2019-11-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Fyyfan så jävla whitetrash🤢

Yes. Finns ingen tydligare indikator på att människor är genomvidriga än att de skaffar hals- och ansiktstatueringar utan att ha några andra. Ser ju jättelöjligt ut när både armarna och benen är helt tomma.

Han vill helt enkelt bara signalera hur kriminell han är, men vanliga människor tycker nog mest det är patetiskt.
Citera
2019-11-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Vilket patrask av svärjevänner mördar en oskyldig stackars kille för en fejkkedja?

Rätt skämskudde att försöka göra sig lustig på nationalisters bekostnad och kalla dessa as för "svärjevänner" (är du vänsterbliven? Gulligt) när de snarare önskar att de var araber och/eller negrer. Har du inte märkt hur de skriver? Abo, walla, bror, svär, mannen.

Skärp dig nu.
Citera
2019-11-26, 00:14
Medlem
kitschis avatar
Idag skulle vara sista rättegångsdagen, var det någon som var där och kan berätta?
Jag undrar också hur det kom sig att i något av förhören med Viktor i FUP så anges Rågården som förhörsplats. Det måste tyda på att han fått ett psykiskt sammanbrott och förts dit från häktet. Lutar det åt att han får rättspsykiartisk vård tro?
En sorgesam samling low-lifers detta.
Nu är jag nyfiken på hur domen blir. Jag tror lilla Tindra kommer undan med den tiden hon suttit. Hon verkar övertygande i sin intelligensbefriande nollkoll berättelse, är ung och släpptes ur häktet innan rättegång.

De två gossarna då? Viktor har erkänt själva hugget men Tobias verkar varit drivande och langat kniven. Samförstånd? Båda är över 21 och får ingen straffrabatt.
Om två veckor vet vi.
Citera
2019-11-26, 16:31
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Idag skulle vara sista rättegångsdagen, var det någon som var där och kan berätta?
Jag undrar också hur det kom sig att i något av förhören med Viktor i FUP så anges Rågården som förhörsplats. Det måste tyda på att han fått ett psykiskt sammanbrott och förts dit från häktet. Lutar det åt att han får rättspsykiartisk vård tro?
Nu är jag nyfiken på hur domen blir. Jag tror lilla Tindra kommer undan med den tiden hon suttit. Hon verkar övertygande i sin intelligensbefriande nollkoll berättelse, är ung och släpptes ur häktet innan rättegång.

De två gossarna då? Viktor har erkänt själva hugget men Tobias verkar varit drivande och langat kniven. Samförstånd? Båda är över 21 och får ingen straffrabatt.
Om två veckor vet vi.
Tänkte också på det där med Rågården när jag passerade där med bilen igår. Kan vara en rad olika anledningar till det men ja psykbryt är ju ett. Annars kanske bara häktet är fullt och Rågården används för att fria upp plats.
Citera
2019-11-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Tänkte också på det där med Rågården när jag passerade där med bilen igår. Kan vara en rad olika anledningar till det men ja psykbryt är ju ett. Annars kanske bara häktet är fullt och Rågården används för att fria upp plats.

Att man sätter någon där pga platsbrist på Skånegatan, det kan vi helt utesluta (då dessa platser kostar bra mkt mer än häktesplatserna).

Det är garanterat ett skådespel av GM men vi kan ju hoppas att rättspsyk blir sugna på honom, för ett LRV med SUP och mkt tung tvångsmedicinering i många år, det hade blivit ett fantastiskt straff på det här kräket.

Är det någon som sett utslag på P7an på honom och den andre GM?
Citera
2019-11-26, 23:45
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Att man sätter någon där pga platsbrist på Skånegatan, det kan vi helt utesluta (då dessa platser kostar bra mkt mer än häktesplatserna).

Det är garanterat ett skådespel av GM men vi kan ju hoppas att rättspsyk blir sugna på honom, för ett LRV med SUP och mkt tung tvångsmedicinering i många år, det hade blivit ett fantastiskt straff på det här kräket.

