2019-12-09, 14:55
Medlem
Mind.hunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vi ska komma ihåg att detta är samma domstol som friade Martin Saliba i trippelmorden.
Åklagaren bör överklaga. Tingsrätten har kanske problem med bevisvärdering, snarare än att åklagaren är fel ute...

Instämmer. Minns mkt väl Salina-fallet. Men åklagare begär ju inte häktning av misstänkta med dåligt bevisunderlag åklagaren vet att domstolen kommer förkasta.
Citera
2019-12-09, 14:56
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi får väl skylla på domaren/rättens ordförande det är ju denne ensam som tar beslutet vid en häktningsförhandling.

Vi är ju alla bara människor, även jurister. Kanske mammans skörhet påverkade dennes beslut. Hon har säkert gråtit förtvivlat därinne.

Märkligt är det iallafall med tanke på sannolika och dubbelrubriceringen...

Det läskiga är att om dessa män eliminerat W så totalt och kvinnan skulle prata utsätter de henne i farozonen.

Hon är efter det som hänt förmodligen så trasig att hon vet med övning för att klara sig hemma hur hon ska bete sig.

Och jag tror mer och mer på heder i detta sammanhang.
Var är mammans medieutrymme och bilder på hennes stoltheter barnen.

Vilken sund mamma vill inte visa hela världen sina barn.

Satans vad trött jag blir 🤯
Jävla tomtar i tingsrätten, de borde skämmas
Senast redigerad av Willow1 2019-12-09 kl. 14:59.
Citera
2019-12-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tror ännu mer med tanke på senaste tidens händelser gm går fri, dom har inte mkt o gå på, indicier fäller inte han.

Kroppen lär dom aldrig hitta nu efter såpass tid.

Nej kroppen kan ju vara totalförstörd eller ligga någonstans långt borta. Att den skulle vara i närheten av Uddevalla var väl bara en from förhoppning. Dock är det ju väldigt märkligt att man har hittat en kroppsdel.
Det skulle kunna vara så att mördaren har lämnat denna kroppsdel med avsikt. Varför han skulle göra det är svårt att förstå, men det kan handla om en riktigt sjuk person eller någon som är väldigt smart. Mördaren visste kanske att på denna kroppsdel inte fanns något som kunde binda hen till brottet. Genom att lämna kroppsdelen så att polisen kunde hitta den så har hen lett in polisen på ett felaktigt spår. Resten av kroppen kommer aldrig att hittas.
Lite märkligt att polisen fortfarande inte har gått ut med vilken kroppsdel eller var de hittade den (eller har jag missat det).
Citera
2019-12-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Styvmoderns bil innehåller Ws blod i bagaget. Alternativet är att T lånat bilen för att dumpa liket. MGM2 och MGM3 har knappast sagt det heller, dvs de hjälper MGM1 att komma undan. Tyvärr är det inte brottsligt i Sverige att undanhålla information som man gör här, på ett eller annat sätt.

Att skydda en brottsling är ju olagligt och dit måste väl undanhålla information ingå. Dom vet att han är skyldig och en massa andra saker men säger inget och där med borde dom vara skyldiga till brott.

Nu spelar det ju ingen roll om dom släpptes då polisen kommer följa varenda steg dom tar. Fast tror flera är inblandade i detta eller i allafall vet något i deras bekantskap
Citera
2019-12-09, 14:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vi ska komma ihåg att detta är samma domstol som friade Martin Saliba i trippelmorden.
Åklagaren bör överklaga. Tingsrätten har kanske problem med bevisvärdering, snarare än att åklagaren är fel ute...

Ajajaj! Vi får väl se om han vågar, han är nog rött stukad nu. Eller om det snart kommer in någon sammanställning från NFC som gör att en av dom eller bägge ryker in igen.

T skulle ju överklaga sin häktning men det är nog bara bortkastad tid för advokaten. Att överklaga skapar bara ännu mer tidningsartiklar och han ville ju inte synas överhuvudtaget. Men namnet Tishko Ahmed Shabaz är på mångas läppar nu.
Citera
2019-12-09, 14:59
Medlem
Gusselbys avatar
Lysekil ska vara Ljungskile?
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
Frun kan mycket väl blivit beordrad med ett: ”håll här medan jag…” .
Som fru i den kulturen i ett sånt akut läge har du inte mycket till val.
Man kan se de personliga konsekvenserna för henne ifall hon vägrar och hon förstod nog att hela familjen och släktens heder ligger rejält illa till. - sånt måste elimineras.
Om hon har gjort det av påtvingad lojalitet gentemot sin man eller lojalitet på eget bevåg vet vi inte. Hur såg relationen dem emellan ut?
Efterstäd har med stor sannolikhet också hon stått för.
Ev. får de ut information genom att erbjuda henne skyddad identitet och ett nytt liv, gärna utanför Sverige i utbyte mot allt hon vet.

Att två är inblandade i bortföringen bekräftar min teori. Jag tror det finns ännu (minst) en (man) som vet och har bidragit med sin assistans på något plan för de grövre bitarna. Jag har svårt att se att det skulle vara MGM eller frun men jag kan ha fel.

Teorin om att göra sig av med kroppen i form av kött snabbt genom att bjuda många på mat från en pizzeria… tja - det HAR hänt i västvärlden förut, tex i exemplet i länk i tråden.
Barbarismen är svår att greppa, men den existerar och vi importerar den. Den expanderar.
Jag undrar fortfarande varför det hittades massa slaktrester morgonen efter ett precis avsökt område.

