Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Dock en utmärkt och legitim anledning för Polisen att få köra dem 3 mil bort från samhället, släppa av dem och låta dem gå hem till fots.
Med allt som kan hända dem på vägen, så blir det ett utmärkt straff.

Och det har polisen slutat med sedan en tid tillbaks (att följa gatans lag, ingen såg mig, ingen hörde - det var inte jag), i alla fall emot folk i sällskap med andra - i detta fall så tror jag att polisen skulle få sparken om de om ens krökte ett hårstrå åt fel hål på den nyadliga apan.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingount
Men idioten försöker ju rasiststämpla Lamotte, men kommer ut som rasist själv när h*n tycker att det påminner om "ett zoo" när han filmar invandrarna.
Tycker det var rätt paradoxalt

Lägg till lite apljud så kommer du bli lurad. Rent strukturellt i skelettet så ser en negers ansikte väldigt mycket ut som en apas. Det är dock deras flockbeteende som får en att tänka på apor, fast gestaltningen blir så tydlig när dem ser ut som sådana också, fast med kläder. Att säga att det är som ett zoo, ett dagis, ett fångläger m.m. gör en inte till rasist, utan det är ett sätt att skildra ens upplevelse av en specifik situation.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Jag tar inte ställning till om Lamotte är rasist eller ej (antagligen är han det inte) men jag tycker det är förjävligt att någon, vem som helst, inte kan röra sig på offentlig plats utan att bli angripen av en pöbel!
EDIT: Sedan som grädde på moset, ingriper inte polis på plats! Man blir mållös.
FAST DEM GJORDE JU MASSVIS, Lamotte fick heeeeela torget för sig själv, och ingen fick gå in … för att det blev så osäkert.