2019-12-07, 14:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var arbetar han då?

Brandt (Ford) Trestadscenter
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Har du källa på det?

Källa på vad?

Konsensus råder, MGM2 är pappan, belägg för det är mediarapportering samt bilder i media.

MGM2 har en nära relation till MGM enligt media, vem på aktuell adress mer än pappan stämmer in på det.

Vem på aktuell adress förutom pappan kan kopplas till pappans bil?

Gör det inte svårare än det är.

Jag påstår inte att mamman är MGM3, dock talar det mesta för att det är så, i min bok.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Så tre män i ålder 43-44, 1 kvinna (39)ev 2 (förstår att den yngre(22) bor i lgh?)och 2 barn ålder? verkar bo i radhuset om jag förstått rätt! Finns det både radhus och lgh:er med samma adressnamn och kanske olika postnummer..verkar lite rörigt när man kollar.

Det är ett kedjehus. Tror inte de 2 andra männen bor där utan bara är folkbokförda där. Tror det rör sig om både bidrags - som folkbokföringsbrott. Konstigt att inte såväl Skatteverket som Försäkringskassan tagit sig en titt på detta då det är ett så uppmärksammat fall.

Fel och fusk vid bosättning
Att medvetet folkbokföra sig på en annan adress än den man bor på är olagligt, och kallas ibland för skenskrivning.
Kontakta alltid Skatteverket om du upptäcker att någon felaktigt folkbokfört sig på din adress
om någon försöker ändra eller har ändrat din folkbokföringsadress.
Du kan använda vårt kontaktformulär för att komma i kontakt med oss:

https://www.skatteverket.se/omoss/varverksamhet/styrningochuppfoljning/folkbokforingskontroller.4.6bef7d451695d90def43db8 .html

Man kan tipsa dom ANONYMT här:
https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaommisstanktfusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html

The more the merrier..
Citera
2019-12-07, 14:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Källa på vad?

Konsensus råder, MGM2 är pappan, belägg för det är mediarapportring samt bilder i media.

MGM2 har en nära relation till MGM enligt media, vem på aktuell adress mer än pappan stämmer in på det.

Vem på aktuell adress förutom pappan kan kopplas till pappans bil?

Gör det inte svårare än det är.

Jag påstår inte att mamman är MGM3, dock talar det mesta för att det är så, i min bok.

Ingen som försvårat alls. Men du är lite defensiv helt i onödan.
Jag har inte läst den artikeln och bad bara om en länk.
Tror inte mamman bor på adressen.
Det är en ung kvinna och tre män i 40 års åldern. Den tredje mannen verkar vara han kusin från Allingsås
Tacksam om du har länk 😊
Citera
2019-12-07, 14:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

Polisen har hittat blodspår i en bil som kopplas till de två andra som nu har frihetsberövats

Som sagt, eftersom att MGM2 är pappan så bör rimligtvis MGM3 vara mamman, de två har såklart en koppling till samma bil.

Vem kan det annars vara?

Ja det är lurigt. Någon i tråden påstår ju att det är en kusin som är inplockad. Men inga källor har presenterats. Vi få väl vänta tills imorgon och se vad ÅK beslutar. Klart att man väntar tills sista minuten...vill nog få dessa två att svettas lite
Citera
2019-12-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du måste skoja. Halva min släkt jagar och ingen styckar någonting

Kan bara instämma, i ett jaktlag på 30-40 jägare är de några få som kan stycka resten får paketera, mala köttfärs, städa mm. Samma sak med bönder som jag känner många av men vet bara en som slaktar och styckar djuren resterande anlitar slaktare som oftast även styckar, däremot många bönder som själv nödslaktar djur som är sjuk och veterinären ej kan få frisk men långt från alla fixar ens bara avlivning.
Citera
2019-12-07, 15:01
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det är lurigt. Någon i tråden påstår ju att det är en kusin som är inplockad. Men inga källor har presenterats. Vi få väl vänta tills imorgon och se vad ÅK beslutar. Klart att man väntar tills sista minuten...vill nog få dessa två att svettas lite

Det har ju varit massa troll i tråden så det är svårt att veta som det är just nu
Citera
2019-12-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag fattar inte hur det kan ha blivit såhär. Jag har INTE skrivit: "Dubbelt så mycket släkt hade kommit på besök"...
Och du har ite skrivit något om sopsäck.
Ja mycket märkligt. Har absolut inte rört andras texter, etc.

