2019-12-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag hör dig.

Min fråga gällde hur du vet att samtalet (från den 25/7) inte publicerades i sin helhet alternativt inte är korrekt. Hur vet du det?

Ser man originaldokumentet med försättsblad etc så står det i förklaringen av vad dokumentet är - memorandum
Citera
2019-12-06, 21:13
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag skrev bara som fittahora...

Iallafall, konspirationsteorier?? Jahadu, Fittahora har att det är bara korrupta byråkrater överallt, i samverkan med varandra. MOT Trump. Om någon vittnar något mot Trump så är det för att han/hon är en korrupt Demokrat.

Men Trump & Co är totalt ofelbara.

Herregud, nej. Trump är en politisk clown och hans medlöpare i republikanerna är inga genier, men att det råder en korrupt rätsröta inom Deep State råder det ingen tvekan om. Dems har verkligen bevisat för varje amerikan att det råder en just sådan unken röta inom systemet. De har aktiverat varenda liten inhemsk politisk terrorcell som finns och det syns nu ganska uppenbart.
Citera
2019-12-06, 21:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det finns inget i nuläget som stödjer ett riksrättsåtal.
Hörsägen kommer man inte långt med, och av det publicerade samtalet den 25 juli så framgår det klart och tydligt att inget brottsligt har begåtts, t.o.m. ukrainas president var som ett stort frågetecken när han fick klart för sig vad allt handlade om.
Nu ska jag vara lite anal för korrekthetens skull

Riksrätt inte är en rättsprocess, utan en lagstadgande process för att avsätta folkvalda tjänstemän. Således gäller förfarandet som författat i konsitutionen. Konsitutionen anger vilka brott som gör skäl för en fällande dom i en riksrätt, men inte defenitionen av brotten. Det finns därmed inget hinder för att ställa någon inför riksrätt och få dom dömda för att dom en gång haft blå strumpor.

Att Trump inte begått en brottslig handling är inget hinder för att ställa honom inför riksrätt eller för den delen att få honom dömd.
Citera
2019-12-06, 21:17
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Nu ska jag vara lite anal för korrekthetens skull

Riksrätt inte är en rättsprocess, utan en lagstadgande process för att avsätta folkvalda tjänstemän. Således gäller förfarandet som författat i konsitutionen. Konsitutionen anger vilka brott som gör skäl för en fällande dom i en riksrätt, men inte defenitionen av brotten. Det finns därmed inget hinder för att ställa någon inför riksrätt och få dom dömda för att dom en gång haft blå strumpor.

Att Trump inte begått en brottslig handling är inget hinder för att ställa honom inför riksrätt eller för den delen att få honom dömd.

Det stämmer. Processen är inte juridisk, utan helt och hållet politisk, vilket vi har fått veta genom utfrågningarna. Att fallet är extremt tunnt har vi också fått veta. Tidigare har impeachment helt eller delvis utgjorts av reella brott. Vilket inte är fallet här.
Citera
2019-12-06, 21:23
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ser man originaldokumentet med försättsblad etc så står det i förklaringen av vad dokumentet är - memorandum
Du vägrar svara på frågan eftersom du inte är man nog att erkänna att du ljög.

Låt mig åtminstonde dra ner brallorna på dig inför trådens alla betraktare. Det har du gjort dig förtjänt av.

Jennifer Williams och Alexander Vindman vittnade under ed i kongressen att memorandumet för samtalet den 25/7 (samtalet du hänvisar till) både är korrekt och i sin helhet:
Steve Castor: "The call transcript as published on September 25th is complete and accurate. Will both of you attest to that? Ms. Williams?"

Jennifer Williams: "When I first saw the publicly released version, it looks substantively correct to me."

Alexander Vindman: "I certainly would describe it as a substantively correct."

Steve Castor: "I think in your testimony, your deposition, you said, “very accurate?”

Alexander Vindman: "Correct."

Källa: https://www.rev.com/blog/impeachment-hearing-day-3-transcript-alexander-vindman-jennifer-williams-testify
Vilket klart och tydligt avslöjar din lögn:
Citat:
Och en korrupt president säger "perfekt samtal" men väljer att inte ge ut hela samtalet...

Eftersom min källa är en anteckning av kongressförhöret, som du troligtvis kommer hävda inte är korrekt antecknad, rekommenderar jag dig verifiera innehållet mot förhöret. Förhöret finns att se i sin oscensurerade helhet på JewTube.
Citera
2019-12-06, 21:37
Medlem
leifhookers avatar
Hejsan. (ny här)

Jag har följt väldigt noga President Trump sedan 2016.
Vad tror ni om IG rapporten på måndag?

eller har ni diskuterat detta?
Citera
2019-12-06, 21:39
Medlem
Citat:
Du vägrar svara på frågan eftersom du inte är man nog att erkänna att du ljög.

