2019-12-06, 20:07
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ingen aning.

Vad har det med fallet att göra? Vad har barnen gjort för ont?

Låt barnen vara,så äckligt av er att gräva i detta. Skäms!
Citera
2019-12-06, 20:08
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Pang. Ursäkta så in i helvete!
Tycker det är märkligt att alla andra får spekulera och att hur snacket går på stan inte når FB.
Min rullstolsburna granne har hemtjänst. Personalen hade berättat för henne som.är brukaren!
Men håller käft från och med nu !!!

Bullshit! Köp dig ett liv istället
Citera
2019-12-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
KYRKESTENSVÄGEN 11A / NOLBY / ALINGSÅS

https://www.maklarhuset.se/bostad/sverige/vastra-gotaland/alingsas/kyrkestensvagen/32926

Då vet vi hur både baksida och framsida ser ut.
Återstår att ta reda på om personen som bor där har något samband med utredningen.
Citera
2019-12-06, 20:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
De kan se ut som minibussar, utan text:

https://www.fplus.se/polisen-doda-kvinnan-ar-forsvunna-lena-wesstrom/a/BJEmW0

https://www.vk.se/2013-07-21/platsen-dar-mannen-greps

Men jag tycker att det låter som att det är flera bostäder som det är husrannsakan på nu?

AB:
"– I samband med de nya anhållandena har jag beslutat om husrannsakan i vissa bostäder, säger kammaråklagare Jim Westerberg."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8vpaa/polisen-undersoker-ny-bostad-i-wilma-fallet

Blir lite förvirrad av olika bilder.
Tidigare har vi sett bilder från en brun träfasad väl?
Här syns en villa med vit träsfasad och ett träräcke med snickarglädje.
Är det tredje mannens hus?

Det här låter väl lovande:
"Åklagaren vill inte bekräfta vad de två som nu anhållits misstänks för.

– Det kommer att framgå i samband med en eventuell häktningsframställan i helgen, säger han."

PAPPANS hus på Friarleksvägen 3.

Skärmdump den Google Street View. Ingång till pappans hus har farstutrappa med snickarglädje:

https://forumbilder.com/i/rdx4
Citera
2019-12-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag håller med dig om att det är väldigt låg nivå här inne ... på inläggen. Sensationslystna människor som utan respekt eller heder förvanskar,ljuger och hittar på en massa i en salig röra. Som om det vore sanningar dessutom.

Folk verkar dessutom hellre skriva här inne i forumet istället för att deras första tanke borde vara att ringa 114 14 och tipsa polisen. Absurt ... och sensationslystet beteende.

Troligtvis ringer de inte till 114 14 - för att det de skriver hä inne i forumet enbart är falsarier.

Lågt ...

Tycker ni ska respektera W anhöriga och istället fundera på HUR ni kan hjälpa polisen och med VAD i så fall.
tänk då på allt som skrives här inne kommer polisen till handa de är själva här och läser.
Citera
2019-12-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Läste detta i AB, Uddevallaområdet stod det. Men nu är detta borta ur artikeln...

Ju fler som är inblandade ju större chans att någon pratar.
Citera
2019-12-06, 20:18
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag håller med dig om att det är väldigt låg nivå här inne ... på inläggen. Sensationslystna människor som utan respekt eller heder förvanskar,ljuger och hittar på en massa i en salig röra. Som om det vore sanningar dessutom.

Folk verkar dessutom hellre skriva här inne i forumet istället för att deras första tanke borde vara att ringa 114 14 och tipsa polisen. Absurt ... och sensationslystet beteende.

Troligtvis ringer de inte till 114 14 - för att det de skriver hä inne i forumet enbart är falsarier.

Lågt ...

Tycker ni ska respektera W anhöriga och istället fundera på HUR ni kan hjälpa polisen och med VAD i så fall.

Tycker du ska taggar ner, på riktigt.

Visst finns det galningar på fb, var glad att de får uttrycka sig här och inte ringer
114 14 så fort de kommer på absurd galenskap.

Skulle gissa på att en van fb-följare sollar bort galenskap lättare än en tråkig Svensson gör en guacamole på Santa Maria mixpåse.

Så, sit down!
Citera
2019-12-06, 20:21
Medlem
Detta kommer länsman att lösa, allt tyder på det.. sen hur rättsstaten Sverige klarar detta.. en trilogi i flera akter där alla skyller på alla och möjligvis någon blir dömd för dråp. Bangsuan i Norrbotten som en yngling både mördade och styckade fick en unik dom.. styckdråp tack vare en duktig advokat och han går snart på våra gator, alltså mördaren. Lär bli ungefär samma i detta fall.. flickans liv är mindre värt än mördarens och hantlangare.. det är så synd om dem.. hon är ju redan död så hon kan det inte vara synd om.. jo så fungerar rättsväsendet tyvärr.
Citera
2019-12-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Anhållandet av fadern är nog inte bara taktik. Man har något på honom, något som man via bevisen nu fått stärkt.

Detta kan vara i princip vad som helst. Någon här spekulerade i att W var gravid med hans barn, detta tror jag inte på. Däremot så skulle det kunna vara fingeravtryck i dåligt borttvättat blod som inte kan förklaras på annat sätt än att han hjälpt till med att städa upp. Eller något helt annat.
Om dom, vilket jag inte tror, har hittat torson, kan dom ju även ha hittat ett foster. Antar jag.
Citera
2019-12-06, 20:25
Medlem
Hm, sålde snubben droger? Hon kanske hotade skvallra.
Citera
2019-12-06, 20:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Blodspår där?

Frun och övriga boende, vad vet de?
Man kan väl inte släpa in en död person mitt i natten utan att någon märker det i ett så litet hus?
Eller är det blodrester från att ha flyttat kroppen, från mgm bostad in i bilen. Kläder som blivit nerblodade?

Tredje personen, kan det ändå vara frun?
Men den personen ska vara misstänkt för brott mot griftefriden. Det behöver inte betyda styckning iofs. Men det känns som att den tredje personen inte är modern.

Tror det är en olycklig formulering av journalisten. Ingenstans i länkarna hittar jag artade skulle hittat blod i anhållens bostad.
Citera
2019-12-06, 20:27
Medlem
640523s avatar
Herregud, hur många inblandade är det frågan om egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in