Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
En rimlig anledning är väl att man har hittat något i bostaden som ÅK anser
kan knytas till mordet.
Varför skulle TR annars göra syn där.
Tycker inte det känns rimligt att man garderar sig för att man kanske
ska hitta något, fast fan vet.
Fast det stod inte att de skulle göra syn där, bara att tingsrätten kan komma att behöva gör en syn där.
Visserligen har SD haft all världens tid på sig att göra sig av med/förstöra, gjuta/bygga över...utebad, gräva om/upp avloppsrör osv, så vad de nu skulle behöva göra, som inte är gjort tidigare är svårt att föreställa sig när man inte är insatt.
Det jag kan tänka mig är något, som du säger som kan knytas till mordet.
Jag tänker mig att mordet var mycket blodigt.
Att komma in i sitt hus utan att bloda ner både här och där känns orimligt. Hur svårt är det inte att sedan skrubba bort varenda blodavstryk.
Man kan inte ens komma ihåg varje ställe som man kanske har tagit på när man gick in för att duscha, sätta på tvättmaskinen och göra sig av med grejor.
Kan tänka mig att något sådant ställe har givit positivt resultat och några omprov har tagit lång tid.
Vad mer?
Han kan ju inte sparat något från mordet?
Avlyssningar kanske har avslöjat att han meckat med något, försökt förmå HD till något? Gömma saker, säga något vid förhör för att de inte ska misstänka honom eller kolla i huset?
Min fantasi sätter käppar i hjulet.
Jag tänker att det är bäst att vara på helspänn med SD. Man vet aldrig vad han har hittat på. Klurigare än de flesta tror jag.