Om det är huvudet som är hittat vilket det mesta tyder på, har vi då att göra med en avrättning ala ISIS? Inte omöjligt.

Jag är fortfarande övertygad om att Lysekil och vittnesmålen där är en avgörande plats för hanteringen/planeringen av W. Jag tror det finns mer info att hämta där.

Det är för många saker som talar emot att det skulle ha varit ett dråp, vållande till annans död eller ens mord i stundens hetta.
Detta är planerat, även om själva genomförandet kan ha tidigarelagts pga känsloutbrott.
Hanteringen, brist på uppenbara fynd, tystnaden, lugnet hos Mgm, ickeintresset från honom och hans familj, pappans indiktade försvarstal, twitterkonton, elförbrukningen som fortfarande förbryllar mm - allt tyder på att detta var på väg och de hade en plan på hur de skulle handla efteråt.

Fler har vittnat om Mgm´s försök att konvertera W till islam. Det är skäl gott nog om det har varit ett lägstakrav från familjen, men jag tror det ligger mer bakom. Svartsjuka, påstådd våldtäkt med hot om anmälan, risk för avslöjanden, skam/heder, misstänkt otrohet, graviditet med giftemålsvägran, att han skulle bli lämnad av någon han ”gått i god för”…

Att vi har att göra med sociopater och ev psykopater råder det inga tvivel om. Men å andra sidan, hur många som begår brott av denna grad är inte det? Och hur många från dessa våldsländer är det inte?
(Se under [Visa mer])
Tror att du har blandat ihop Ljungskile med Lysekil. Ljungskiletrakten var polisen och sökte i i början av försvinnandet. I Lysekil var W skriven, hos sin far och hans nya partner samt deras barn.
Citera
2019-12-09, 15:01
Medlem
Mind.hunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kan man fråga sig. Verkar som åklagaren griper efter halmstrån. De vet ju hur det ligger till men eftersom alla inblandade håller käft så har man inte tillräckligt helt enkelt. Möjligen kommer ju också pojkvännen släppas fri inom kort.

Så jävla tragiskt för Wilmas familj att utredningen verkar rörig. Men som du säger - de håller säkert käft och lär inom kort knalla på våra gator som om inget hänt. Inte undra på att folk blir bittra på folk från Mellanöstern! Har träffat många och de flesta har manipulering och lögner i sitt blod.
Citera
2019-12-09, 15:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Som jag misstänkte så släpptes de fria (de troliga medhjälparna). Vet exakt vad de vill med detta, tänker inte skriva det här dock - ni som är normalbegåvade förstår vad det är. Att detta inte skulle vara första gången är enkom vilda fantasier - ingenting tyder på att de är seriemördare. Då hade med all sannolikhet INTE hittat någon kroppsdel alls. Vet inte var ni fått för er att detta inte var första gången för de inblandade?
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej kroppen kan ju vara totalförstörd eller ligga någonstans långt borta. Att den skulle vara i närheten av Uddevalla var väl bara en from förhoppning. Dock är det ju väldigt märkligt att man har hittat en kroppsdel.
Det skulle kunna vara så att mördaren har lämnat denna kroppsdel med avsikt. Varför han skulle göra det är svårt att förstå, men det kan handla om en riktigt sjuk person eller någon som är väldigt smart. Mördaren visste kanske att på denna kroppsdel inte fanns något som kunde binda hen till brottet. Genom att lämna kroppsdelen så att polisen kunde hitta den så har hen lett in polisen på ett felaktigt spår. Resten av kroppen kommer aldrig att hittas.
Lite märkligt att polisen fortfarande inte har gått ut med vilken kroppsdel eller var de hittade den (eller har jag missat det).

Inget är märkligt längre. De kan inte gå ut med nått de inte har. Och halva den här släkten bor ju i Göteborg dá

Och tingsrätten är och blir lika skyldiga som inte försvarar drabbade medborgares intressen.

Sverige vi behöver ett bättre straffsystem
Tycker de borde ge envar en förklaring till sitt slappa agerande. De tillåter att brott av detta slaget sker.
Jag är riktigt förbannad 😡
Senast redigerad av Willow1 2019-12-09 kl. 15:04.
Citera
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Enligt GP så finns det blod från W i bilen som ägs av MGM2 och disponeras av MGM3.

Tack.
Den infon borde ju räcka för en häktning tycker man.
Även om dom inte skulle haft någonting att göra med vad som hänt så har dom ju ändå ett ansvar för sina bilar och det är ju solklart att dom vet vart fan bilen har varit, vem som haft den och under vilken tidpunkt.

Såvida inte mgm har smugit sig in mitt i natten och snott bilen av dom för att sedan lämna tillbaka bilen innan dom vaknar. Men det låter ju föga troligt.
Citera
2019-12-09, 15:04
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Om pojkvännen släpps fri får vi hoppas på att pöbeln kan fixa ett rättmätigt fall för alla inblandade... Hur kunde de häktas på sannolika skäl om de inte nu vill att de gör bort sig när de går fria?
Citera
2019-12-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Du har helt rätt!
Det innebär att det förmodligen var planerat, vilket gör det hela fruktansvärt mkt hemskare.

Kan dömas utan kroppen.. för något måste dom ju ha på honom. Men svårt att döma för mord så blir väl dråp och brott mot griftefriden. Helt fri kommer han inte gå. Och blir han släppt så lär han ju inte kunna bo kvar om ens i Sverige då alla kommer se han som misstänkt och vet vem han är och ingen kommer vilja anställa honom någonsin igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in