2019-12-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Polisen vet nog ungefär hur det gått till då, hon har blivit mördad hos pojkvännen sen har hon körts till pojkvännens pappa och styckats där.

Nåt sånt - eller så har han försökt stycka henne själv, klarade det inte (de har hittat blod i hans lägenhet tror jag), ringde pappan. Antingen styckades hon i Ahmeds lägenhet och därefter forslades iväg i säckar eller så tog de med sig henne mer eller mindre hel, men med styckskador, då Ahmed påbörjade arbetet, men slutförde det inte.
Detta brott är vidrigt. Jag begriper inte hur killar funkar nuförtiden. Vad är det för fel på dom?

Tror inte hon styckats i pappans lägenhet. Då han har flera inneboende där.

Fast det har framkommit i tråden, av grävande Fb-are, att de två männen skrivna på adressen inte bor där utan verkar bo i hemlandet....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Stod i Aftonbladet men är borttaget nu?

http://omni.se/a/EWk8BA
Citera
Medlem
Till er som kände Wilma:
Bland dom bilder som finns i media på Wilma. Vilken av dessa bilder är den senast tagna bilden , är det den bilden där hon lite smalare har solglasögonen hängande på den vita tröjans krage ?
Citera
2019-12-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Såklart. Vafan sitter jag på twitter med begränsat med skrivtecken eller....

Kan ju vara en slump, men har denne vaktmästare någon koppling till mgm, utöver att mgm bor på adressen?

Möjligt. Men dom gjorde flera fynd i de få sopor som fanns.
Citera
2019-12-06, 21:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dem har ju hittat spår hemma hos farsan och i hans bil. Men de tror fortfarande att mgm1 mördade w i sin lägenhet.

NEJ den i finns ingenstans - förutom i en minimal ingress/artikel
på omni.se - men där källorna/artiklarna de länkar till INTE nämner detta.

GP är den enda som nämner blodspår och de skriver såhär:

”Enligt uppgifter till GP ska utredarna ha hittat blodspår i en bostad och en bil som kan kopplas till de misstänkta.”
Källa: https://www.gp.se/nyheter/västsverige/uppgifter-polisens-fynd-i-wilma-utredningen-blodspår-1.21223924

I ExpressenGT: nada
Källa: https://www.expressen.se/gt/man-anhallen-pa-nytt-i-wlma-fallet/

Källa: Aftonbladet: nada
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8vpaa/polisen-undersoker-ny-bostad-i-wilma-fallet

DN: nada
Källa: https://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-man-anholls-pa-nytt-i-uddevalla/
Citera
2019-12-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
länk

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kriminologen-om-polisens-fynd-efter-mordet-pa-17-aringen-fy-fan
Citera
2019-12-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokigatanten91
Kan vara så ja, för nu när jag var uppe igen och skulle ta regplåten så var den borta och slocket

Så alltså ingen hemma i huset?
Citera
Medlem
Novotars avatar
Psht*wan Sa**d som nämns i tråden *=e som en ”kusin” t MGM, En som man inte ska köpa bil av sas. Den ene av dom 2 nyligen anhållna? Pappan 40 årsåldern plus denne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollet13
Ni som har teorier om olika ställen där resten av kroppen kan ha blivit dumpad, och andra saker som kan vara intressanta för polisen, kontaktar ni polisen och tipsar om dessa saker?

Men om man gissar ska man väl inte ringa till polisen? De skulle ju inte göra annat än att ta emot en massa gissningar.
Dessutom läser de här och tar nog vara på det som verkar intressant.
Citera
2019-12-06, 21:14
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
jag håller med dig till 100% det är folk här inne som läser kommenterar som vet mer än de vågar säga, va fan... visst W är död.. och kanske spelar det ingen roll men JO allt spelar roll.. kom igen nu snacka!!
asså ni som sitter med fakta och inte vill delge oss delge fan polisen.. jag är fruktansvärt ledsen över hennes öde och känner att detta måste klaras upp har förifan 17 år.. livet hann inte ens börja..!
delge polisen allt precis allt ,,, en misstänkt bil som va svart.. en ficklampa i natten... ljud läten ni inte kan förknippa med normalt.. det finns folk som håller inne på skit.. och vill ni inte gå till polisen skriv här
antingen rakt ut eller i PM till någon tex mig som kan förmedla vidare.. Wilma ska begravas hel, Wilma ska begravas med heder men framför allt Wilmas anhöriga behöver svar, annars dödar ni alla i hennes närhet.. man kan inte gå vidare utan svar i en sån här sak.. snälla säg de ni vet som sagt PM går fint.. ni kan känna er skyddade bakom det! men allt som kan leda till att detta blir 100% löst är till hjälp.. inte för W men hon har syskon föräldrar släkt som behöver sin älskade W de behöver ett avslut.. ser inte hur detta är möjligt utan er hjälp-- ( " er " , ni som vet men kniper )

Sant❤️
Satt och funderade på hur det skulle kännas som förälder att begrava en bit av sitt barn
Ens barn har inte enbart mördats utan även delas. Sorgen är en hemsk händelse att gå igenom och bearbeta men här är även alla frågetecken om vart resten av kroppen finns..
Vi tog emot er mördare öppnade våra gränser öppnade våra hjärtan som flinten sa
Majoriteten sköter dig bra och är tacksamma men det finns måååånga avarter som inte ska bo i ett civiliserat samhälle och dit hör ni som släckt Wilmas liv.
Citera
2019-12-06, 21:14
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Hej. Jag vet inte hur långt ni kommit med spekulationerna men har kommit över lite mer information från (vad jag bedömer som) säkra källor.
Fagerhult (Lane-Ryr) är platsen dom hittat Ws hand, arm och en bit av hennes axel.
Vaktmästarn i MGMS hus (som tidigare ägde hela MGMS fastighet) har av någon anledning beställt en extra tömning av soprummet i huset strax efter Ws död. Sopgubben reagerade på att soptunnorna knappt var halvfulla när han skulle tömma och ringde polisen. (Av förklarliga skäl)
Polisen beslagtog därefter en hel del sopor/fynd.
Men varför beställde vaktmästaren en extra tömning?
Vaktmästaren var även den som låste upp lägenheten och låste även upp dörren till sovrummet i MGMs lägenhet.

För att styrka svartsjuka så har jag pratat med en kvinna som mött W i tvättstugan och frågat om hon inte ville ha något att göra, och erbjöd henne ett jobb på ett nyöppnat café på blomsterlandet i UA, då hade T kommit bakom och svarat att W inte ska ha något jobb.
Mycket intressanta uppgifter. Är lägenheten en tvåa som mgm hyr? Konstigt att man låser sovrumsdörren...Enligt kvinnan i tvättstugan ville mgm inte att Wilma tog ett jobb, var det han som försörjde henne, eller hur såg Wilmas ekonomiska situation ut?
Senast redigerad av kungenslillapiga 2019-12-06 kl. 21:27.
Citera
2019-12-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Fast det har framkommit i tråden, av grävande Fb-are, att de två männen skrivna på adressen inte bor där utan verkar bo i hemlandet....

Ok, är med på det nu. För att få bidrag. Anmäl dem någon snälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in