2019-12-07, 20:41
Medlem
Megatroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzkorv
En av dom som verkar sitta hade tidigare en radarpartner som är utpekad golare...

Här haglar spekulationer, highlightsburkar för 8 kr, en person är golare enligt rykte. Vänligen presentera fakta innan du sprider lösa rykten. Fakta går säkerligen att finna i domar, rykten hittar du på internet.
Citera
2019-12-07, 20:42
Medlem
Megatroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Haha jaja babbe wannabeen Ligisd är så häftig och en riktig förebild...

(Han gör feta målningar dock) Men pinsam som människa, ja jag har mött honom.

På vilket sätt är Ligsd pinsam enligt dig?
Citera
2019-12-08, 00:55
Medlem
Vet inte hur jag svarar nu.
Men jag är tvär bäck och i stadiet där alla är luffare. Men dom som går emot grabbarna idag blir mina ovänner.
Dom har gjort mer för hela scenen ön alla andra
Citera
2019-12-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatroner
Jag vill förtydliga, jag försvarar ingen men jag stör mig på rykten utan bevis på nätet.
Jag vill bjuda dig på Bertrand Russells ord:

"När du studerar någon fråga eller överväger någon filosofi, fråga dig bara vad som är fakta och vad är sanningen som fakta visar. Låt dig aldrig avledas varken av det du vill tro eller av vad du tror skulle ha gynnsamma sociala effekter om det tros. Men titta bara och bara på vad som är fakta."

Och om du har denna fakta så kommer jag inte att säga emot.

Du som verkar ha stenkoll på C och bra koll på läget, varför gick det från färg wholecars och samma gamla panels till inget?
Citera
2019-12-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
För att citera en legend "det är bara någon jävla papperslapp som de vill jaga dig med". Jag tror inte det är många som bryr sig om det blir 20K, 200K eller 2MKR i böter. I slutändan är det bara en papperslapp. En månad på kåken är ingenting. Hårdast är väl för relationer. Och nu precis innan jul lär det kanske suga lite hårdare. Speciellt för en av de misstänkta.
Det handlar inte om böter utan om skadestånd. Detta kan och kommer drivas in genom att kronofogden tar all lön som kommer in utöver existensminimum samt att utmätningsbara tillgångar, typ bil osv, säljs på exekutiv auktion. Enligt tidningarna ska ju de här två ha relativt välordnade liv och i så fall finns goda möjligheter för skadelidande att få sina anspråk i vart fall delvis täckta.
Citera
2019-12-08, 01:43
Medlem
Megatroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzkorv
Du som verkar ha stenkoll på C och bra koll på läget, varför gick det från färg wholecars och samma gamla panels till inget?

Låt mig förtydliga, jag känner inte personen i fråga och vet inte vad som hände. Jag vet alltså inget om hens åtal och eventuella gol. Kanske var det gol kanske var det inte. Så länge inga bevis ligger på bordet så vet inte jag.

Men du kanske vet, för du kanske sitter på mer bevismaterial och jag kräver inte att du ska visa dom här.

Jag kan släppa det här, min poäng var att inte fälla en person på bristande bevis.
Citera
2019-12-08, 02:04
Medlem
KokaKings avatar
Oj detta kan bli svettigt. De har ju legat i som fan. Osis har väl i alla fall kört hårt sen tidigt 2018. Det känns som att folk börjat göra målandet till en vardag och SL hänger inte med. Så nu när dom fick tag på några ser dom chansen att avskräcka resten.
Citera
2019-12-08, 08:06
Medlem
Att det ens har startats en tråd om den här händelsen är helt sinnes!

Tror ni som sitter här och skriver gojja att ni på något sätt hjälper dem?

Att sitta och outa taggs, rykten och dylikt här är helt upp i det blå, det är inte enbart folk med en vänlig inställning till graffiti som sitter och söker info i öppna forum.

Usch!
Citera
2019-12-08, 12:55
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Fler avsnitt har nu tagits bort från ASS, bl a ett med en i samma crew som en av de misstänkta. Jävligt tråkigt faktiskt för de avsnitten är bland de bästa. Så jag misstänker att polisen i Stockholm håller på att genomföra ett jävla arbete med att ta fast kända målare.
Citera
2019-12-08, 13:35
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcorebobo
Visst finns det undantagsfall. Att du kände en snubbe som tog sho varje dag och hade ett fint liv gör ju inte dom andra 99% till något bättre?
Klev jag på någon öm tå? Känner du dig träffad?
Att "konstnärer" brukar vara veganer tycker jag går hand i hand med världsbilden alla vänster folk besitter.
Ställ 10st "konstnärer" på rad och jag lovar dig att min analys inte kommer att slå fel.
Verkligen inte.

Jag tror din analys är jävligt fel.
Citera
2019-12-08, 14:55
Medlem
Något nytt om de hela? Har det skett fler grip nu?
Citera
2019-12-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carpoos
Något nytt om de hela? Har det skett fler grip nu?
Verkar som att en till har blivit gripen, häktad vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in