2019-12-06, 20:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Att W sökte stöd hos Tishkos pappa är endast pappans ord!! Tror inte ett enda dugg på det.

Du har nog rätt i det.
Det är ju vad han själv sagt
Citera
2019-12-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Skulle inte förvåna mig tyvärr! Har haft spekulationsfunderingar åt det hållet.

Oavsett om ryktena om ev våldtäkt är sanna eller ej, så är det förstås viktigt att polisen får reda på detta och kan bena ut dess sanningshalt. Det finns ofta när flickor eller kvinnor är offer alltid gissningar om ev våldtäkt.
Citera
2019-12-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det finns flera bilder och det rör sig eventuellt om flera hr idag.

Ja kanske fler HR, men bilderna från media är på pappans hus. Jag var skeptisk tidigare så blev tvungen att åka och kolla igen hehe
Citera
2019-12-06, 20:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
https://omni.se/uppgifter-blodspar-hittade-i-bostad-i-wilma-fallet/a/EWk8BA

Jo men eftersom detta inte står i nån av de tidningar artikeln länkar till så antar jag att det är en feltolkning och därigenom felskrivning av journalisten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror inte det. Varför skulle hon då söka stöd hos honom när de bråkat
Men just nu finns inget som förvånar mig

Det är väl bara han själv som påstått detta? Å andra sidan kan tyvärr "stöttande" kramar övergå i något annat...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Fega djävlar!
Minst tre personer troligen inblandade i mordet på ett flickebarn, en omyndig ungdom!! Må de ruttna långsamt i evig ångest och helvete!
Kom ihåg det, - DU som läser här och är inblandad!
Tala om var Wilma finns!! Tala om vad som hänt!!

jag håller med dig till 100% det är folk här inne som läser kommenterar som vet mer än de vågar säga, va fan... visst W är död.. och kanske spelar det ingen roll men JO allt spelar roll.. kom igen nu snacka!!
asså ni som sitter med fakta och inte vill delge oss delge fan polisen.. jag är fruktansvärt ledsen över hennes öde och känner att detta måste klaras upp har förifan 17 år.. livet hann inte ens börja..!
delge polisen allt precis allt ,,, en misstänkt bil som va svart.. en ficklampa i natten... ljud läten ni inte kan förknippa med normalt.. det finns folk som håller inne på skit.. och vill ni inte gå till polisen skriv här
antingen rakt ut eller i PM till någon tex mig som kan förmedla vidare.. Wilma ska begravas hel, Wilma ska begravas med heder men framför allt Wilmas anhöriga behöver svar, annars dödar ni alla i hennes närhet.. man kan inte gå vidare utan svar i en sån här sak.. snälla säg de ni vet som sagt PM går fint.. ni kan känna er skyddade bakom det! men allt som kan leda till att detta blir 100% löst är till hjälp.. inte för W men hon har syskon föräldrar släkt som behöver sin älskade W de behöver ett avslut.. ser inte hur detta är möjligt utan er hjälp-- ( " er " , ni som vet men kniper )
Citera
2019-12-06, 20:56
Medlem
Hej. Jag vet inte hur långt ni kommit med spekulationerna men har kommit över lite mer information från (vad jag bedömer som) säkra källor.
Fagerhult (Lane-Ryr) är platsen dom hittat Ws hand, arm och en bit av hennes axel.
Vaktmästarn i MGMS hus (som tidigare ägde hela MGMS fastighet) har av någon anledning beställt en extra tömning av soprummet i huset strax efter Ws död. Sopgubben reagerade på att soptunnorna knappt var halvfulla när han skulle tömma och ringde polisen. (Av förklarliga skäl)
Polisen beslagtog därefter en hel del sopor/fynd.
Men varför beställde vaktmästaren en extra tömning?
Vaktmästaren var även den som låste upp lägenheten och låste även upp dörren till sovrummet i MGMs lägenhet.

För att styrka svartsjuka så har jag pratat med en kvinna som mött W i tvättstugan och frågat om hon inte ville ha något att göra, och erbjöd henne ett jobb på ett nyöppnat café på blomsterlandet i UA, då hade T kommit bakom och svarat att W inte ska ha något jobb.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Stod i Aftonbladet men är borttaget nu?

Säkerligen fel för att det var en feltolkning. Blodet verkar finnas i GM1 bostad och i GM2 bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Låter som kriminaltekniker är där och jobbar.
Kan vara så ja, för nu när jag var uppe igen och skulle ta regplåten så var den borta och slocket
Citera
2019-12-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
PAPPANS hus på Friarleksvägen 3.

Skärmdump den Google Street View. Ingång till pappans hus har farstutrappa med snickarglädje:

https://forumbilder.com/i/rdx4

Ja. Och samma entré syns på bild hos Aftonbladet där tekniker bär ut påsar.

Polisen undersöker ny bostad i Wilma-fallet https://www.aftonbladet.se/a/e8vpaa
Citera
2019-12-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Men kan man vara kvar i Sverige ändå?

Vad vet man om pappan? Kan han ha varit med i krig, terrororganisation? Bodde de verkligen i Iran/Irak innan eller påstår de bara det?

Kan och kan. De "går under jorden". Bor nånstans illegalt utan rättigheter. Utan inkomst. Har andra som hjälper dem med pengar, mat, boende, kläder. Släktingar eller svenskar som hjälper dem frivilligt. Väntar 5 år till de kan lämna in ansökan på nytt och börja från början igen.

Det som kommit fram om pappan är väl inte överdrivet mycket. Kurd från Irak är väl det vi vet. Och det om årtalen, när de kom till Sverige och när de fick avslag och när de fick uppehållstillstånd.
Citera
2019-12-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokigatanten91
Kan vara så ja, för nu när jag var uppe igen och skulle ta regplåten så var den borta och slocket

Någon komplettering eller något dom glömt, säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in