2019-12-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbban77
Någon som vet hur länge fadern och sonen har vart i Sverige?

Kopierar in ett svar jag fick tidigare i tråden:

2019-11-23, 14:58 #6456
Pandalina4
Medlem
Pandalina4s avatar
Reg: May 2014

Kom till Sverige 2006 fick, fick tidsbegränsat uppehållstillstånd till januari 2007. I november 2006 sökte han om permanent uppehållstillstånd men fick avslag 1 år senare.

Mellan 2007 och 2013 är det oklart var han och familjen befunnit sig. Kanske en förklaring till ej godkänt i alla ämnen?

August 2013 ansökte han återigen om uppehållstillstånd, vilket beviljades i december samma år.
Ett år senare, i juni 2014 ansökte han om svenskt medborgarskap, vilket beviljades i november 2014.
Kanske bodde han 2007-2013 i ett annat land eller så höll sig familjen gömd i Sverige trots att de skulle utvisas."

Fadern tror jag har funnits i Sverige tidigare än så. Har för mig någon skrev det tidigare, men hittar det inte nu.
Senast redigerad av DEF1 2019-12-06 kl. 18:29.
Citera
2019-12-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
De kan se ut som minibussar, utan text:

https://www.fplus.se/polisen-doda-kvinnan-ar-forsvunna-lena-wesstrom/a/BJEmW0

https://www.vk.se/2013-07-21/platsen-dar-mannen-greps

Men jag tycker att det låter som att det är flera bostäder som det är husrannsakan på nu?

AB:
"– I samband med de nya anhållandena har jag beslutat om husrannsakan i vissa bostäder, säger kammaråklagare Jim Westerberg."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8vpaa/polisen-undersoker-ny-bostad-i-wilma-fallet

Blir lite förvirrad av olika bilder.
Tidigare har vi sett bilder från en brun träfasad väl?
Här syns en villa med vit träsfasad och ett träräcke med snickarglädje.
Är det tredje mannens hus?

Det här låter väl lovande:
"Åklagaren vill inte bekräfta vad de två som nu anhållits misstänks för.

– Det kommer att framgå i samband med en eventuell häktningsframställan i helgen, säger han."

När NFC levererar resultat händer det saker. Bra jobbat, av samtliga inblandade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Alldeles för sent för husrannsakan dock 😓

Dem har hittat blod hos farsan nu. sicket klant arsel som inte lyckats städa bort det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Blodspår där?

Frun och övriga boende, vad vet de?
Man kan väl inte släpa in en död person mitt i natten utan att någon märker det i ett så litet hus?
Eller är det blodrester från att ha flyttat kroppen, från mgm bostad in i bilen. Kläder som blivit nerblodade?

Tredje personen, kan det ändå vara frun?
Men den personen ska vara misstänkt för brott mot griftefriden. Det behöver inte betyda styckning iofs. Men det känns som att den tredje personen inte är modern.

Vad jag vet brukar kvinnor hållas utanför männens sysslor. Männen gör sitt för sig, kvinnorna gör sitt för sig. Men det vore ju konstigt om hon i det här fallet inte vet nåt, även om hon inte varit inblandad. Något uppdaterade brukar kvinnorna ändå vara, speciellt om det gäller familjen och hemmet. Gällande övriga boende är det ju inte ens säkert att de faktiskt bor där bara för att de är skrivna på samma adress.
Citera
2019-12-06, 18:29
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det gjorde en faktiskt ytterligare en husrannsakan idag hos den som var först anhållen. Om det nu är pappan. De gjorde säkert hos den anhållne nr 2 också. De har en del att pyssla med nu. Och nu är det nog nagelfaring i dess rätta bemärkelse - jag talar millimetrar. Inget kommer missas. Och har man hanterat Wilma nånstans så lär det finnas NÅGOT de hittar. Jag tvivlar inte ett dugg på teknikerna. Alla känner allvaret i situationen.
Undrar om de sökt i de två gamla husvagnarna (skrotvagnar) som står bakom gaveln vid verkstaden där mgm2 ska ha jobbat...
Citera
2019-12-06, 18:29
Medlem
Jag ber om ursäkt! Husrannsakan var hos pappan! Om bilderna från tidningarna är från den som skedde idag!
Citera
2019-12-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Det kanske är att tänka "svenskt" att utgå ifrån att folk bor där de är skrivna? Det är väl inte säkert att de ens satt sin fot på adressen bara för att de är skrivna där?

Det stämmer, tänkte inte på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok, skulle vara intressant att veta var.
Undrar om någon vet vilka två dom tagit nu är
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Kopierar in ett svar jag fick tidigare i tråden:

2019-11-23, 14:58 #6456
Pandalina4
Medlem
Pandalina4s avatar
Reg: May 2014

Kom till Sverige 2006 fick, fick tidsbegränsat uppehållstillstånd till januari 2007. I november 2006 sökte han om permanent uppehållstillstånd men fick avslag 1 år senare.

Mellan 2007 och 2013 är det oklart var han och familjen befunnit sig. Kanske en förklaring till ej godkänt i alla ämnen?

August 2013 ansökte han återigen om uppehållstillstånd, vilket beviljades i december samma år.
Ett år senare, i juni 2014 ansökte han om svenskt medborgarskap, vilket beviljades i november 2014.
Kanske bodde han 2007-2013 i ett annat land eller så höll sig familjen gömd i Sverige trots att de skulle utvisas."

Fadern tror jag har funnits i Sverige tidigare än så. Har för mig någon skrev det tidigare, men hittar det inte nu.

Förmodligen befann de sig fortfarande i Sverige. Har man fått avslag kan man ansöka igen efter 5 år.
Citera
2019-12-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
http://omni.se/a/EWk8BA

Blodspår i mgm2:s bostad.
Är det gubbjäveln som är ansvarig för hennes död? Fanns någon som skrev här att Wilma var ett hot för pappan, någon annan skrev om att W blivit utsatt för våldtäkt av pappan och en tredje skrev att pappan styrde familjen med järnhand. Kanske var det inte så enkelt som ett svartsjukedråp begånget av pojkvännen vilket jag själv var säker på initialt.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Vad jag vet brukar kvinnor hållas utanför männens sysslor. Männen gör sitt för sig, kvinnorna gör sitt för sig. Men det vore ju konstigt om hon i det här fallet inte vet nåt, även om hon inte varit inblandad. Något uppdaterade brukar kvinnorna ändå vara, speciellt om det gäller familjen och hemmet. Gällande övriga boende är det ju inte ens säkert att de faktiskt bor där bara för att de är skrivna på samma adress.
Det finns garage också
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Åklagaren har någon taktik med att inte säga varför man anhållit dessa två. Förra gången man anhöll pappan tissla och tassla man inte om varför pappan anhölls.

Åklagaren till aftonbladet: Åklagaren vill inte bekräfta vad de två som nu anhållits misstänks för.

– Det kommer att framgå i samband med en eventuell häktningsframställan i helgen, säger han.

Jag har självklart mina aningar vad åklagarens taktik handlar om, likaså har jag aningar om vad som kommer hända senast (om inte tidigare) kl 12 på söndag.

Så pappan var anhållen? Han var kanske med och styckade henne? Han som försäkrade att sonen var så god. Blir en härva utan dess like detta för media att städa undan. Hela stora släkten inblandad. Det kommer nog bli tyst om det här för att inte spå på "mörka" krafter. Varför ens den här släkten är i Sverige och alltså styckmördar en svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in