa hål, och lägg ihop den informationen med det djup som lava sägs bildas på.

Vad kan vi komma fram till för slutsats gällandes möjligheten för lava att existera under en platt jord?
Senast redigerad av Dendummasillen 2019-12-13 kl. 14:24.
Citera
2019-12-13, 14:22
Medlem
Harjeviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Enda läget man skulle flyga via norra afrika är väl om man vill plocka upp eller släppa av passagerare där eller om man måste mellanlanda av någon annan anledning? Dessutom så skulle jorden se ut som FN-kartan så går raka vägen via Nordamerika och nordpolen och inte via norra Afrika.

Flygrutter går aldrig spikraka vägen då man följer jetvindar. Men gräv lite i detta och se vad du kommer fram till. Samt kolla upp varför flygplan inte syns där nere, bara nära kontinenterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in