2019-12-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzy78
Arbetar sen länge på Brandt Trestadscenter

Han har alltså inte egen verkstad, som det sagts tidigare i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok, Ingen har lagt upp bild på farsan här än.
Och på hans fb finns ingen bild på han.
Han verkar inte vilja synas på bild.
Vad heter verkstaden han har?
Bilden har varit uppe några gånger de senaste veckorna, men här är en repris:
https://minfil.com/v364X1Dcnc/Screenshot_20191207-204051_Facebook_jpg
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag förstår att det låter otroligt, men det fans faktiskt jägare innan jägarexamen infördes.

Just min poäng. Men på den tiden lärde man sig hantera inte bara vapnet vilket är dagens jägarexamens enda poäng tydligen - utan även hantering av bytet, jaktsäsonger och *anledningen* till säsonger, viltvård och en hel massa jag anar inte längre "finns på schemat" för nyblivna jägare.

Vilket var anledningen till min retoriska fråga vad nybliven jägarsvensson tror den ska göra med det nyss skjutna rådjuret framför dom. Om jag nu är välvillig nog att låta dom träffa målet, i denna tankefantasi.

men nu, åter till ämnet. Jägare eller inte idag har ingenting att göra med förmåga att varken styckmörda eller att vara medhjälpare till detta.
Citera
2019-12-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Teoretiskt kan de veta precis allt. Men att säga att polisen vet motivet är inte sant. Varför skriva så då?

Ville bara nyansera saken något, för resonemangets skull. Detta är ju, som jag förstått, ett diskussionsforum.
Och det kan ju vara sant att polisen känner till motivet, det vet vi inget om. Inte ens du, antar jag.
Varför Fnero skrev så kan jag inte svara på, fråga Fnero.
Citera
2019-12-07, 20:47
Medlem
Citat:

Vågar inte svara på om han har något utöver de vanliga jobbet.
Citera
2019-12-07, 20:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Just min poäng. Men på den tiden lärde man sig hantera inte bara vapnet vilket är dagens jägarexamens enda poäng tydligen - utan även hantering av bytet, jaktsäsonger och *anledningen* till säsonger, viltvård och en hel massa jag anar inte längre "finns på schemat" för nyblivna jägare.

Vilket var anledningen till min retoriska fråga vad nybliven jägarsvensson tror den ska göra med det nyss skjutna rådjuret framför dom. Om jag nu är välvillig nog att låta dom träffa målet, i denna tankefantasi.

men nu, åter till ämnet. Jägare eller inte idag har ingenting att göra med förmåga att varken styckmörda eller att vara medhjälpare till detta.

Helt ense.
Citera
2019-12-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Svenske vän? Menar vi samma Merca så är vännen inte svensk i den meningen?

MGM2, pappan, har en svart mindre SUV skriven på sig, en Ford Kuga.

I början pratades det mycket om den röda Focus kombin. Sedan dess har de flesta insett att det är den svarta SUVen, Kugan, som använts av MGM1, efterlysts, beslagtagits samt funnit blodspår i.

Vännen som har en svart Merca SUV, M*rtez, har endast blivit inblandad för att han besökte pappan när en svart SUV var efterlyst. Folk antog att det var Mercan, men det var det inte.

Försök häng med lite i tråden iaf?

Tack, läser dagligen men så säkert missar /glömmer/blandar ihåp etc. ändå. Mercan med albansk ägare kommer jag ihåg och ger mig en bild av pappans vänskapskrets, eventuellt? Sparat i minnet av en anledning.
Citera
2019-12-07, 20:52
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Men kanske tillgång till detta..
Citera
2019-12-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Bilden har varit uppe några gånger de senaste veckorna, men här är en repris:
https://minfil.com/v364X1Dcnc/Screenshot_20191207-204051_Facebook_jpg

Tack. han är lik sin grabb.
Citera
2019-12-07, 20:55
Medlem
Det här om MGM och att han ville att Wilma skulle konvertera. Är det någon som vet hur pass religiösa och traditionella familjen egentligen är? Man kan inte säga att de är det bara för att de är kurder och muslimer, för det betyder egentligen ingenting. En del är jättereligiösa och tar stenhårt på religionen, ber 5 gånger om dagen i långa bönestunder. En del ber knappt alls. En del bryr sig inte om vad andra gör, vad de har för tro eller ingen tro alls. Medan andra tycker att det är riktigt dåligt att andra är kristna eller ateister. Vad är det som säger att det fanns ett önskemål från MGM att Wilma skulle konvertera? En sådan önskan, eller om man vill kalla det krav, brukar vara infinna sig om det är allvar i förhållandet, om det är tänkt att man ska gifta sig och/eller skaffa barn. Och där kommer ju även det här in med att Wilma redan bodde hos MGM. Enligt deras traditioner får man ju absolut inte bo ihop innan man är gifta. Så varför skulle han be henne att konvertera när de redan varit tillsammans i två år och när de redan bodde ihop? Det enda som talar för det är väl krav från hans familj eller att han hade för avsikt att gifta sig med henne eller att hon redan var gravid. Och kanske därmed också avsåg att gifta sig med henne, för att hon var gravid. Hade han för avsikt att gifta sig med henne hos en imam hade hon varit tvungen att konvertera först.
Citera
2019-12-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Men kanske tillgång till detta..

Ok, fast verkstan har i såna fall inget med brottet att göra.
Är ju många fler som jobbar där.
Verkstaden lär dem ju inte använt sig av då.
Citera
2019-12-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ok, Ingen har lagt upp bild på farsan här än.
Och på hans fb finns ingen bild på han.
Han verkar inte vilja synas på bild.
Vad heter verkstaden han har?

Hans Facebook är ju full med bilder på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in