2019-12-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Himla tur du är här med din bländande intelligens då.

Fråga: tror du atomer, molekyler och bakterier finns?

Du verkar inte förstå det här med att vara ovetandes om vad solen är över en platt jord, eftersom du försöker få mina spekulationer att låta som något jag faktiskt förespråkar. Men kul att du tänker på dem så mycket!

Vet inte riktigt vad jag ska tro om atomer och dylikt, men förmodligen går lögnen åt båda hållen, stort som smått.
Citera
2019-12-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Vet inte riktigt vad jag ska tro om atomer och dylikt, men förmodligen går lögnen åt båda hållen, stort som smått.

Snälla utveckla, vilka lögner?
Citera
2019-12-11, 23:35
Medlem
Citat:
eftersom du försöker få mina spekulationer att låta som något jag faktiskt förespråkar. .

Det gör du så himla bra själv faktiskt!
Vi har presenterat dig faktiska bevis. Problemet ligger bara hos dig, du vägrar och kan inte ta åt dig denna info. Du litar inte på något utan bara vad dina ögon ser...skumt liv o gå efter.
Ser dina ögon vad 1+2+56335+234+5345+234 blir? Eller måste du använda något annat verktyg (din hjärna) för att komma fram till svar till det ändå rätt så simpla matematiska "problemet"?
Citera
2019-12-11, 23:37
Medlem
Citat:
Att jorden är rund.

Ne du skrev:
Citat:

Så vilka lögner är det om atomen som går åt båda håll?

Utveckla VARFÖR du inte tror på atomer?
ALLA religiösa samfund erkänner atomen. Vi har verktyg för att se en enskild atom. Varför litar du inte på detta?
ATOM-bomben? Är den fejk?

Snälla svara på dessa frågor...
Citera
2019-12-12, 06:25
Bannlyst
Jag brukar anse att Flat Earth är ganska vrickat men denna videon har många poänger.
Särskilt experimentet i väntsalen...
https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/theunBEARables/comments/e38ub1/owen_benjamin_reacts_to_epic_flat_earth/
Citera
2019-12-12, 06:54
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jo, om man höjer sig ovanför där bilden är tagen så ser det onekligen rakt ut.

https://media.gettyimages.com/photos/aerial-view-of-lake-pontchartrain-new-orleans-louisiana-picture-id78051567?s=612x612

Förstår inte den här envisheten med att vägra erkänna en så enkel observation? Är du rädd att dina kompisar ska tro du är en plattis?

Så åter ställer jag dig frågan om marken på något magiskt vis blir platt för du ökar höjden.

Du undvek uppenbart det där om att du har evidens på att papper på ett magiskt vis rör på sig helt av dig självt.

Kan du kanske svara?
(FB) Flat Earth--Jorden är platt

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Så du menar alltså att tejpen som sitter på pappret och bordet som håller fast det välvda pappret på något magiskt vis släpper och lägger sig platt på bordet?

Och när du sänker ditt ansikte så att leksaksbåten åter blir skymd har tejpen på något magiskt vid åter släppt och med magi flyttat upp pappret till en välvd båge och där åter fastnat med tejpen.

Eller hur menar du?
Citera
2019-12-12, 08:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Evidens som presenteras som bevis.
Evidens kan inte presenteras dom bevis.
Bevis finns endast inom matematik och logik. Inom vetenskap finns inga absoluta sanningar, utan olika sannolikheter.

I vardagligt tal kan man se bevis och evidens som synonymer, tycker jag. De flesta förstår att man med ”bevis” ibland menar evidens.

Citat:
En båt som färdas tillräckligt långt ut skulle inte längre gå att se från stranden, och när den på sin färd bort från oss händer något som får den att försvinna med botten först.
Precis, på plana ytor är det oförklarligt hur botten försvinna först. Detta kräver en förklaring. Vi vet att en välvd yta är en förklaring, som dessutom stämmer med mätningar och andra observationer.

