2019-12-10, 23:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Ja, samma plats, men som sagt inget konstigt med att parkera där. Har gjort det jag också....

Det som er spesielt er jo at politiet har bedt om at alle folk som har vært eller kjørt i området skal melde seg. Både 31. og dagene før/etter. Og eier av denne parkerte bilen har da altså ikke meldt seg. Så lenge de kun står igjen med 10 uidentifiserte biler må man anta at svært mange faktisk har meldt seg, og saken har vært godt belyst i media.
Citera
2019-12-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ja, samma plats, men som sagt inget konstigt med att parkera där. Har gjort det jag också....
Ok. Jeg forstår. Jeg så på bildet at den bilen med østeuropeiske skilter som vitnet så, var parkert et stykke nærmere bilveien. Jeg tenkte at det kunne vært bra om politiet ev kunne finne ut hvem fiskeren med telelinse er (hvis det var fiskerens bil).
Citera
2019-12-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det som er spesielt er jo at politiet har bedt om at alle folk som har vært eller kjørt i området skal melde seg. Både 31. og dagene før/etter. Og eier av denne parkerte bilen har da altså ikke meldt seg. Så lenge de kun står igjen med 10 uidentifiserte biler må man anta at svært mange faktisk har meldt seg, og saken har vært godt belyst i media.

Helt unormalt å huske sine bevegelser så langt tilbake i tid nå, politiet sliter tror jeg. Hadde de klart å identifisere bilen via filmen hadde vel saken vært nær oppklart.
Citera
2019-12-10, 23:28
Medlem
Var det ikke noen i tråden som fortalte at bryggen og parkeringsplassen har vært brukt til narkotikahandel.

Siterer hva Brøske sier aller først i VG-artikkelen.

Citat:
– Politiet er kjent med at det tidvis er noe biltrafikk på gangveien ved Langvannet, og etterforskningen har avdekket at noen få biler også kjørte på denne gangveien den 31. oktober i fjor, sier politiets etterforskningsleder Tommy Brøske til VG.

Sannsynligvis er det kameraene på andre siden av Langvannet som har avdekket biltrafikk på gangveien.

Tidspunkt hadde vært interessant å få opplyst.

Ifølge VGs opplysninger

Citat:
Blant flere uidentifiserte kjøretøy i morgentimene den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant, har én konkret bil vekket særlig interesse, ...

Politiet sier at det uidentifiserte kjøretøyet skal ha vært observert ...

Citat:
..., i tidsrommet hvor man mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling.

Veldig interessante opplysninger. Hadde vært interessant å følge rekonstruksjonen. Å fått se hvordan kjøretøyet beveget seg i området.
Citera
2019-12-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Helt unormalt å huske sine bevegelser så langt tilbake i tid nå, politiet sliter tror jeg. Hadde de klart å identifisere bilen via filmen hadde vel saken vært nær oppklart.
Man husker nok ikke alle sine bevegelser langt tilbake i tid, men jeg tenker at de fleste husker i hvilke områder de har kjørt og i hvilke områder de har parkert de siste månedene dersom de tenker etter.
Citera
2019-12-10, 23:31
Medlem
Finnes det noen forbindelser mellom TH og Tveita-miljøet ?
Citera
2019-12-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Efter 10 veckor är det svårt att minnas när man parkerade där, men som jag sa, polisen vet mer om den bilen än vad vi kan läsa i VG. Jag hoppas bara att lösningen kommer snart.
Citera
2019-12-10, 23:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Denne oppfordringen kom i januar 2019, og klart - det er 3 måneder etterpå. Men jeg var ute og kjørte med min (heldigvis sorte) Audi forbi der akkurat den dagen. Og jeg husket det godt da saken ble kjent etter 10 uker. Det var Halloween, og det var første snøfall. Sånt hjelper på hukommelsen.

Derfor tror jeg det er mistenkelig at føreren ikke har meldt seg. Selv om det hadde gått 10 uker, får du vite at du har stått parkert rett ved åsstedet. Da husker du det. Og da sier du fra selv om du er usikker på dag.
Citera
2019-12-10, 23:36
Medlem
Monsens avatar
Citat:

For du er av dem som er sikker på at denne bilen faktisk er involvert i bortføringen?
Citera
2019-12-10, 23:38
Medlem
Citat:
Efter 10 veckor är det svårt att minnas när man parkerade där, men som jag sa, polisen vet mer om den bilen än vad vi kan läsa i VG. Jag hoppas bara att lösningen kommer snart.

Den uidentifiserte bilen har ikke bare parkert der, den har kjørt på gangveien.

Det er kanskje lettere å huske? Om vedkommende tok en ulovlig snarvei fordi h*n hadde glemt noe eller lignende.
Citera
2019-12-10, 23:41
Medlem
De fleste har vel også mobiltelefon med seg overalt hvor de kjører og går?
Politiet har vel kanskje ikke funnet frem til bilføreren ved hjelp av sporing av mobiltlf, ev fordi bilføreren ikke hadde med seg mobiltlf?

Om man ikke husker akkurat hvor man kjørte og hvor man parkerte den aktuelle dagen, så husker man vel i alle fall om man aldri har parkert på det bestemte stedet (som nå er offentliggjort) eller om man noen ganger har parkert på det bestemte stedet, og man husker nok hvorfor man parkerte akkurat på det stedet.

Jeg tenker at det er håp om at flere husker og at flere dermed melder seg (om så bare for å varsle politiet om at de aldri har parkert på det stedet), etter å ha sett i avisen hvor bilobservasjonen er gjort.
Senast redigerad av POlROT 2019-12-10 kl. 23:55.
Citera
2019-12-10, 23:57
Medlem
Det kan jo være så enkelt som at den aktuelle bilen har vært til salgs i en bruktbilsjappe og at GM har hatt bilen på prøve den aktuelle dagen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in