2019-12-08, 12:50
Medlem
Precis som jag sa tidigare.
MGM råkar döda W.
Ringer pappan i panik och berättar vad han gjort. och pappan säger " du är min son, inget ska få hända dig, ta det lugnt, jag och mgm3 tar hand om detta oroa dig inte, vi är familj och då tar man hand om varandra min son."

Sonen kommer aldrig erkänna då lojaliteten till pappan är större.pappab kommer aldrig erkänna.

Den enda som troligtvis skulle kunna klappa är mgm 3. Men tveksamt.
Citera
2019-12-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Hej,

Vet du något om den andra kvinnan som är skriven där, 22-åringen som jobbar/jobbat i integrationsprojekt? Är hon släkt med familjen? Varför bor hon där? Hur är det med hennes sympatier för IS, som det nämnts om här, nån sida på Facebook där hon uttryckt gillande?

Hon är troligtvis bara skriven där pga bidrag eller liknande. Inte ovanligt att man skriver adressen någon annanstans har jag märkt.
MGM's pappa har bott i Sverige väldigt länge och känner typ till de flesta invandrare och majoriteten gillar honom.

Hennes familj är riktig smuts och gillade IS runt 2014, vet dock inte hur det är nu. Men troligtvis samma unkna värderingar.
Hennes ena bror gör videos på Youtube. Annars vet jag inte så mycket mer.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Jo, fast man dödar väl inte folk för att man är schizofren? Tror mer på droger eller alkohol i så fall, eller en blandning. Det skulle kunna förklara förändrat beteende och aggressivitet, som skulle kunna leda till värre saker. I det här fallet att man dödar en annan människa, även om det var en olyckshändelse.

Jo du kan döda av psykisk diagnos. Det finns hur mkt som helst att läsa i fråga.
De flesta har sk triggers
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Flera som vart inne på det spåret tidigare, innan vi kände till hans vän på 172:ans pizzeria I Färgelanda.
Ska gå och kräkas nu

Ja vart lite fundersam då nån postade att pappans bil skulle vara synlig vid skroten i hedekas.. Men det låg väl inget i det... Fast som sagt fr Uddevalla dit smyger man ju lätt via gamla vägen i mörkret....
Citera
2019-12-08, 12:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Första gången jag såg bild på MGM tyckte jag att han "såg lite indisk ut". Gissade på pakistanier med tanke på hans "muslimklingande" namn.

Intressant.

Ungefär 4 000 kurdiska irakier flyttade till Pakistan på 90-talet, i samband med Gulkriget. Det finns några få hundra kvar. Resten har mer eller mindre delats ut - genom UNCHR - ut till våra länder. Kanske som alltid, flest till Sverige?

Eftersom de var ganska få de sista åren, kanske inte kusingiften räckte till för fortplantning och de blandades in pakistanska kvinnor i det hela. Pakistanska män tror jag inte de hade accepterat dock, trots att de är muslimer. Men visst finns det chans att pakistanska namn kommit in den vägen.
Citera
2019-12-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromyko-666

Om familjen har mycket pengar i form av flera dyra bilar så är detta nog ett resultat av att de redan har äldre barn som redan gift sig (och de har då cashat in hemgift slantar) eller/och nån form av bidragsbrott.

Dyra bilar har dom inte iaf, Audi a4 1,8t 2002, Ford Focus 2007, Ford Kuga 2009 är ju inget värde.
Citera
2019-12-08, 12:53
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Anhållande 2 måste ha varit 5 december.

Uppgifterna är från expressen
Citera
2019-12-08, 12:54
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Var jobbar han då?

Läs i tråden. Minns inte namnet
Citera
2019-12-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu är familje ökändisar, så antagligen dånar väl resten av familjen/släkten/klanen.
MEN det borde man förstått när man beslutade sig för att undkomma sitt straff genom att göra sig av med en minderårig flicka som om hon vore skräp

”Via Ratsit görs det på ett år över 100 miljoner sökningar efter personer. De tre som det har sökts mest på den senaste månaden i kommunen Uddevalla är Tishko Ahmed, Shahwnam Aziz och Shaysta Mahmoud. ”

Topp 25 mest eftersökta på Ratsit förra månaden - Uddevalla kommun
Placering Namn Kommun Civilstånd Bolagsengagemang Antal visningar
1 Tishko Ahmed (22) Uddevalla Ej gift Nej 4875
2 Shabaz Saed (44) Uddevalla Gift Nej 4116
3 Shahwnam Aziz (39) Uddevalla Gift Nej 600
4 Shaysta Mahmoud (22) Uddevalla Ej gift Nej 597
5 Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43) Uddevalla Ej gift Nej 306
6 Rebwar Hama Salih Salih (43) Uddevalla Ej gift Nej 286

Topp 25 mest eftersökta på Ratsit igår - Sverige
så hamnar pappan på en 4:e plats
https://www.ratsit.se/info/omtalade/mest-eftersokta-forra-veckan/

Om de har agerat för att rädda familjens heder kan det nog ses som ett misslyckande 🤔
Citera
2019-12-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Läs i tråden. Minns inte namnet
Tack, jag såg det. Bilbransch iaf.
Citera
2019-12-08, 12:56
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Lämnar du kanske svar på fel inlägg?

Jag talar inte om någon av MGM alls. Inte heller om den psykiatriska undersökning som verkar ha blivit gjord. Det vet jag inte vems initiativ eller remiss den skett. Det är ju möjligt att MGM1 har insjuknat av isoleringen eller kanske redan var sjuk när han anhölls.

Men, som sagt, jag har inte andats en stavelse om det.

Då säger jag förlåt!
Jag tror nämligen att han dödar Wilma och de andra två sköter resten.
Men jag tror inte han är psykiskt sjuk, men blir sjuk pga samvete
Citera
2019-12-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Så jävla vidrigt !!

Kan de ha använt pizzerians kök ?

Att han dödat henne inne på pizzerian får nog anses vara ganska osannolikt om han inte själv har ensam tillgång dit.

Att han skulle transporterat kroppen till pizzerian går emot logiken med styckningen då den högst sannolikt görs för att kunna transportera bort kroppen. Att döda henne på en plats för att flytta henne till en annan och där stycka henne för att kunna flytta henne? Det blir bara märkligt.

Sett till tidigare visad forskning från Polen i denna tråd så har styckningen med stor sannolikhet genomförts där hon dödades. Annan forskning säger att det mest troliga stället hon dödats på är i GM bostad. Åtminstone i hans eller hans föräldrars bostad kan man kanske sträcka sig till då.

Med stor sannolikhet har hund markerat på död person i GM bostad och man river genom avlopp och alla utrymmen. Om hon styckats dör har ju ca 4 liter blod runnit ur henne om hon inte var nedfryst så att de inte hittar stora mängder av markeringar efter blod är osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in