Citat:
Ursprungligen postat av
Larsan99
Jag tycker det är alldeles uppenbart att SE har en roll i detta. Han ljuger och lämnar orimliga uppgifter hela tiden.
Han är t ex ute och käkar på kvällen vid tidpunkten då Palme kommer till biografen utan livvakter. Detta vet man eftersom väktare bekräftat det, men han nekar i förhör på att han varit ute men försäger sig faktiskt:
Förhör från 860425
F: Får jag bryta där. Under den tidigare kvällen hade du varit på Skandia hela tiden, på ditt arbetsrums eller i huset?
E: Inte på den tidigare kvällen.
F: Vad hade du gjort tidigare på kvällen. När började du arbeta?
E: Du menar just den här kvällen?
F: Just det.
E: Då har jag varit på mitt arbetsrum hela kvällen.
För alla som läst lite förhörsteknik och tolkning av vittnesmål vet att ovanstående är intressant. Han lägger alltså till ett villkor efter att ha svarat "fel", "Du menar just den här kvällen". Han är naturligtvis införstådd med vilken kväll förhöret handlar om men råkar säga fel då han säger att han varit ute på den tidigare kvällen och försöker då få svaret att handla om någon annan kväll. Det är inte rimligt.
Varför ljuger han om detta?
”Vad skulle Palmeutredningen ha att göra med om jag varit ute en sväng under kvällen, jag är ju bara ett vittne”.
Så tänkte nog Stig och så skulle nog du också tänka om du INTE hade något med mordet att göra.
”Det ska väl dom skita i, om jag varit ute och tagit en nypa luft, vilket jag inte ens kommer ihåg, och det är väl min ensak. Fullständigt irrelevant”
Frågan är insinuant, och förtjänar inget svar.
Vi kan åberopa begreppet ”personlig integritet”
Du grottar ner dig i ingenting, och har man kommit så långt är man mycket nära att trilla ner i kaninhålet där fantasins sköna värld breder ut sig.