2019-12-08, 19:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Visst men har vi något som ger stöd för något hedersmord? Eller måste spekulationerna hamna i Danmark med pakistanier inblandade?

Vet inte varför du tror att det har någon betydelse vilket land mordet begicks i? Dessutom finns det pakistan-kurder. Och hos båda folken finns skamkulturen.

Detta var i Högsby, SVERIGE.

Citat:
5 juni 2011 dömdes föräldrarna i Göta hovrätt till vardera tio års fängelse och utvisning för mordet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hedersmordet_i_H%C3%B6gsby

Att det nu går under någon form av skammord torde vara uppenbart för alla som inte är blinda. Det finns åtskilliga fall där det är just mamman som är drivande.
Citera
2019-12-08, 19:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Därför det skrev att de inte ville gå ut med om det var en man eller kvinna, ganska så genomskinligt ja... men va fan så HON den där har styckat? asså detta blir mer å mer weird.. men men än är inte den sista idioten född.. nu har vi fått lära oss den bittra sanningen... kurder är psykopater.. nu vet vi å behöver fortsättningsvist inte spekulera i just den saken.. nu kan vi återgå till att fundera på vad hände vart skedde de.. och hur i helvette de tänkte... de ville vara svenska medborgare men köara inte av en så simpel sak som att anpassa sig, vi är inte folk som normaltt hjälper en mördare av ett barn.. jävla patrask säger jag!

Vet vi vad hon är misstänkt för? Jag trodde det var hon som var misstänkt för endast skyddande av brottsling, grovt brott.
Citera
2019-12-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Visar det sig i morgon att det är pappan och hans fru som blir häktade. Dom hade väl barn ihop minderåriga.
Tar Soc hand om dessa?
Huset lär inte inbringa det rätta värdet när det blir kännt vilka som haft det "Terror på elm Street"...
Vem tar hand om deras tillgångar?
Inkomsterna lär sina av snabbt dock inte utgifterna när man är frihetsberövad.
Lite utanför ämnet dock intressant när funderingen dök upp
Kommer det fram att de bott folk som aldrig bott där bidragsfusk, så tar Kronofogden hand om tillgångarna, då de arbetar väldigt nära polis och andra myndigheter just för sånt här..så snart kan vi buda in en röd ford en svart kuga och den tredje bilen som jag inte minns märket på ... huset lär säljas de med.. så får KF in liten peng..
Citera
2019-12-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Visar det sig i morgon att det är pappan och hans fru som blir häktade. Dom hade väl barn ihop minderåriga.
Tar Soc hand om dessa?
Huset lär inte inbringa det rätta värdet när det blir kännt vilka som haft det "Terror på elm Street"...
Vem tar hand om deras tillgångar?
Inkomsterna lär sina av snabbt dock inte utgifterna när man är frihetsberövad.
Lite utanför ämnet dock intressant när funderingen dök upp
Kommer det fram att de bott folk som aldrig bott där bidragsfusk, så tar Kronofogden hand om tillgångarna, då de arbetar väldigt nära polis och andra myndigheter just för sånt här..så snart kan vi buda in en röd ford en svart kuga och den tredje bilen som jag inte minns märket på ... huset lär säljas de med.. så får KF in liten peng.. Hur kan en familj, som flyttat hit skapat ny famil, ens vilja utsätta sig själv för nåt sånt här? pappan skulle så klart ringt polisen, men jag tror pappan är den som sagt NEJ Ingen polis...
Citera
2019-12-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Vilket gäng!

Detta låter som hedersmordet på Abbas Rezai, där mamman är också inblandad. Det har jag trott hela tiden att så är fallet tyvär. Dom accepterade inte dotterns val av pojkvän. Stackarn fick hett olja genom strupen. Jäkla folk det fyfan säger jag bara. Dom som inte vet om detta fallet finns på P3 dokumänter.
Citera
Medlem
Citat:
De som begärs häktade är en man och en kvinna, båda i 40-årsåldern, som också ska ha en relation till varandra. Båda två ska även ha en koppling till den mordmisstänkta mannen. Skälen till att de begärs häktade är att det finns risk för att personerna skulle fly eller skada utredningen.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7362706
Ouch... man och kvinna. Detta blir intressant imorgon!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Nej, det längre straffet "äter upp" det kortare.

Delvis sant. Utgångspunkten vid straffmätning är det grövsta brottet, i det här fallet grovt skyddande av brottsling vars maxstraff är 4 år. Därefter läggs nästa brott till (griftefridsbrott, max 2 år), med hälften. Eftersom det i TR nästan aldrig döms ut maxstraff (med undantag för livstid) blir det vid grovt brott sannolikt 3 år + 1 år = 4 år. Förutsatt att gärningarna, som åklagaren har framställt dem, anses styrkta, förstås. Det finns ju också möjlighet att döma mildare. Skulle däremot ett ringa brott tillkomma, konsumerar de grövre brotten de mindre allvarliga på det sätt som ovan nämnts.
Senast redigerad av TheCallOfKtulu 2019-12-08 kl. 19:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vet inte varför du tror att det har någon betydelse vilket land mordet begicks i? Dessutom finns det pakistan-kurder. Och hos båda folken finns skamkulturen.

Detta var i Högsby, SVERIGE.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hedersmordet_i_H%C3%B6gsby

Att det nu går under någon form av skammord torde vara uppenbart för alla som inte är blinda. Det finns åtskilliga fall där det är just mamman som är drivande.

Jag efterfrågade ett underlag från den här utredningen att det rör sig om just hedersmord. Det spelar ingen roll hur många fall du drar in om du inte kan visa att det handlar om heder i detta mordfall.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ouch... man och kvinna. Detta blir intressant imorgon!

Man tar inte hjälp av vem som helst så logiskt gifta makan och hans pappa är mitt tips. Griftefridsbrott och grovt skyddande av brottsling. Sannolika skäl också, så man steppade upp på en dag i misstankegrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vet vi vad hon är misstänkt för? Jag trodde det var hon som var misstänkt för endast skyddande av brottsling, grovt brott.
som jag fattat de är pappan misstänkt för skyddande den 3dje för griftefrid.. men kan vara tvärt om
Citera
2019-12-08, 19:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
De som begärs häktade är en man och en kvinna, båda i 40-årsåldern, som också ska ha en relation till varandra. Båda två ska även ha en koppling till den mordmisstänkta mannen. Skälen till att de begärs häktade är att det finns risk för att personerna skulle fly eller skada utredningen.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7362706

Tycker det låter helt klart som det är:
Son
Pappa
Mamma

Såvida det inte är
Son
Pappa
Faster
Citera
2019-12-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Detta låter som hedersmordet på Abbas Rezai, där mamman är också inblandad. Det har jag trott hela tiden att så är fallet tyvär. Dom accepterade inte dotterns val av pojkvän. Stackarn fick hett olja genom strupen. Jäkla folk det fyfan säger jag bara. Dom som inte vet om detta fallet finns på P3 dokumänter.
Har svårt att se just HEDERSMORD med en skild pappa.. med ny fru nya barn..hade vart kul veta va Tishkos mamma säger om saken..
Citera
2019-12-08, 19:18
Medlem
polisen får väl göra en HR på pizzan då och ta dit likhund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här