Nej jag vet inte heller,haha!
Men förstår naturligtvis att det inte va menat.
Teknikens under
Citera
2019-12-07, 15:08
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det borde kanske forskas lite mer kring personerna som är skrivna på samma adress som MGM2, därför att MGM3 bör vara någon av dem.

Jag har felaktigt utgått ifrån att MGM2 har en kvinna boende hos sig, tillika partner. Mamma eller inte, men den kvinnan skulle kunna vara MGM3, inte alls osannolikt.

Dock, det kan handla om en man som är boende hos MGM2, vilka är männen som är skrivna där, bor de där i verkligheten?

MGM3 bör vara någon som bor i MGM2 bostad, frågan är vem?
Citera
2019-12-07, 15:09
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Det är ett kedjehus. Tror inte de 2 andra männen bor där utan bara är folkbokförda där. Tror det rör sig om både bidrags - som folkbokföringsbrott. Konstigt att inte såväl Skatteverket som Försäkringskassan tagit sig en titt på detta då det är ett så uppmärksammat fall.

Fel och fusk vid bosättning
Att medvetet folkbokföra sig på en annan adress än den man bor på är olagligt, och kallas ibland för skenskrivning.
Kontakta alltid Skatteverket om du upptäcker att någon felaktigt folkbokfört sig på din adress
om någon försöker ändra eller har ändrat din folkbokföringsadress.
Du kan använda vårt kontaktformulär för att komma i kontakt med oss:

https://www.skatteverket.se/omoss/varverksamhet/styrningochuppfoljning/folkbokforingskontroller.4.6bef7d451695d90def43db8 .html

Man kan tipsa dom ANONYMT här:
https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaommisstanktfusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html

The more the merrier..

😊 underbart
Hur är det med den yngre kvinnan. Är hon sambo med pappan.
Är nyfiken, har inte en aning själv
Citera
2019-12-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det effektivaste är väl ändå att det bara är just 6 delar och att dessa läggs i sopor som går till förbränning. De har ju garanterat hunnit tömma sopor vid de fastigheter som dessa tre förfogar över. Kommer ju aldrig gå att hitta något efter det.

Nja då skulle det nog varit vanligare, sen är de ju inte så att sopbilarna tippar lasten rakt in i pannan utan tippas oftast på en platta som traktor senare styr upp i stora högen och där har det hänt att kroppsdelar upptäckts.
Citera
2019-12-07, 15:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ingen som försvårat alls. Men du är lite defensiv helt i onödan.
Jag har inte läst den artikeln och bad bara om en länk.
Tror inte mamman bor på adressen.
Det är en ung kvinna och tre män i 40 års åldern. Den tredje mannen verkar vara han kusin från Allingsås
Tacksam om du har länk 😊

Nej det ”bor” inte 4 utan 5 personer på adressen.
Pappan är gift med en kvinna som också bor där: Shahwnam Aziz
Såvida hon inte fick Tishko vid 17 års ålder så är han omgift.

Shahwnam Aziz
19800104-XXXX
Juridiskt kön: Kvinna
Gift med en 44-årig person
https://www.ratsit.se/19800104-Shahwnam_Aziz_Uddevalla/Px26btlZdDvO5WHCJQ9EPfaaohhzvFDnpMAXRbMi_A0

”Shabaz Ahmed Saed
19750624-XXXX
Juridiskt kön: Man
Gift med en 39-årig person”

https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8#merInfo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in