2019-12-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Isen lägger sig absolut inte nu. Tänker mer på att det är som att vispa runt
Jo, det förstår jag! Tänkte mer i allmänhet på en kall vinter, kanske på några veckors sikt. Men storm blir ännu värre i det här läget, av det skäl du nämnde
Citera
2019-12-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Vem är det som representerar domstolen i det avgörandet då?

Domaren beslutar ensam om häktning ska ske.
Citera
2019-12-10, 10:25
Medlem
En sak som det har talats väldigt lite om i detta fall är elektroniska spår. Det är ju ofta de som är avgörande i sådana här fall. Jag tänker väl mest på mobiltelefoner. Man måste ju kunna se var Ws mobil har befunnit sig tills den dog. Var har MGMs mobil befunnit sig, vilka samtal och sms har förekommit mellan MGM och släkten? Sedan finns det ju övervakningskameror i butiker till exempel där någon kan ha filmats. Men detta har det inte talats alls om. Kan det ta lång tid att analysera alla data från master och så? Telefoner och datorer måste väl i alla fall ha beslagtagits från misstänkta.
Citera
2019-12-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Vem är det som representerar domstolen i det avgörandet då?

En domare (rådman) plus en notarie, men den har ingen bestämmanderätt
Citera
2019-12-10, 10:31
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jo, det förstår jag! Tänkte mer i allmänhet på en kall vinter, kanske på några veckors sikt. Men storm blir ännu värre i det här läget, av det skäl du nämnde

Stormen ikväll och efterdyningarna av den kommer att röra runt ihöstacken betydligt för att inte säga avgörande. Både över och under vattenytan. I och med Skageraks sökande igår och idag verkar man vilja förvissa sig om att ha dokumenterat läget så gott som möjligt.
Citera
2019-12-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En sak som det har talats väldigt lite om i detta fall är elektroniska spår. Det är ju ofta de som är avgörande i sådana här fall. Jag tänker väl mest på mobiltelefoner. Man måste ju kunna se var Ws mobil har befunnit sig tills den dog. Var har MGMs mobil befunnit sig, vilka samtal och sms har förekommit mellan MGM och släkten? Sedan finns det ju övervakningskameror i butiker till exempel där någon kan ha filmats. Men detta har det inte talats alls om. Kan det ta lång tid att analysera alla data från master och så? Telefoner och datorer måste väl i alla fall ha beslagtagits från misstänkta.
Ja, de flesta i tråden utgår ifrån att polisen gjort ett grundligt arbete med att kartlägga digitala spår.
Tyst har det inte varit, givetvis har det förekommit mer eller mindre rimliga spekulationer om detta här i tråden, men ytterst lite har bekräftats och det gäller överlag.
Citera
2019-12-10, 10:35
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Stormen ikväll och efterdyningarna av den kommer att röra runt ihöstacken betydligt för att inte säga avgörande. Både över och under vattenytan. I och med Skageraks sökande igår och idag verkar man vilja förvissa sig om att ha dokumenterat läget så gott som möjligt.

Tror inte på det. De söker på fel ställen. Nu har sökandet blivit en ”trådsanning”
Citera
2019-12-10, 10:35
Medlem
Tänkte på fallet igår kväll när jag låg i sängen. Detta, Yara-fallet samt Bjärredsfamiljen är de fall som har fascinerat mig mest av någon anledning. Kanske för att det är så twistat.

Anyway, jag tänker nu på familjen- även om de släpper T. i brist på bevis men han ändå är skyldig, så är det ju som ett livslångt straff för hela familjen. Tänk att leva med det att du dödat och styckat en flicka.
Inte ens "den" familjen kan ju vara immun mot stigmat. De kan ju aldrig mer vara samma familj. Är det inte då bättre att sona sitt brott inför gud, lagen och samhället och inte minst Wilmas familj. Gör klart, gå vidare sedan.

Eller är jag en idealist som tänker naivt? Kan T och hans familj tycka att framtiden som den kan bli är värd deras tystnad?
Citera
2019-12-10, 10:37
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Tänkte på fallet igår kväll när jag låg i sängen. Detta, Yara-fallet samt Bjärredsfamiljen är de fall som har fascinerat mig mest av någon anledning. Kanske för att det är så twistat.

Anyway, jag tänker nu på familjen- även om de släpper T. i brist på bevis men han ändå är skyldig, så är det ju som ett livslångt straff för hela familjen. Tänk att leva med det att du dödat och styckat en flicka.
Inte ens "den" familjen kan ju vara immun mot stigmat. De kan ju aldrig mer vara samma familj. Är det inte då bättre att sona sitt brott inför gud, lagen och samhället och inte minst Wilmas familj. Gör klart, gå vidare sedan.

Eller är jag en idealist som tänker naivt? Kan T och hans familj tycka att framtiden som den kan bli är värd deras tystnad?
Självklart så är den det. Annars hade läget sett annorlunda ut. Däremot om ingen fälls för mord lär han leva i utanförskap.
Citera
2019-12-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ja, den här utredningen åker på alla möjliga bakslag för tillfället. Bara hoppas att polisen tar rätt beslut sett till alternativen och utnyttjar tiden optimalt
Citera
2019-12-10, 10:40
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Skagerak är ute på annat uppdrag men håller självfallet ögonen öppna. Det är dock inte deras primära syfte att söka efter Wilma.
Citera
2019-12-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum

Finns ingen Gud. Eventuell mördare och medbrottslingar ska ställas till svars inför mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in