Låt mig åtminstonde dra ner brallorna på dig inför trådens alla betraktare. Det har du gjort dig förtjänt av.

Jennifer Williams och Alexander Vindman vittnade under ed i kongressen att memorandumet för samtalet den 25/7 (samtalet du hänvisar till) både är korrekt och i sin helhet:
Steve Castor: "The call transcript as published on September 25th is complete and accurate. Will both of you attest to that? Ms. Williams?"

Jennifer Williams: "When I first saw the publicly released version, it looks substantively correct to me."

Alexander Vindman: "I certainly would describe it as a substantively correct."

Steve Castor: "I think in your testimony, your deposition, you said, “very accurate?”

Alexander Vindman: "Correct."

Källa: https://www.rev.com/blog/impeachment-hearing-day-3-transcript-alexander-vindman-jennifer-williams-testify
Vilket klart och tydligt avslöjar din lögn:

Eftersom min källa är en anteckning av kongressförhöret, som du troligtvis kommer hävda inte är korrekt antecknad, rekommenderar jag dig verifiera innehållet mot förhöret. Förhöret finns att se i sin oscensurerade helhet på JewTube.

De säger ju INTE att det är 100% korrekt. Att det till substans är korrekt.

Det är ju det som är poängen, det är INTE ett exakt ord-för-ord transcript. Ett eller par ord kan ju vända på betydelsen helt på en enskild mening.
"I want you to ..
"You have to"..

Jag är inte efter att spekulera om vad som kan ha sagts, om det ens är en skillnad.
MEN det är INTE ett exakt ord-för-ord text av samtalet
Citera
2019-12-06, 21:46
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Herregud, nej. Trump är en politisk clown och hans medlöpare i republikanerna är inga genier, men att det råder en korrupt rätsröta inom Deep State råder det ingen tvekan om. Dems har verkligen bevisat för varje amerikan att det råder en just sådan unken röta inom systemet. De har aktiverat varenda liten inhemsk politisk terrorcell som finns och det syns nu ganska uppenbart.

Trump är en politisk clown. Men vad är en politiker då? Mästare på att få bullshit låta bra.
Jag kan inte lyssna på Obama eller andra profsiga politiker mer än 2 minuter. Trump däremot är oförutsägbar och förvånande lätt att lyssna på. Att han förstorar precis varenda sak måste man ta i beaktande dock

Trump är en geni och får sina motståndare åt det hållet han vill. Hela Ukraina-skandalen är en fälla väl planerat för att demokraterna ska skjuta sig i foten. Blåsa upp det hela och sedan vända hela skiten till sin fördel.

2020 blir året då Ukraina blir det sista som Trump-motståndarna kommer att vilja prata om.

rudy-nukes-democrats-ukrainians-find-misuse-of-5-3-billion-in-us-aid-during-obama
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-06 kl. 22:05.
Citera
2019-12-06, 22:02
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

Det är ju det som är poängen, det är INTE ett exakt ord-för-ord transcript. Ett eller par ord kan ju vända på betydelsen helt på en enskild mening.
"I want you to ..
"You have to"..

Jag är inte efter att spekulera om vad som kan ha sagts, om det ens är en skillnad.

Du har nu alltså fått backa så långt att det enda du kan klamra dig fast vid är att argumentera på en 100% obetydlig teknikalitet som knappt ens Schiff eller Nadler orkar jiddra om längre. Dems kronvittnen har sagt att det renskrivna transcriptet (vilket då kallas "memo") i allt väsentligt är korrekt. Men du insisterar alltså på att några raderade "ehh..." och "so, like... Umm..." för att göra det hela läsligt gör att du slipper medge att hela din argumentation faller ihop som ett korthus. Ok. Och brandbilen är inte alls röd, för jag tycker mig minsann skönja några vita plastdetaljer bakom förarhytten.
Citera
2019-12-06, 22:03
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

"I want you to ..
"You have to"..

Men herregud Du känner väl till termen substantiellt korrekt??
Det innebär här att transkriptet har en korrekt sammanfattning av samtalet inte
en tolkning med utelämnande av fakta eller förvrängning. TDS påverkar helt klart den
språkliga delen av hjärnan väldigt starkt. Men det har vi ju vetat i decennier nu.
Hur kan du ha missat detta??
Citera
2019-12-06, 22:26
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Hejsan. (ny här)

Jag har följt väldigt noga President Trump sedan 2016.
Vad tror ni om IG rapporten på måndag?

eller har ni diskuterat detta?
Diskussioner om IG rapporten generellt är nog att klassificera som off-topic. Ställ frågan i (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Citera
2019-12-06, 22:28
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Diskussioner om IG rapporten generellt är nog att klassificera som off-topic. Ställ frågan i (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Ok. Tack för länken.

3-democrats-signal-no-vote-on-sham-impeachment

Jag tror inte huset kommer att rösta för. Mera skit kommer att avslöjas om Bidens Schiff och visselblåsaren.
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-06 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in