2019-12-10, 17:03
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Hela historien är väldigt sorglig, känns nästan som manus till en film. Vad jag förstått så var Daniella & Emilia väldigt goda vänner & brukade gå runt i Tollarp tillsammans tjusigt uppklädda. Daniella flyttade utomlands & blev fotomodell medan Emilia hade fel kön & tung uppförsbacke & blev kvar & hamnade uppenbarligen i problem. Daniella har säkert stor insikt i Emilias liv men kanske inte så färsk kunskap kring Tollarps aktuella personer.
Väldigt sorglig, fruktansvärt. Tänker på detta konstant. Såg att avspärrningarna tagits bort idag längst ån.
Citera
2019-12-10, 17:07
Medlem
Ja men konstigt D\O plockat bort hennes bästa vän?!
Citera
2019-12-10, 17:09
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
D/O förefaller vara en lurig jävel som kan hitta på vad som helst.
Citera
2019-12-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Varför AA greps så pass snabbt kan kanske bero på allt arbete som Em*lias vän Dan*Ella lagt på att ta reda på allt hon kan. Om vad som har hänt.

Se hennes blogginlägg om hennes egen utredning som hon gav till polisen. Verkar tro att AA är den skyldige.

https://nouw.com/daniella821/vila-i-frid-36695937

Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Jag hade aldrig stannat till längs vägen där såvida inte bilen dog el annat väldigt akut. Förenat med livsfara, vågar knappt svänga ut på E22 ibland. För inte är det många som håller 60. Jag har funderat över om det inte kan ha varit på vänster sida efter korsningen vid Sporthallen, alltså direkt vänster innan kyrkan. För visst kommer man upp där också nerifrån ån. Tänker på att där är lättare att stanna till och plocka upp någon, dessutom är där en extra ficka.

Nej detta var inte vid sporthallen. Däremot är där en bussficka mitt emot gamla pump-macken där tror jag bilen kan ha stannat.
Citera
2019-12-10, 17:12
Medlem
Är det någon som vet om bilen kom från Kristianstadhållet och körde mot Malmö eller om det var tvärtom?
Citera
2019-12-10, 17:24
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40

Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
D/O förefaller vara en lurig jävel som kan hitta på vad som helst.
Det kan ju vara så också, att D/O har tyckt att "E är död, då kan jag rensa bort namnet från vänlistan!" Jag hade inte resonerat så om det var min bästa vän, men människor är olika och reagerar olika när kompisarna går bort.
Citera
2019-12-10, 17:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Fullt förståeligt att hans f. d. flickvän har plockat bort relationen till den f. d. pojkvännen.

Det är bättre att vara singel än ha en pojkvän som är häktad för mord. Hon lär sitta på mycket info om AA och "bröderna".
Hon lär sitta på saker som ingen vill ska komma ut av dessa inkompetenta nötter, AA är bara hitman som förmodligen RJ sagt vad han ska göra!

Det är jäkla konstigt att ingen här i tråden vill se sambandet ang drogskulderna Emilia hade och har man AA + RJ som försåg henne med droger så tickar den där taxan uppåt snabbt, Att sedan hon vart på resor till Spanien & Danmark Emilia drogresor eller vad ingen som vet men tydligt är sambandet finns på alla ställen och många trådar slutar och börjar hos RJ!
Citera
2019-12-10, 17:41
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammatille
Nej detta var inte vid sporthallen. Däremot är där en bussficka mitt emot gamla pump-macken där tror jag bilen kan ha stannat.
Andra sidan E22an, alltså inte samma sida som Sporthallen. Gamla pump-macken? Den måste jag missat under alla dessa år.
Citera
2019-12-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så kan det också ha gått till.

