2019-12-06, 13:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Är det L.K som är gripen?

Vem är L K
Citera
2019-12-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Kan ju vara, men snarare i så fall fingeravtryck (med en gnutta DNA i). Det känns ju troligare att man hittar bra och lättåtkomliga bevis på det som MGM3 äger än på kroppen, det skall mycket till för att de skall vara lätta att hitta om den del man har finns varit i vatten.

Men MGM3 skulle ju iofs kunnat tappa ett hårstrå som funnits i paketet, det skulle vara svårt att bortförklara.

En femtiolapp på att BOs blod finns på MGM3s ägodelar (verktyg eller kläder) dock.

Ja så är det ju om den legat i vatten.
Hade för mig jag läst att den hittades på land, i närhet av vatten. Men med all denna info man matar in i skallen kan jag minnas helt fel.
Inte alls omöjligt att du har rätt ang blodspår, vi får hoppas på riktigt bra bevisning så dessa sjuka jävlar inte kommer undan!
Citera
2019-12-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
De är häktade, inte intagna på förhör. Väsentlig skillnad.
Så en häktad kan inte förhöras, eller vad menar du ?
Citera
2019-12-06, 13:12
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tror på detta också. MGM spydde ned pappans bil pga styckningen så har svårt att se att han skulle styckat kroppen själv. Han har nog inte det psyket.
Men jag kan ha fel också med tanke på de vill göra psykiatrisk undersökning.

Om man tiger i 14 dar plus har man psyke men inget samvete
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Undrar hur mycket rädslan för att deporteras tillbaka till Kurdistan spelar in I sammanhanget av att vägra yppa något.
en rädslan är obefogad då de är svenska medborgare..
Citera
Medlem
[quote=flugsv4mp|69521184]Precis! Sedan i värsta fall för familjen så tar GM på sig alltihopa för

Finns det bevis för att dom andra 2 varit inblandade så spelar det ingen roll om han tar på sig allt. Att dom går ut med att en av dom är anhållen för att hanterat kroppen betyder ju att dom har bevis. Men ger ju inte något långt straff ändå. Borde utvisa alla 3 efter detta även om dom har fått medborgarskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
De är häktade, inte intagna på förhör. Väsentlig skillnad.

De är anhållna, inte häktade. Väsentlig skillnad.
Citera
2019-12-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Jaha, så du menar att alla som utför hedersmord blir utestängda ur familjerna pga mord? Isåfall hade ju inga unga flickor utsatts för hedersmord? Du resonerar mycket ologiskt. Om de som lever och verkar i olika hederskulturer ”ser ner” på de som utför hedersmord, då skulle ju hederskulturen inte existera ?! Självklart är inte kurder en homogen grupp, men generellt lever de flesta kurdiska ungdomar i Sverige i familjer som på olika sätt begränsar och kontrollerar deras liv. Unga kurdiska kvinnor som lever i Sverige är mycket begränsade och får ofta inte ens delta på skolresor eller teaterbesök som ligger efter skoltid osv.

Nej, det är din ologiska slutsats och bristande läsförståelse som ställer till det.
Poängen är att "hederskulturen" som ser ner på mördare är olik den mördar-hederskultur som uppmuntrar till mord.
Att ha en mördare till son är illa, men tar man avstånd från hans handlingar brukar det lösa sig. Inte helt olik det svenska konceptet av heder och anseende. Om Tiskhos pappa däremot hade mördat honom skulle han bli pariah i den omgivningen.
Jag tror inte att han gått så här långt bara pga heder. Hedersmässigt har det blivit mycket värre av att han involverat sig. Jag tror att han istället gör det här helt enkelt för att han inte vill se sonen spendera en lång tid bakom galler. Han vill ge sonen "en andra chans". Han ursäktar sonens gärningar för att "han mår inte bra", "han är ung och dum", "avsikten var inte att mörda".
Det tillhör vanligheterna att de närmaste skyddar mördare på något vis. Vissa går lite längre än andra för att försöka rädda dem eller rentvå deras namn.

Tishkos släkt, av det jag luskat fram, verkar inte vara särskilt konservativa.
Många släktingar, både tjejer och killar som är gifta eller ihop med svenskar, svenskor och lite allt möjligt. Tatuerade tjejer, gravida tjejer utanför äktenskap osv. Den region där de kommer ifrån ska inte förväxlas med den där de kända hedersmordsfallen kommer ifrån.
Citera
2019-12-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja så är det ju om den legat i vatten.
Hade för mig jag läst att den hittades på land, i närhet av vatten. Men med all denna info man matar in i skallen kan jag minnas helt fel.
Inte alls omöjligt att du har rätt ang blodspår, vi får hoppas på riktigt bra bevisning så dessa sjuka jävlar inte kommer undan!
Tror att kroppsdelen flutit i land vid högvatten.
Citera
2019-12-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Vem av alla i den här sörjan var nu LK?

L*nko ku*do. *A *r
Citera
2019-12-06, 13:15
Medlem
[quote=kingorbit|69521364]
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Precis! Sedan i värsta fall för familjen så tar GM på sig alltihopa för

Finns det bevis för att dom andra 2 varit inblandade så spelar det ingen roll om han tar på sig allt. Att dom går ut med att en av dom är anhållen för att hanterat kroppen betyder ju att dom har bevis. Men ger ju inte något långt straff ändå. Borde utvisa alla 3 efter detta även om dom har fått medborgarskap.
Det fetade: har man gått ut med att nån av dessa två anhållna hanterat kroppen? Eller missförstod jag dig?
Citera
2019-12-06, 13:15
Medlem
JamesWebbs avatar
Det skulle inte förvåna mig om när pappans släpptes så ringde han sin medhjälpare till att gömma kroppen och tänkte inte på att polisen avlyssnar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in