Är det någon som sett utslag på P7an på honom och den andre GM?

Ja om det blir platsbrist på Skånegatan så nyttjas andra ställen såsom Skogome eller Borås häkten. Rågården är inte ens under kriminalvården utan det är vård i landstingets regi. Undrar om man verkligen kan fejka ett så drabbande psykbryt så att man förs dit?
Citera
2019-11-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi

Om två veckor vet vi.

V*ktor genomgick en rättspsykiatrisk utvärdering, där de kom fram till att han inte led av någon allvarlig psykisk störning vid mordet. Därför Rågården. Nu ska T*bias genomgå en undersökning också och huvudförhandlingen fortsätter i januari. Tingsrätten misstänker alltså att de lider av någon psykisk störning när det i själva verket bara handlar om att deras hjärnor är totalt bortknarkade.

T*ndra är ju släppt, men finns det inte en chans att hon döms för medhjälp till mord/grovt rån/grovt häleri? Lite häktestid är ju inget straff i lilla rehabiliteringssverige. V*ktor och T*bias döms nog till livstid för mord respektive anstiftan/medhjälp till mord.
Citera
2019-11-28, 10:39
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerotonin
V*ktor genomgick en rättspsykiatrisk utvärdering, där de kom fram till att han inte led av någon allvarlig psykisk störning vid mordet. Därför Rågården. Nu ska T*bias genomgå en undersökning också och huvudförhandlingen fortsätter i januari. Tingsrätten misstänker alltså att de lider av någon psykisk störning när det i själva verket bara handlar om att deras hjärnor är totalt bortknarkade.

T*ndra är ju släppt, men finns det inte en chans att hon döms för medhjälp till mord/grovt rån/grovt häleri? Lite häktestid är ju inget straff i lilla rehabiliteringssverige. V*ktor och T*bias döms nog till livstid för mord respektive anstiftan/medhjälp till mord.
Grov abstinens och häktning är inte roligt för någon, dess grabbar hade nog lugnt sagt en jobbig avtändning i häktet... Min poäng, det kan ju också uppfattas eller på riktigt utlösa "psykisk störning". Även om skället nu var att en rättspsykiatrisk utvärdering skulle göras oavsett.
Citera
2019-11-30, 15:42
Medlem
Kan mycket väl bli så att de döms för dråp istället för mord. Det hela verkade inte vara planerat över längre tid utan gick väldigt snabbt till, en impulsiv handling men riktigt smutsig sådan som borde ge högre straff än max tio år.
Citera
2019-11-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerotonin

Har båda dessa "herrar" blivit bedömda som "kan vara lidandes av en allvarlig psykisk störning" vid P7an? (lilla sinnesundersökningen)

Varför skulle man annars slösa 150k på var och en av dem, för en RPU?

Det låter väldigt märkligt när det helt uppenbart är frågan om grava narkotikamissbrukare. (att de har personlighetsstörningar kan man ju räkna ut med röva och det är ju ändå inget som kan hindra en fängelsedom)
Citera
2019-12-01, 04:55
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo.Drax
Åklagarens förstahandsyrkande för Tindra är Mord, Grovt rån, Övergrepp i rättssak grovt brott.
Andrahandsyrkandet är Medhjälp till grovt rån, Mord, Övergrepp i rättssak grovt brott.
Tredjehandsyrkandet är Skyddande av brottsling grovt brott.
Fjärdehandsyrkandet är Häleri

https://docdro.id/BF8E9n0

Tack för inlägget och länken.
Det positiva med detta är att de 3 blev gripna så fort, med stöldgods från rånet och blod på kläder mm.
Så brottet är så gott som uppklarat och gissar på goda straff, kanske inte för flickan men för gossarna.

Tack till alla som varit med och löst brottet!
(känner ingen av dessa men jag gläds ändå)

Berting
Citera
2019-12-09, 13:28
Medlem
Cedderiks avatar
Undrar när vi får veta något .... 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem