2019-12-06, 11:04
Medlem
Brukar mgm få veta att person nr 2 och 3 är anhållna? Jag tänker om han får infon så kanske han börjar prata. Värt ett försök?
Citera
2019-12-06, 11:05
Medlem
HRTs avatar
Var står det om en 3e person? Den som tidigare var anhållen o släpptes är nu intagen på nytt.
Det innebär att två sitter.
MGM vägrar ju prata och en ny häktningsframställan sker väl idag.

Men som jag skrev i början finns nog intresse av far och bror.
Citera
2019-12-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Kan någon hänvisa till bilder på kurden?
Sök hans namn på Google
Citera
2019-12-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Var står det om en 3e person? Den som tidigare var anhållen o släpptes är nu intagen på nytt.
Det innebär att två sitter.
MGM vägrar ju prata och en ny häktningsframställan sker väl idag.

Men som jag skrev i början finns nog intresse av far och bror.

https://www.expressen.se/gt/man-anhallen-pa-nytt-i-wlma-fallet/
Citera
2019-12-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vem är alla?

Hur ovanliga och vad är vanligt? Om du utgår ifrån hur många som mördas och jämför den statistiken med antal styckade människor så är det ovanligt. Men om du jämför med personer som mördats och gömts eller fraktats iväg hur ovanligt är det då?

Man måste utgå ifrån de fall där kroppen behövts flyttas från mordplatsen. Man kan liksom inte jämföra med det totala antal mord som sker. Det finns kan man säga två varianter av styckmord. Ena har med transport att göra eller för att dölja ev spår. Det andra har mer med att gm har en förkärlek till att stycka en människa. Det sista är väldigt ovanligt

Ska jag räkna upp alla dom, GW bland annat även andra experter på området. Det vanligaste som sker när en kropp måste flyttas, det är rulla in i en matta eller presenning och in i en bil.
Det är väldigt få som klarar av att stycka en kropp
Citera
2019-12-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Imponerande hur lite som läckt ut från utredningen

Verkligen! Glädjer mig oerhört. Finns hopp.
Citera
2019-12-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Lilla pappsen borde aldrig ha släppts från början. Tänk så mycket han har hunnit undanröja under tiden.
Å andra sidan har de väl haft span /avlyssning på honom.
Den tredje personen kommer det att bli intressant att få veta vem det är.
Kanske integrationspedagogen Shaista har orkestrerat det hela?
Inte kan väl någon enda i kurre "klanen" ha bjudit polisen på gratis hjälp??
Dvs genom att blarra om saken, i telefon eller via andra kanaler.
Snart tar väl åklagaren in tjugo klanmedlemmar till - desperationen ökar...
Citera
2019-12-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
En tredje person dyker inte upp bara sådär ur intet. Antingen har avlyssningen gett frukt, eller så har någon medbrottsling mått dåligt och lättat sitt hjärta, att pappan skulle berätta något efter sitt uttalande i pressen ser jag som osannolikt.

Åklagare har antytt det här sedan tidigare, att flera kan komma att plockas in. Kan vara vem som helst, ja till och med MGM mamma. Ett som är säkert är i alla fall att vi har med en klan att göra.

Vi får hoppas på bra rapportering från omhäktningen bara, föga troligt men jag lägger ändå ett hopp till att journalisterna vidarebefodrar till oss ifall MGM familj närvarar. MGM pappa lär inte vara på plats, kommer mamman det? ( eller ägaren till mercedesen? )
Senast redigerad av iLivid 2019-12-06 kl. 11:20.
Citera
2019-12-06, 11:12
Medlem
Tror den 3:e anhållna är någon som redan nämnts i tråden tidigt ... men bara min känsla
Citera
2019-12-06, 11:13
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locolocoloco
Tror den 3:e anhållna är någon som redan nämnts i tråden tidigt ... men bara min känsla

Han hade väl en bror.?
Citera
2019-12-06, 11:14
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ska jag räkna upp alla dom, GW bland annat även andra experter på området. Det vanligaste som sker när en kropp måste flyttas, det är rulla in i en matta eller presenning och in i en bil.
Det är väldigt få som klarar av att stycka en kropp

Fast då innebär det att jobb för två personer. Du kommer inte kunna lyfta en kropp inrullad i en matta på ett enkelt sätt. Inte utan att väcka uppmärksamhet

Allt handlar om vart du befinner dig, vad du ska göra, hur du ska komma undan.

Dödar du nån ute i skogen eller på en avlägsen plats så finns det ingen poäng med att stycka kroppen. Dödar du någon i en lägenhet inne i stan så hamnar du i en annan sits. Det finns ju en anledning till att majoriteten av styckmorden skett i Stockholm. Det är inte för att stockholmarna älskar att stycka folk utan för att det är tätbefolkat.
Citera
2019-12-06, 11:14
Medlem
Blackdollkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locolocoloco
3 SAMMANLAGT

1 häktad (mgm)
2 anhållna dvs pappan och en till

Kan kanske vara ”mammasmutz” som är inne för skyddande av brottsling eller brott mot griftefriden om hon det kommit fram att hon flyttat kroppsdelar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in