2019-12-08, 13:45
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du har fel. Jag vet massor av fall då kvinnan/flickan redan är hämtad och får bo med familjen (förutsatt att det finns kvinnor där) i väntan på att det ska bli bröllop.

Och som du resonerar om:". Det är bara en adressändring som för dem inte betyder något."

Skulle du - och alla andra resonera detsamma om jag lät en nazist eller massmördaren Bre*vik skriva sig hos mig för att kunna svindla åt sig bidrag? Eller en Daesh som torterar, dödat och våldtagit människor? Det tror jag knappast.

Ja det skulle jag. Varför just nasse, spela roll vem!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Bra teorier där, hoppas det är ok om jag tillägger lite (”trådsanningar” och teorier)

Det har framkommit att W bad mgm om skjuts till eller från en fest, han säger att det var då han såg henne sista gången. På onsdagen, personligen tror jag att han såg henne vid liv på torsdagen.

Det har framkommit att en kusin/släkting var i Uddevalla på besök när W försvann.

Det har framkommit att pappan tycke (mycket) om W, hon blev bjuden på tillställningar med storfamilj och landsmän, dessutom har han själv sagt att W kom på besök efter bråk med hans son. De hade en fin relation. Tror jag.

Pappan gick tidigt ut i medier om att sonen hade sagt att han ”lovar” att han inte gjort nåt, min teorie är att pappan är en helt vanlig farsa, han tror på sin son och ”skyddande av brottsling” är pga att han har haft tät kontakt med sonen när sonen berättade att W familj ringde, sms:ade och försökte få tag på henne. Han har säkert lagt sig i och försökt vara snäll mot alla han tycker om - kanske lånade han ut en bil, förde över pengar och svarade på telefonsamtal mitt i natten. Han är oskyldig, har en känsla att han är en bra man som förstår att ungdomar bråkar och har har sig de är omogna och kommer växa till sig. Det är vad jag tror.

Kusinen (eller vem det var) som inte hör hemma på mgm ort (och råkade befinna sig där precis den veckan) är jag intresserad av. Är det denna person som blivit anhållen nu? Vem är han och var bor han?

Är det någon som inte vill outa sig själv men sitter på info så tar jag mer än gärna emot PM.

Precis som du säger: fallet är inte ”svårare än så”. Alla teorier om hederskultur, noga planeringar, klaner, våldtäkter och so on känns lite som att speculera i om rymdvarelser finns.

En vis man sa: keep it simple stupid.

Och ”SMART” tror jag inte man kommer få upp när man googlar ”vem tog livet av Wilma” om två år.

Vi behöver dock mer information, Wilma måste få komma hem till sina nära och kära nu.
Om nu W var på fest på onsdagen kan hon ju ha träffat någon där som har mördat henne på hemvägen tex. efter en våldtäkt. Finns det några förhörda vittnen från denna fest? Det har varit helt tyst om denna fest. Konstigt det också. Hon kanske följde med någon av festdeltagarna hem. Kanske förekom droger där också.
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Fp*
Senast redigerad av nickomyra 2019-12-08 kl. 14:02.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Blodspår har hittats i Pappas bil tydligen, där ser man.
Citera
2019-12-08, 13:47
Medlem
blodgivarens avatar
Ee[QUOtTE=Gulabilen|69542794]Sant men varför krångla upp w dit... Och om jag mi ns rätt en stor vedeldad pizzaugn... Men det kan jag ju kolla in i morron...[/quote]
Ja, gör det.
Finns en amerikansk biofilm i ämnet : en grupp amerikanska kvinnor vilka kokar en påstådd våldtäktsman och bjuder hela byn på.
Citera
2019-12-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
https://www.facebook.com/284160058460803/posts/1192591694284297?d=n&sfns=mo

Precis eldriven ugn med 2fack...usch fyttefan vet inte hur många pizzer vi ätit där🤢
Citera
2019-12-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du har fel. Jag vet massor av fall då kvinnan/flickan redan är hämtad och får bo med familjen (förutsatt att det finns kvinnor där) i väntan på att det ska bli bröllop.