Citat:
I klippet jag hänvisat till många gånger ser vi att seglet rimligtvis speglas nedåt mot den falska horisontlinjen, då vi kan se fåglar dyka ner i vatten som ligger "ovanför" horisontlinjen. Ett fenomen du tycks ignorera och istället väljer att förklara det med en annars osynlig kurva.
Jag ignorerar inte att det ibland förekommer refraktion och/eller speglingar på vattenytan
Problemet för dig är att hela båten borde speglas inte bara den övre delen. Sedan behövd en förklaring till alla klipp där det inte förekommer refraktion eller spegling.
Citera
2019-12-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Ne du skrev:

Så vilka lögner är det om atomen som går åt båda håll?

Utveckla VARFÖR du inte tror på atomer?
ALLA religiösa samfund erkänner atomen. Vi har verktyg för att se en enskild atom. Varför litar du inte på detta?
ATOM-bomben? Är den fejk?

Snälla svara på dessa frågor...

Alla religiösa samfund erkänner den runda jorden.

Vi har verktyg att se planeter från jorden.
Citera
2019-12-12, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Evidens kan inte presenteras dom bevis.
Bevis finns endast inom matematik och logik. Inom vetenskap finns inga absoluta sanningar, utan olika sannolikheter.

I vardagligt tal kan man se bevis och evidens som synonymer, tycker jag. De flesta förstår att man med ”bevis” ibland menar evidens.

Precis, på plana ytor är det oförklarligt hur botten försvinna först. Detta kräver en förklaring. Vi vet att en välvd yta är en förklaring, som dessutom stämmer med mätningar och andra observationer.

Jag ignorerar inte att det ibland förekommer refraktion och/eller speglingar på vattenytan
Problemet för dig är att hela båten borde speglas inte bara den övre delen. Sedan behövd en förklaring till alla klipp där det inte förekommer refraktion eller spegling.

Ganska säker på att "proofs" översätts till bevis:
https://youtu.be/CGjFAe018oA

Eller varför inte att "bevis" översätts till bevis:
https://youtu.be/AW9_PVPpXcU

Absolut, det kräver en förklaring.

Vad baserar du detta "borde" på? Något experiment utfört under liknande omständigheter som det vi ser i klippet?
Senast redigerad av Dendummasillen 2019-12-12 kl. 09:41.
Citera
2019-12-12, 10:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jo, om man höjer sig ovanför där bilden är tagen så ser det onekligen rakt ut.

https://media.gettyimages.com/photos/aerial-view-of-lake-pontchartrain-new-orleans-louisiana-picture-id78051567?s=612x612
Det innebär inte att den är rak.

Citat:
Förstår inte den här envisheten med att vägra erkänna en så enkel observation? Är du rädd att dina kompisar ska tro du är en plattis?
Det är inte jag som är envis. Jag följer de envisa evidensen.
Citera
2019-12-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det innebär inte att den är rak.

Det är inte jag som är envis. Jag följer de envisa evidensen.

Det ser så ut. Att du inte kan erkänna en sådan enkel observation kan jag bara tillskriva din envishet.
Citera
2019-12-12, 12:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ganska säker på att "proofs" översätts till bevis:
https://youtu.be/CGjFAe018oA

Eller varför inte att "bevis" översätts till bevis:
https://youtu.be/AW9_PVPpXcU
Ja, proofs=bevis (matenatik, logik) och evidence=evidens (vetenskap, juridik).

Citat:
Absolut, det kräver en förklaring.
Innan dess finns det ingen rationell vits med att dra till med gissningen att det finns en förklaring. Under tiden gäller den nuvarande förklaringen.

Citat:
Vad baserar du detta "borde" på? Något experiment utfört under liknande omständigheter som det vi ser i klippet?
Alla kända plana speglingar visar hela objektet. Då borde denna plana yta också spegla hela objektet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in