2019-12-06, 16:53
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8vpaa/polisen-undersoker-ny-bostad-i-wilma-fallet

"... polisen har burit ut flera påsar".
Citera
2019-12-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Polisen vet nog ungefär hur det gått till då, hon har blivit mördad hos pojkvännen sen har hon körts till pojkvännens pappa och styckats där.
Nåt sånt - eller så har han försökt stycka henne själv, klarade det inte (de har hittat blod i hans lägenhet tror jag), ringde pappan. Antingen styckades hon i Ahmeds lägenhet och därefter forslades iväg i säckar eller så tog de med sig henne mer eller mindre hel, men med styckskador, då Ahmed påbörjade arbetet, men slutförde det inte.
Detta brott är vidrigt. Jag begriper inte hur killar funkar nuförtiden. Vad är det för fel på dom?
Citera
2019-12-06, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta brott är vidrigt. Jag begriper inte hur killar funkar nuförtiden. Vad är det för fel på dom?

Det är såklart långt ifrån normalt, ligger psykisk sjukdom m.m. bakom sådana ageranden.
Citera
2019-12-06, 16:58
Medlem
EggBoxJuans avatar
Kan det vara möjligt att Wilma haft flera manliga svenska vänner hon umgåtts med, och det därmed spårat ur för familjen som måste skydda sin heder?
Unga svenska tjejer tycker ju ofta det är spännande med utländska pojkar, fram tills verkligheten visar sig.
Citera
2019-12-06, 17:00
Medlem
De är inte hos pappan, där är det dött
Citera
2019-12-06, 17:01
Medlem
Citat:
Polisen vet nog ungefär hur det gått till då, hon har blivit mördad hos pojkvännen sen har hon körts till pojkvännens pappa och styckats där.
Det finns ingen anledning att stycka kroppen om den redan lämnat lägenheten. Risken för upptäckt ansågs vara för stor för att transporteras hel från mordplatsen.
Citera
2019-12-06, 17:04
Medlem
Citat:
Det är såklart långt ifrån normalt, ligger psykisk sjukdom m.m. bakom sådana ageranden.
Det börjar kännas normalt. Ju oftare sånt här händer desto mindre reagerar man. Jag reagerar inte på skjutningar längre. För 15 år sen hände det nån gång då och då - lika förfärligt varje gång. Nu är det en rubrik i media bland alla andra rubriker. Jag bryr mig inte. Skall mord på unga tjejer nu också normaliseras? Vilken värld växer de (normala) barn upp till som är tonåringar om tio år?

Jag hoppas de inte har bråttom nu. Jag vill att häktningsförhandlingarna för de sista två skall vara så bevisfyllda att åklagaren inte har något val än att häkta. Därefter en rigorös utredning. Inte ett enda kryphål får finnas. Dessa män skall sys in.
Citera
2019-12-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
1 häktad pojkvännen, 2 anhållna varav en är pappan för skyddande av brottsling 3:e personen vet ingen vem det är.

Äh, åklagaren har inte sagt vad någon är anhållen för.Journalisterna gissar. För att pappan delgivits misstanke om skyddande av brottsling en gång betyder det inte att han är anhållen för det igen. Högs troligt gäller en ny brottsmisstanke. En person kan delges misstanke för flera brott, en förundersökning pågår och åklagaren kan under tidens gång delge en och samma person flera brottsmisstankar och därmed anhålla igen och igen och igen ...

Åklagaren har ju varit tydlig mellan raderna med att man plockar in folk så fort man hittar en ny rubricering, åklagaren leker katt och råtta med klanen.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Fler inblandade med stor sannolikhet. Är det nån som är förvånad? Hederskultur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nåt sånt - eller så har han försökt stycka henne själv, klarade det inte (de har hittat blod i hans lägenhet tror jag), ringde pappan. Antingen styckades hon i Ahmeds lägenhet och därefter forslades iväg i säckar eller så tog de med sig henne mer eller mindre hel, men med styckskador, då Ahmed påbörjade arbetet, men slutförde det inte.
Helt jävla sinnessjukt. FBs tragedifrossare spinner nu på högvarv!
Först mördar/dräper 22åringen den stackars wilma, sen lastar han henne i bilen och fraktar kroppen från gbg.vägen 23, cirka 3 km norrut till sin farsas Lgh. Och där styckar man sen??!
Hört talas om transportstyckning, som vanligt MO bland snedseglare som råkat få en död person i t.ex. sin bostad?
Citera
2019-12-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Helt jävla sinnessjukt. FBs tragedifrossare spinner nu på högvarv!
Först mördar/dräper 22åringen den stackars wilma, sen lastar han henne i bilen och fraktar kroppen från gbg.vägen 23, cirka 3 km norrut till sin farsas Lgh. Och där styckar man sen??!
Hört talas om transportstyckning, som vanligt MO bland snedseglare som råkat få en död person i t.ex. sin bostad?
Tro mig, jag vet mer om transportstyckning än många andra. Är man tre personer så klarar man att göra sig av med kroppen utan styckning. Här tror jag det handlar om att göra sig av med mindre delar. Om jag får tro någon här så hittades kroppsdelen på Orust. ORUST! Det är en bra bit. Det kan vara antingen transportstyckning - eller en styckning för att enbart få till mindre bitar att gömma/sprida ut. Lättare att gömma än en intakt kropp.
Citera
2019-12-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Äh, åklagaren har inte sagt vad någon är anhållen för.Journalisterna gissar. För att pappan delgivits misstanke om skyddande av brottsling en gång betyder det inte att han är anhållen för det igen. Högs troligt gäller en ny brottsmisstanke. En person kan delges misstanke för flera brott, en förundersökning pågår och åklagaren kan under tidens gång delge en och samma person flera brottsmisstankar och därmed anhålla igen och igen och igen ...

Åklagaren har ju varit tydlig mellan raderna med att man plockar in folk så fort man hittar en ny rubricering, åklagaren leker katt och råtta med klanen.
Kan denna katt och råttalek från rättsväsendet även innebära att man ganska snart skickar halva klanen på psyk.analys?
Samt att alla dom även hålls häktade, över jul och nyår? I sverige kör vi ju med lååånga häktningstider - om nån hört talas om sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in