2019-12-09, 13:15
Medlem
WTF!!

Hon släpps på fri fot!!
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/begärdes-häktad-för-inblandning-i-mordet-på-wilma-kvinna-släpps-fri-1.21323107
Citera
2019-12-09, 13:15
Medlem
Kallixs avatar
"Efter ungefär en timmes förhandling meddelade Uddevalla tingsrätt sitt beslut: åklagarens häktningsbegäran avslås."

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/beg%C3%A4rdes-h%C3%A4ktad-f%C3%B6r-inblandning-i-mordet-p%C3%A5-wilma-kvinna-sl%C3%A4pps-fri-1.21323 107
Citera
2019-12-09, 13:16
Medlem
Nån som har bild på morsan/ kvinnan?

Hon är inte med på farsans fb vad jag kan se.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Frågan är om det med fängelse ens är aktuellt? Om jag inte missminner mig är mammans uppehållstillstånd ganska färskt.. brukar väl vara utvisning då?

Nu såg jag att hon är släppt, men svar på din fråga är först dömmas för brottet, sitta i fängelse, sedan utvisning. Och utvisning kan vara tidsbestämt upp till livstidsutvisning.
Citera
Medlem
Nå, loppet är inte kört. Vi får se vad som händer under den fortsatta förundersökningen. Men är hon oskyldig, fullständigt oskyldig, så ska hon naturligtvis inte sitta inne.
Citera
2019-12-09, 13:17
Medlem
Rammsbergs avatar
Farsan är också släppt.
Citera
2019-12-09, 13:17
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De kanske ha lånats in för att söka på botten? Vill minnas att åtminstone något av deras forskningsfartyg har en väldigt bra undervattenskamera.

Om man kollar hur fartyget har rört sig senaste timmen så får man ju en känsla av att man hittat något intressant

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.904/centery:58.340/zoom:19
Citera
2019-12-09, 13:18
Medlem
Citat:
Men JA jag har skrivit samma sak hela tiden.
Jag har dock kommit med 2 alternativ som jag inte vet vilket som stämmer.

1. Kvinnan som MGM's pappa är juridiskt gift med är mamman till alla tre barn, men hon heter egentligen något annat på riktigt eftersom hennes förnamn inte stämmer överens med uppgifter från skatteverket.
Hon skrev helt enkelt ett annat namn bara när hon kom till Sverige.

2. Pappan är egentligen juridiskt gift med en kvinna som av någon anledning vill stå skriven hos honom (precis som 3 andra gör i hans hem), han är däremot gift islamiskt med mamman till hans barn och de bor tillsammans - utan att det står skrivet hos skatteverket.

Har sagt samma sak hela tiden, jag vet inte vilket av dem som stämmer. Det enda jag vet är att han bor ihop med mamman som heter något annat än det som står på skatteverket. Varför? Hur? Jag vet inte!

Är det detta inlägg av Komment1 från
igår som du efterfrågar?

Det har förekommit så mycket olika
information i tråden, så jag vet inte
vad som stämmer eller ej.

Har MGM samt 14-åringen och 3-åringen
samma mor? Eller är modern till MGM
en annan kvinna = den som är anhållen?
Ursäkta, men hinner inte läsa alla inlägg
i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Men... om vi ska tro ett tidigare inlägg av Komment1, så är det inte mamman som nu är föremål för häktning!!!
Enligt Komment1 så bor inte mamman till barnen där. Vidare skulle han bara vara gift , av någon anledning som vi bara kan spekulera i, med den här kvinnan som nu eventuellt blir häktad..
Hon är alltså inte mamman utan bara gift med MGM2.
Hittar inte Komment1:s inlägg nu, men tror det var igår kväll hen skrev det
Senast redigerad av Theia2 2019-12-09 kl. 13:26.
Citera
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Men JA jag har skrivit samma sak hela tiden.
Jag har dock kommit med 2 alternativ som jag inte vet vilket som stämmer.

1. Kvinnan som MGM's pappa är juridiskt gift med är mamman till alla tre barn, men hon heter egentligen något annat på riktigt eftersom hennes förnamn inte stämmer överens med uppgifter från skatteverket.
Hon skrev helt enkelt ett annat namn bara när hon kom till Sverige.

2. Pappan är egentligen juridiskt gift med en kvinna som av någon anledning vill stå skriven hos honom (precis som 3 andra gör i hans hem), han är däremot gift islamiskt med mamman till hans barn och de bor tillsammans - utan att det står skrivet hos skatteverket.

Har sagt samma sak hela tiden, jag vet inte vilket av dem som stämmer. Det enda jag vet är att han bor ihop med mamman som heter något annat än det som står på skatteverket. Varför? Hur? Jag vet inte!

Jag tycker det verkar lite oklart, men det är ju lätt att kolla på Skatteverket vem som är mamma till barnen och namn. Ska se om jag hinner det senare, är på jobbet och ibland har SKV telefonkö, lite svårt då jag inte kan sitta i en sådan. Men vill nån annan kolla så är numret till Skatteverket 0771-567567, personnumren står väl i häktningsbilagan Stefan S varit så snäll och vidareförmedlat här i tråden...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Farsan är också släppt.
Länk tack! Hans förhandling har ju precis börjat.
Citera
Medlem
Citat:
close
13:12Gustaf Tronarp
Man och kvinna släpps fria – var misstänkt för inblandning i mordet på Wilma
En kvinna och en man har som misstänktes för brott i samband med mordet på Wilma Andersson har släppts på fri fot. Det beslutet fattades av Uddevalla tingsrätt precis. Avgörandet innebär att anhållandet hävs.

Båda?
Citera
Medlem
Men va i helvete...
Båda två??

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/begärdes-häktad-för-inblandning-i-mordet-på-wilma-kvinna-och-man-släpps-fria-1.21323107
Senast redigerad av Uddevalla-79 2019-12-09 kl. 13:20. Anledning: Länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in