2019-12-07, 13:07
Medlem
SanktPeters avatar
Alla som visar sin kropp och/eller anspelar på sex för uppskattning eller belöning borde skämmas.
Utmärkt att skambelägga runkgubbar också! Bra kampanj!
Citera
2019-12-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Jag gav dig ett antal belägg för att detta inte är sant. En separation gör även en dålig situation värre. Att du upprepar det här som en trollformel innebär inte att det plötsligt blir sant, och ditt magiska önsketänkande är direkt hälsovådligt om du lyckas lura någon annan att tro på det. Den här obändliga irrationalismen bevisar väl om något behovet av en skampatrull, som kan nå in dit vetenskap och logiska argument inte lyckas nå.
Det stämmer inte att det är bättre att stanna kvar i en dålig relation än att skilja sig
Det är en religiös uppfattning att människor ska genomlida livet och uppoffra sig för andra i väntan på belöningen som kommer när det eviga livet börjar
Titta på alla dessa incels som hyllar att deras föräldrar hållit ihop familjen de säger aldrig att föräldrarna varit lyckliga och haft ett bra äktenskap
Citera
2019-12-07, 13:19
Medlem
Kvillebacken1s avatar
På twitter hånas #skampatrullen.

Katerina Janousch lanserar #fuckyoupatrullen och Roger "Salle" Sahlström ironiserar över att skampatrullen består av samma män som dyrkar Bronze Age Pervert och The Golden One.
Citera
2019-12-07, 13:21
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det stämmer inte att det är bättre att stanna kvar i en dålig relation än att skilja sig
Det är en religiös uppfattning att människor ska genomlida livet och uppoffra sig för andra i väntan på belöningen som kommer när det eviga livet börjar
Titta på alla dessa incels som hyllar att deras föräldrar hållit ihop familjen de säger aldrig att föräldrarna varit lyckliga och haft ett bra äktenskap
Det är den feministiska positionen som har kristet ursprung, eftersom den bygger på individens frigörelse (äldre synonym: själens frälsning) i stället för rå, ren, tragisk livsbejakelse.

Du är inte så sekulär som du tror.
Citera
2019-12-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
På twitter hånas #skampatrullen.

Katerina Janousch lanserar #fuckyoupatrullen och Roger "Salle" Sahlström ironiserar över att skampatrullen består av samma män som dyrkar Bronze Age Pervert och The Golden One.
En judinna som skrev tantsnusk är kränkt.

Vad är lätthögerns nästa grej? Att försvara genusdagis? Vad exakt är det ni vill bevara?
Citera
2019-12-07, 13:32
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crowman
En judinna som skrev tantsnusk är kränkt.

Vad är lätthögerns nästa grej? Att försvara genusdagis? Vad exakt är det ni vill bevara?

Jag tillhör inte lätthögern. Jag är laddhöger.
Citera
2019-12-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Jag tillhör inte lätthögern. Jag är laddhöger.
så din framtid för västerländsk civilisation är pundare, cam whores, singelmammor med life is now tatueringar och män som dansar runt i rosa glitter...
Citera
2019-12-07, 13:44
Medlem
Citat:
Det är den feministiska positionen som har kristet ursprung, eftersom den bygger på individens frigörelse (äldre synonym: själens frälsning) i stället för rå, ren, tragisk livsbejakelse.
Tragisk livsbejakelse?
Citera
2019-12-07, 13:47
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crowman
så din framtid för västerländsk civilisation är pundare, cam whores, singelmammor med life is now tatueringar och män som dansar runt i rosa glitter...

Vet inte vart du vill komma med det?

Har jag sagt att jag är för detta?
Citera
2019-12-07, 13:47
Medlem
Undrar om inspirationen till Skampatrullen kom ifrån Game of thrones? Där skammas det ju friskt.i några avsnitt!
Citera
2019-12-07, 14:05
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tragisk livsbejakelse?
Bejakelse av hela livet med både det roliga och det jobbiga, som en vacker helhet. Som det är i de grekiska tragedipjäserna. Lyckas man med det behöver man inte de här självbedrägerierna om frihet, framsteg och krystade mirakulösa undantag.
Citera
2019-12-07, 14:36
Medlem
Citat:

Du är inte så sekulär som du tror.
I USA är synen på livet och äktenskapet bland de högljudda som kallar sig kristna att oavsett hur eländigt äktenskap man har ska äktenskapet bestå tills man dör.
De som främst skiljer dig och separerar i Sverige som har små barn är de som är unga när de skaffar barn som får sina barn tidigt in i relationen så självklart är risken stor att dessa inte kan samarbeta efter separation om de bara varit ett par i 3-4 år och fått första barn efter 1 år in i relationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in