Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Jag tror vissa av dessa typer lider av nåt sorts manlighetskomplex. Man ser lätt när någon är genuint maskulin och när någon inte är det men försöker stenhårt att vara det. Kallar man sig själv "alfa" är man per definition inte alfa; riktiga alfamän behöver inte säga att de är det, de vet det ändå och alla andra vet det också.
Jag håller med om det, och man kan kanske jämföra med vackra kvinnor. De går ju inte runt och snackar om att de är vackra: de bara är vackra kvinnor och de vet det och alla runtomkring vet det.
Med det sagt, så håller jag med Klaus Stein som tidigare i tråden mycket riktigt påpekade att det är beteendet, ens handlingar, som är väsentligt, inte hur någon ser ut. Men detta är så vanligt i den svenska nationella rörelsen. Typ att folk sitter månad ut och månad in och skriver massa personinvektiv om folk inom rörelsen utan att nån reagerar något nämnvärt - men så fort substantiell, hård, verklig kritik som rör djupa politiska frågor kommer upp till ytan så gapas det om "splittring", "infiltratör", "du är bög" (som nu med #skampatrullen) etc.