Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Bland de nya C-väljarna är det givetvis omöjligt att hämta något. Men bland de gamla (om dom nu finns kvar) så kanske vansinnet till slut blir för stort.
Sen kan man inte sluta att förundras över de 18-procenten vänsterfolk som röstar på riksdagens mest marknadsliberala parti. Att sådana idioter ens har rösträtt är bisarrt. Klarar dom en av att knyta skorna själv?
Jag tror att den yngsta väljargruppen som flockas hos C/V utan större urskillning ska ses i ljuset av att de inte riktigt lever i verkligheten. Dels har väljare i gruppen 18-21 aldrig varit särskilt verklighetsförankrade eftersom de levde på sina föräldrar även för 20 år sen, men nu finns dessutom ett extra lager av glapp mellan verklighet och fiktion genom att gränsen mellan deras halv- och helfiktiva gestalter på sociala medier och deras verkliga jag har blivit mer diffus. Anna Björklund gjorde ett bra försök i Expressen att förklara varför de äldre generationerna inte fattar hur det kan vara OK att ljuga och skarva så mycket som Linnéa Claesson gör:
Citat:
"Bland oss andra som är uppväxta på internet har hennes, precis som Blondinbellas, gestaltning varit uppenbar sedan den började, för åratal sedan. Man kan ha åsikter om trovärdigheten och karaktärsdjupet, om kvaliteten på historien, tempot och relevansen. Men teaterrecensioner brukar inte ta hänsyn till huruvida skådespelaren talar sanning eller inte.
Problemen kommer när de internetovana ramlar in på scenen. När Europakommissionen bjuder in Linnéa till deras Annual Colloquium on Fundamental Rights, när hon blir Årets Jurist och får FN-förbundets pris för arbete för mänskliga rättigheter. När de utropar gladiatorn till general, när sexarbetaren utklädd till sjuksyrra ombeds sätta en kateter. När samhällets auktoriteter och institutioner inte ser innehållet för alla likes. När människorna som faktiskt gör riktiga arbeten för rättvisa behöver konkurrera med en fiktiv karaktär, som inte existerar i verkligheten."
Det låter inte som en väljargrupp som bryr sig om skillnaden mellan riktiga pengar och Monopolpengar. Det enda som räknas är identiteten som V- eller C-väljare. Det är inte ett ställningstagande i samhällsekonomiska frågor, det är en "idé till personlighet".
Citat:
Ursprungligen postat av
Boo-urns
Det är uppenbart att du i bästa fall är någon slags pensionär som har all fritid i världen att sitta på Flashback och söka meningslösa och kontraproduktiva diskussioner på löjliga premisser. Detta är synd då du annars kan skriva vettiga inlägg. Gå med i en pensionärsklubb och få lite normal social interaktion så kan vi helt fokusera på produktiva diskussioner utan tjaffs här i tråden.
Rätt långt till pensionen ännu. Sen är detta ifall du missat det en tråd för opinionsmätningar, där jag försöker dra ett ganska stort lass av strån till stacken. Det är INTE en tråd för "produktiva diskussioner" vilket jag gissar är en omskrivning för att sosseromantiska ex-skinheads och kryptonazzar ska breda ut sig med sina oändliga utläggningar om policyförslag och idéutveckling för SD som att det här var nån jävla förslagslåda.
Jag var positiv till att mods testar en mer tolerant linje för OT, men när det börjar gnällas på att inlägg som faller under trådämnet ligger utanför "produktiv diskussion" inser jag att jag hade fel, så hädanefter är jag för att taket hålls så lågt att alla som inte håller sig till ämnet måste åla sig fram.