2019-12-07, 22:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vad vet du mer om vännen och bilen, nämligen i början av tråden kom det uppgifter att mgm2 pappan alltså, hade tre bilar skrivna på sig men ingen svart, ingen suv, ingen merca? Sedan dess har ingen pratat om annat än pappas röda bil som mgm1 fått använda.

Pappan hade (dom är bortplockade på Ratsit nu)
3 bilar skrivna på sig:
En svart Ford Kuga
En röd Ford focus,
En Audi

Den svarta Mercedes som det pratas om tillhör en annan kurd, Morteza Moradi, som också bor i Uddevalla.
Citera
2019-12-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Jag är såklart här för att läsa bekräftad information från säkra källor.

Har du hittat några helt säkra källor här? Hur vet du isåfall att just det och det är säker uppgift, du måste ju själv då veta en heldel om personerna och det aktuella fallet. Alltså vara inblandad?
Citera
2019-12-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballelainoo
Seriöst. Klart att en människa är psykisk sjuk om man ens gör en sådan sak.... men tror tyvärr de är nåt hedersmord el liknande
Nix - hon ville lämna honom och om inte han fick henne så skulle ingen annan få henne. Inget hedersmord. Hon hade inte gjort något omoraliskt så att den manlige delen av släkten fick skämmas. Tror inte alls det handlade om det.
Citera
2019-12-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
DEN tanken - som jag delar - tror jag du mest hittar hos folk som vägrar religion, tyvärr. Hela poängen med religion var ju att ena folket - mot utombölingar som troligen inte ville nåt mer än äta ditt gräs.

Och på den vägen é det.

Vad ska vi skylla på i alla andra fall, där idioter gör precis samma sak. Dvs väljer att mörda sin fru, flickvän, kompis eller tom sina föräldrar. För mig är dessa idioter, oavsett religion eller liv dom valt att leva.

Det sorgliga i alltihop när det gäller mord är att samhället, dvs vi alla som lever och bor här, reagerar för sent eller inte alls.
Om den här idioten som mördat Wilma var svartsjuk i detta till och från förhållandet. Så vore det ju själva fan att folk inte reagerat på hennes mående. För se en sjukligt svartsjuk individ lämnar ju allt som oftast kroppsliga eller psykiska spår efter sig
Citera
2019-12-07, 23:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har jag missat. Inte profilbild i alla fall.

En närbild på pappan Saed Shabaz: https://forumbilder.com/i/rdkp

Källa: https://m.facebook.com/shabaz.saed
Citera
2019-12-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nix - hon ville lämna honom och om inte han fick henne så skulle ingen annan få henne. Inget hedersmord. Hon hade inte gjort något omoraliskt så att den manlige delen av släkten fick skämmas. Tror inte alls det handlade om det.

Var har du fått denna info från? Så att du vet till 100 % att de stämmer? Å varför är då 2 andra inblandade?
Citera
2019-12-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det är egentligen inte det. Alla tror det kan vara så. Men resten? Styckning, 2 familjemedlemmar häktade, etc? Det e lite för MYCKET för att bara vara kärleksgnabb, som det hette ...
Styckningen tror jag är för transport syfte. Har inget alls med GMs bakgrund att göra då även svenska gärningsmän har gjort det.

Att familjemedlemmar är inblandade är definitivt kulturellt, det är en stor skam att ha en mördare i familjen så man försöker dölja det så gott det går. Skulle nog inte ske i en svensk familj, man ställer inte upp för varandra så pass mycket att man hade kunnat tänka sig hjälpa sin son med att undanröja en kropp.

Men tror fortfarande inte att GMs bakgrund/religion är anledning till att han dödade henne utan tror bara han var en extrem svartsjuk pojkvän som ville kontrollera sin flickvän (finns även svenska män som är kontrollerande och svartsjuka).
Citera
2019-12-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballelainoo
Var har du fått denna info från? Så att du vet till 100 % att de stämmer? Å varför är då 2 andra inblandade?
Om jag varit säker så hade jag inte skrivit "tror inte alls det handlade om det". Eller hur? Att två andra är inblandade är för att de är av samma skrot och korn som Ahmed - de är troligen blodssläkt alla tre. Far, son och kanske en farbror eller kusin. Wilma var allas problem när hon blev mördad - hon måste bort. Däremot tror jag inte alls de andra två godkände mordet på något sätt - de blev indragna och är lojala.

Observera - TROR. Jag spekulerar som alla andra, men jag är nog lite mindre för det fantasifulla. Håll det enkelt, krångla inte till det.
Citera
2019-12-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vilken svensk menar du?

Eller menar du kurden Morteza Moradi?

Ägaren till den svarta Mercedes herrgårdsvagnagn, (regnr MXY 524) som stod parkerad utanför pappans hus samma dag pappan greps.

https://www.ratsit.se/19881230-Morteza_Moradi_Uddevalla/xgLL2OeTXIysXztTNbRERPM9_d0ju40yvTdNXIO2Wmo

https://m.facebook.com/profile.php?id=100005490581290

Ratsit visar inte att han äger en bil alls?
Citera
2019-12-07, 23:18
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Man behöver inte vara muslim för att följa den kultur man är uppvuxen i. Nu är visserligen MGM mestadels uppvuxen i Sverige men föräldrar och släktingar här i Sverige och även i det ursprungliga hemlandet har mycket stort inflytande. Så jag anser det saknar betydelse vilken leligon MGM har.
Håller med, därav min fråga eftersom flera just hakat upp sig på ev tro.
Citera
2019-12-07, 23:19
Medlem
Dongles avatar
Är styckning bekräftat?
Ja, jag tycker också att det verkar mest troligt men har inte sett något officiellt om detta.
Citera
2019-12-07, 23:20
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag varit säker så hade jag inte skrivit "tror inte alls det handlade om det". Eller hur? Att två andra är inblandade är för att de är av samma skrot och korn som Ahmed - de är troligen blodssläkt alla tre. Far, son och kanske en farbror eller kusin. Wilma var allas problem när hon blev mördad - hon måste bort. Däremot tror jag inte alls de andra två godkände mordet på något sätt - de blev indragna och är lojala.

Observera - TROR. Jag spekulerar som alla andra, men jag är nog lite mindre för det fantasifulla. Håll det enkelt, krångla inte till det.

Är med dig till 100% I ditt resonemang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in