Och som du resonerar om:". Det är bara en adressändring som för dem inte betyder något."

Skulle du - och alla andra resonera detsamma om jag lät en nazist eller massmördaren Bre*vik skriva sig hos mig för att kunna svindla åt sig bidrag? Eller en Daesh som torterar, dödat och våldtagit människor? Det tror jag knappast.

Då har de isåfall redan gift sig, vilket man brukar göra så man räknas som gift i väntan på bröllop, kallas för katb kitab som alltid sker innan bröllop. Men att inte vara gift alls och bo med mannens familj är jättekonstigt.

Och katb kitab hade han knappast skrivit med 22 åringen då han hade skrivit det med Wilma.

"Som för dem inte betyder något". Jag skrev tydligt dem. Inte jag.
Citera
2019-12-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Ee[QUOtTE=Gulabilen|69542794]Sant men varför krångla upp w dit... Och om jag mi ns rätt en stor vedeldad pizzaugn... Men det kan jag ju kolla in i morron...
Ja, gör det.
Finns en amerikansk biofilm i ämnet : en grupp amerikanska kvinnor vilka kokar en påstådd våldtäktsman och bjuder hela byn på.[/QUOTE

Jag personligen tror iaf inte w har varit i närheten av en pizzaugn😎
Citera
2019-12-08, 13:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jo de är häktade.

Nej!

1. De BEGÄRS häktade av åklagaren.
Det innebär att åklagaren skickar in en häktningsframställan, häktningsbegäran

2. Det hålls sedan en häktningsförhandling i Tingsrätten.

3. Där tar Tingsrätten beslut om häktning eller ej.

Det finns ett juridiskt protokoll, regelverk. som man måste hålla sig till.
Citera
2019-12-08, 13:54
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Då har de isåfall redan gift sig, vilket man brukar göra så man räknas som gift i väntan på bröllop, kallas för katb kitab som alltid sker innan bröllop. Men att inte vara gift alls och bo med mannens familj är jättekonstigt.

Och katb kitab hade han knappast skrivit med 22 åringen då han hade skrivit det med Wilma.

"Som för dem inte betyder något". Jag skrev tydligt dem. Inte jag.

Om de är trolovade , bortlovade i väntan på giftermål eller har gift sig i Turkiet ?
Står de då skrivna som ogifta i Sverige ?
Citera
2019-12-08, 13:54
Medlem
Ken Drydens avatar
9
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Redan där blir det helt fel i min skalle. En 17åring ska inte ha ett flerårigt förhållande som hon ska avsluta.

Har föräldrarna tillåtit sitt barn att inleda en relation med en myndig man, då borde de åtminstone hjälpa henne att avsluta eländet på ett bra sätt. Inte låta henne åka dit för att "bråka med mannen".

Jag kan inte se att det finns några föräldrar med i bilden hur jag än ser på saken. Märkligt.
Wilma och kurden har hängt ihop sedan hon var 15 år och gick i Nian. Han var då 21. Jag kanske är fördomsfull eller gammalmodig men jag tycker att det är ofattbart skumt att en så pass mycket äldre person går in så för ett förhållande med någon som i princip inte är något annat än fjortisbrud. Hade jag varit Wilmas föräldrar hade jag fan gjort allt för att få slut på förhållandet.
Senast redigerad av Ken Dryden 2019-12-08 kl. 13:56.
Citera
2019-12-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det troliga är att förhållandet tig slut i oktober. Om man tittar på twitter och insta är de konton vi pratat om skapade runt den 20 oktober.
Jag tror på det åklagaren sa ”tidigare pojkvän” ibland tror jag inte man lyssnar rätt bara. Men jag misstänker starkt att det var slut mellan dem.
Och det är under denna period familjen observerar hans sk mörka sidor de inte sett tidigare
FORTFARANDE.. så de som står i media är den senaste veckan, inte veckor.. om det är slut varför är hon då hos honom onsdag och pratar med en granne, kommer tillbaka på torsdag? får inte ihop det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in