Ingen av "bröderna" vill förstås krypa in och därför har en eller flera berättat vad som hade skett den 22/11. Prio nr. 1 har förstås hela tiden varit mordet på Emilia.
Antar att A.A ringde efter sin flickvän,eller sin bästa killkompis.
Denne person åkte o hämtade upp A.A.
A.A berättade kanske att han varit i slagsmål med Emilie.
Han bodde hos denne person den dagen som polisen sökte honom.
A.A lyckades också hinna lämna blommor till Emilies föräldrar den dagen.
Dagen efter greps han i sitt föräldrahem.
Antar att personen som körde bilen och som hämtade upp honom
till en början trodde på historien om att han o Emilie haft ett slagsmål.
Men att personen senare förstod att A.A hade dödat henne.När Emilies kropp blivit hittad, så blev det tydligt att A.A,s historia var halvsanning.
Denne person är säkerligen den som kunnat lämna viktig och avgörande information till polisen.
Senast redigerad av moshes 2019-12-10 kl. 17:44.
Citera
2019-12-10, 17:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Hahaha wow vilka jävla losers..

https://imgur.com/a/hmoACfm

https://imgur.com/a/snKOhZX

Vem är vem där då?

https://imgur.com/a/UPChlAh

Transa i mitten eller?

Vilka sopor. "Ni kommer alltid vara mina brödrar tills döden skiljer oss åt." Nu blev det någon annans död som skiljde dem åt. Mördat en barndomskompis från samma kvarter och för alltid förstört sina egna liv.
Citera
2019-12-10, 18:08
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Varför AA greps så pass snabbt kan kanske bero på allt arbete som Em*lias vän Dan*Ella lagt på att ta reda på allt hon kan. Om vad som har hänt.

Se hennes blogginlägg om hennes egen utredning som hon gav till polisen. Verkar tro att AA är den skyldige.

https://nouw.com/daniella821/vila-i-frid-36695937

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Kommer inget när jag klickar på länken. Vad jag hört så ska Daniella vara fotomodell & vara bosatt utomlands. Hon ska ha varit Emilias bästa kompis i tonåren & lite av hennes förebild. Men om hon bor utomlands känns det lite tveksamt vad hon skulle kunna ha gjort för utredning. Är ju enklare om man befinner sig på plats & har färska uppgifter från Tollarp.

Okej, men sök på Dan*ella And*rsson på Facebook. (i, e).

Hon skriver:

"Jag minns inte mycket mer den natten men dagen efter är jag på förhöret. I några timmar berättar jag allt jag vet och visar allt folk skrivit till mig och får berätta mina teorier. Polisen är av stort intresse för mina konversationer och ber att få ladda ner allt i min telefon. 2-3h senare är allt nerladdat och jag får tillbaka min telefon.

Samma dag tas den misstänka mördaren in i sin frånvaro. Han är på sannolika skäl misstänkt för mord. Vad personens motiv har varit kan jag inte i min vildaste fantasi veta. Obduktion visar att Emilia haft så svåra skador att hon omöjligt kunnat göra det själv.

Jag vill inte ens veta hur hemskt det måste ha varit sista stunden i ditt liv. Att någon skadat dig så hårt för att sedan förmodligen slänga ner dig i en å och lämna dig där. Dessutom en människa som känt dig hela livet. Jag kan inte förstå varför man skulle vilja skada dig. Du var en fantastisk människa med många vänner."
Citera
2019-12-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hon lär sitta på saker som ingen vill ska komma ut av dessa inkompetenta nötter, AA är bara hitman som förmodligen RJ sagt vad han ska göra!

Det är jäkla konstigt att ingen här i tråden vill se sambandet ang drogskulderna Emilia hade och har man AA + RJ som försåg henne med droger så tickar den där taxan uppåt snabbt, Att sedan hon vart på resor till Spanien & Danmark Emilia drogresor eller vad ingen som vet men tydligt är sambandet finns på alla ställen och många trådar slutar och börjar hos RJ!
Du pekar ut R.J hela tiden. Upprepar din tes in absurdum.
Om R är ful fisk i dina ögon, så är R förmodligen inte inblandad i detta mordet.
Inte heller har det bekräftats att Emilia skulle ha varit drogberoende.
Men alla dina inlägg har samma innehåll.
Du verkar vara sjukt angelägen att peka ut R.
OM du nu är så säker, så ta kontakt med polisen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in