2019-12-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Vi borde skicka Aschberg till Kronogården.
Han kunde ju pröva att intervjua blattarna precis som i trolljägarna. Gjorde han det skulle han ha lite mindre minus på respekt och karma-kontot. All heder till Josefsson som försökte i motvind. Någonting sånt finns inte i sådana som Aschberg, de äger ingen skam och kallar det för schutzpa.
Citera
2019-12-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Joakim Lamotte försökte precis göra ett live-reportage från Kronogården i Trollhättan, men streamen avbröts då han blev attackerad av invandrargäng. Där var fullt med poliser på plats, men de agerade mer trygghetsvärdar än poliser. Kommer gammelmedia våga nämna nåt om detta?

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Gött arr ham får stryk! Han är tafatt.
Citera
2019-12-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Ja när det är fotboll i Stockholm och Göteborg då kan man tydligen få tag i 1000tals poliser, polishästar, bussar, hundar och allt möjligt. Detta mot folk som i princip inte ger sig på allmänheten alls, utan på sin höjd slåss med sina "firmor"

Men att kontrollera 50 invandrare, det är omöjligt

Ja vid minsta tillstymmelse till våld ifrån svenskar så finns helt plötsligt massiva polisiära resurser... men inte annars som här. Våldsbrott emot svenskar rapporteras det inte om etc.
Vilket jävla piss-samhälle. Ett samhälle helt vänt emot den svenska befolkningen.
Hur kan detta ens vara möjligt? Är våra val riggade?
Citera
2019-12-12, 23:17
Medlem
Jag ser mig som socialliberal i grunden och är egentligen positiv till en generös migrationspolitik. Samtidigt bygger detta på en tro på att de som kommer ska vilja anpassa sig till de normer som finns i Sverige. Inte så att de ska tvingas ge upp sin kultur men de ska heller inte tillåtas skapa egna enklaver.
Det våld som vuxit fram de senaste åren har flera förklaringar, både klass och kultur spelar in. Även den slimmade och hårda arbetsmarknaden mm

Nu till min fundering efter att ha sett klippet från Trollhättan. Jag börjar faktiskt bli lite orolig för nån typ av inbördeskrig. Jag tror inte det blir mellan ”svenskar” och invandrare. Problemet jag ser är när en del kan råna folk på stan och plundra affärer utan några egentliga konsekvenser vilket kan leda till att det bildas medborgargarden i brist på en fungerande ordningsmakt. Det kommer finnas ”svenskar” bland plundrarna och invandrare som ansluter till medborgargardena. Medialt och förenklat kan det sedan komma att beskrivas som ett krig mellan invandrare och rasister.

Tyvärr tror jag att den här utvecklingen är möjlig. Frågan är vad man ska göra åt det. En generell sk återvandring är jag emot men kravlösheten och avsaknaden av konsekvenser måste upphöra.
Citera
2019-12-12, 23:18
Medlem
Citat:
Varför skriver SVT att Lamotte är opinionsbildare?
Det ligger i deras intresse. SVT kriserar och granskar kritiker av makten istället för det omvända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det sorgliga är att så många tror att de ska bli räddade "bara Jimmie får makten", "bara 3 år till".. De enda som kan rädda dom är de själva.
Självklart kan inte SD göra underverk, men nog kan man underlätta polisens arbete. Ta bort miljöpartiets påfund om förbud mot vattenkanoner och gummikulor. Låt polisen montera övervakn.kameror utan att söka tillstånd från länsstyrelsen osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Gött arr ham får stryk! Han är tafatt.

Lamotte har mer stake än de flesta naiva o mesiga svenskar!
Citera
2019-12-12, 23:20
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Tycker det är så jävla skrämmande att folk nu skriker om maskeringsförbud, massövervakning och allmänt en massa inskränkningar av friheten.

Ni som gör det går ju globalisternas och kommunisternas ärenden.

Vi ska fan inte inskränka svenskarnas frihet för dessa idioters skull. Polisen är på plats och dom här "människorna" kan ändå härja fritt. Det är ju problemet.

Beter nån sig hotfullt så sätt en tazer i röven på dom. Är det andra generationens invandrarungdomar så utvisa deras föräldrar.

Har kanske inte alla svar, men det är dags att sluta vara så jävla mesiga nu.

Det här jävla landet är verkligen pinsamt alltså.
Gällande maskeringsförbudet så handlar det ju om att de i grupp utgör ett hot emot en enskild, maskerade.
Därtill hänvisar jag till de två tidigare rättsavsnitt som menar att det inte är tillåtet att maskera sig på detta sätt i denna situation. Varför det hetsas om maskeringsförbud är för att polisen har gjort ett fel i att tillåta dessa vara maskerade.

I övrigt enig med utvisning av invällda, kriminella element. Drogerna & den allmänna osäkerheten skulle gå ner minst 50% väldigt fort, sedan sakta ökande, troligtvis.

Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Självklart kan inte SD göra underverk, men nog kan man underlätta polisens arbete. Ta bort miljöpartiets påfund om förbud mot vattenkanoner och gummikulor. Låt polisen montera övervakn.kameror utan att söka tillstånd från länsstyrelsen osv.
Precis som övriga partier så är SD en dussinvara som inte kommer stå till förändring, bara en-i-mängden politiker som tänker med sina arslen.
Citera
2019-12-12, 23:21
Medlem
Citat:
Joakim Lamotte försökte precis göra ett live-reportage från Kronogården i Trollhättan, men streamen avbröts då han blev attackerad av invandrargäng. Där var fullt med poliser på plats, men de agerade mer trygghetsvärdar än poliser. Kommer gammelmedia våga nämna nåt om detta?

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5

Aschberg måste väl ändå vara med, han är ju så tuff i media så han borde vara med och visa hur fel Lamotte har
Citera
2019-12-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Jag ser mig som socialliberal i grunden och är egentligen positiv till en generös migrationspolitik. Samtidigt bygger detta på en tro på att de som kommer ska vilja anpassa sig till de normer som finns i Sverige. Inte så att de ska tvingas ge upp sin kultur men de ska heller inte tillåtas skapa egna enklaver.
Klockrent inlägg skrivet av en rödvinsvänster från östermalm. "Vi förlitar oss på transfereringssystemen att sköta integrationen" *Sippar på champagne i sitt vita enklav*
Citera
2019-12-12, 23:22
Medlem
Citat:
Varför skriver SVT att Lamotte är opinionsbildare?
Därför att de inte kan acceptera honom som journalist, och därför att de ser honom som en högerperson. Opinionsbildare till vänster kallar man experter.
Citera
2019-12-12, 23:22
Medlem
Jesusandmes avatar
Ännu en 'Lamotte blir attackerad'-video. Har man sett ett par videos så är det inget att titta, bara upprepningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in