2019-12-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
är 37.7 km i 42 min via skredsvik till vräland. har själv bott på Askeröarna så kan vägen väl, även jobbat i Hogstorp på Statoil en gång för 100 år sen, bott i färgelanda, känner till vägarna rätt bra, men det spelar ju ingen roll, visst man kan köra stundtals väldigt fort,men vill man det med likdelar i bilen?

Jag känner till vägarna precis lika väl som du gör och jag körde senast ifrån Hogstorp just till Vräland senast häromdagen och körde inte speciellt fort heller dessutom och det gick tämligen fort måste jag säga!
Citera
2019-12-07, 22:36
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kanske den GM som är på psyket är sjuk. Sa inte Wilmas anhöriga att de hade sett en svart sida som inte fanns där förut. Män i den åldern kan börja utveckla psykiska sjukdomar som scisofrini (orkar inte kolla stavningen vet att det är fel) men det kan ju förklara varför han dödade henne, (inre röster)
Ren skär svartsjuka!!
Citera
2019-12-07, 22:37
Medlem
Citat:
Jo det kan man, ganska vanligt eller vanligt. Inre röster som kan säga "grannen är efter dig du måste döda hen" o då gör de det. Den sjukdomen är inte att ignorera

Det vet jag också att ungefär 1/5 av morden begås av någon med schizofreni eller någon annan typ av psykos. Men många av dem har även problem med droger eller alkohol.
Citera
2019-12-07, 22:39
Medlem
Citat:
Kanske den GM som är på psyket är sjuk. Sa inte Wilmas anhöriga att de hade sett en svart sida som inte fanns där förut. Män i den åldern kan börja utveckla psykiska sjukdomar som scisofrini (orkar inte kolla stavningen vet att det är fel) men det kan ju förklara varför han dödade henne, (inre röster)

det som framgått är att familjen sett en mörkare sida av MGM .. detta för att han inte svara på sociala medier eller sms inte ens på fysisk sött dvs inte öppnat när *svärfar* ringt på dörren,,,den mörka sidan skall ha visat sig efter att Wilma försvann
Citera
2019-12-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Vilken religion dom har kan dock spela in. Den *måste* spela in för 3 personer kan inte bara få för sig att antingen mörda en ung tjej, eller dela upp resterna (isch vad det lät illa ..).

Så jag tror att leligionen spelar roll faktiskt. Eller religion, som vi kallar't.

Jag har hört alla dessa sk orsaker och anledningar till leda. Antingen så skylls det på religion, heder, alkoholism, narkomani, taskig barndom eller hela alfabetet i form av div diagnoser.

Någonstans mitt i all skit och elände måste väl ändå folk själva kunna tänka att det kan vara värt att ge fan i att mörda, om inte annat så för att vistas ute i det fria och söka den hjälp som finns att få.

Något som jag anser som lite märkligt är att ingen i hennes omgivning tycks reagerat på tex blå märken eller annat hos Wilma, som kunnat visa att allt inte stod rätt till.
Men hon blev kanske duktig på att dölja detta i sin skam över ett dåligt förhållande, som tydligen var ett fram och tillbaka förhållande.
Senast redigerad av zebop 2019-12-07 kl. 22:53.
Citera
2019-12-07, 22:45
Medlem
Kexet65s avatar
Min egen teori och jag har inga belägg för detta men jag tror att polisen vid detta laget HAR hittat fler kroppsdelar än den första där det konstaterades att Wilma ej längre kan vara vid liv.
Då det råder strikt förundersökningssekretess (som alla borde veta/förstå och respektera) så släpps INGENTING ut till allmänheten (dvs bl a oss här på Flashback).
Att man nu har en person häktad och två anhålla (som troligen också kommer häktas i morgon söndag) så har polisen garanterat bra mycket mer information än vad som spekuleras om här i tråden både vad gäller bevis och vad som hittats.
Vi kommer nog få vänta ända tills åtal väcks och FUP:en då släpps innan någon ny info når oss alla.
(Åtal lär inte väckas förrän till våren/sommaren 2020).
Med andra ord är det bara att vänta....
Citera
2019-12-07, 22:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskben1
Pappans svenske vän har en merca

Vilken svensk menar du?

Eller menar du kurden Morteza Moradi?

Ägaren till den svarta Mercedes herrgårdsvagnagn, (regnr MXY 524) som stod parkerad utanför pappans hus samma dag pappan greps.

https://www.ratsit.se/19881230-Morteza_Moradi_Uddevalla/xgLL2OeTXIysXztTNbRERPM9_d0ju40yvTdNXIO2Wmo

https://m.facebook.com/profile.php?id=100005490581290
Citera
2019-12-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Inte? Vad grundar du det på?
JAG kan svara på det: araber, och framförallt muslimska sådana, har ett våldskapital som jag ibland tror de föds med. Så är det ju inte, men deras kultur de umgås i gör dom våldsamma.

Wilma råkade ut för en smörig gullig kille i början, med bruna ögon och långa ögonfransar. Charmig som fan. Men äganderätten tar snabbt över för vissa killar. Och när det gäller just dessa killar, som MGM/Ahmed, så blir det livsfarligt. Vilket vi nu har facit på.

Man hittar inte hela Wilma. Man hittar kroppsdelar. Eller EN kroppsdel. Var fan är resten? Blod i den beslagtagna bilen visar att hon blivit svårt skadad, eller mördad med våldsam kraft. Man har hittat så mycket i Ahmeds lägenhet att han blev anhållen fort. Man har tagit en snubbe (pappan?) för grovt skyddande av brottsling. En annan har blivit anhållen för skyddande av brottsling SAMT brott mot griftefriden. Hur många fler är inblandade tro? Fler kusiner, bröder, farbröder - hela jävla släkten? Alla skyddar alla?
Citera
2019-12-07, 22:51
Medlem
Citat:
det som framgått är att familjen sett en mörkare sida av MGM .. detta för att han inte svara på sociala medier eller sms inte ens på fysisk sött dvs inte öppnat när *svärfar* ringt på dörren,,,den mörka sidan skall ha visat sig efter att Wilma försvann

Det här har vi uppfattat helt på olika sätt här på tråden! En del som du, andra som jag, nämnligen att redan en tid innan W försvann hade killen betett sig "mindre bra".
Citera
2019-12-07, 22:52
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Någonstans mitt i all skit och elände måste väl ändå folk själva kunna tänka att det kan vara värt att ge fan i att mörda, om inte annat så för att vistas ute i det fria och söka den hjälp som finns att få.

DEN tanken - som jag delar - tror jag du mest hittar hos folk som vägrar religion, tyvärr. Hela poängen med religion var ju att ena folket - mot utombölingar som troligen inte ville nåt mer än äta ditt gräs.

Och på den vägen é det.
Citera
2019-12-07, 22:56
Medlem
Citat:
Så uppfattade jag det verkligen inte. De sa att han "har visat en mörkare sida på sista tiden". Jag tolkar det som senaste veckorna - kanske senaste månaden. Innan hon försvann.
Citera
2019-12-07, 22:57
Medlem
Citat:

Seriöst. Klart att en människa är psykisk sjuk om man ens gör en sådan sak.... men tror tyvärr de är nåt hedersmord el liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in