2019-12-06, 00:21
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Som vadå?

Man förändrar inte världen genom att skrika åt den, man förändrar den i små babysteps. Om en terapeut talade om vad och hur den gör så skulle terapin inte fungera.

Jag är inte säker på att vi har samma mål, men rent allmänt så sätter man upp ett mål och flera delmål.
Vad tycker du är viktigast? Det kan väl knappast vara att en del tragiska kvinnor är lättklädda på instagram? Nog har vi viktigare saker att kämpa emot?
Citera
2019-12-06, 00:21
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag blir inte dum för att du kallar mig dum

Det är allmänt konsensus att skam inte är en bra uppfostringsmetod.
Nej det är inte saknaden av skam, även om det ser ut så.
Freud har ingenting med modern psykologi att göra.

Du är bara djupt okunnig, och det är ni allihop, om ni ville förändra världen och var mer än omogna så skulle ni skaffa bra strategier. Det här är uppenbart att ni gör det av känslomässiga skäl.

Era tillkortakomanden och eran skam över bristande manlighet skyfflar ni över - istället för att göra något åt er egen bristande manlighet.
Sedär nu skammade jag dig- kommer det hjälpa- nej.

Appropå kristna värderingar. Matt 7:1 Luk 6:36-37 Joh 8:7

Du kan ju också dra dig till minnes hur Jesus förhöll sig till Maria Magdalena.

Nej du är dum för att du generellt skriver dumma saker..

"Allmänt konsensus" älskar dessa floskler, när jag var ung och jag gjorde något som drog skam över min far så var det inte straffet jag fick som gick rakt in i hjärtat, det var skammen över att ha gjort detta mot min far och i längden min familj. Detta självreflekterande saknar väldigt många idag, märker att du saknar den förmågan, även många unga gör det, våran konsensus är att socialamedier + porr + dopamin = skadligt. Men det är ju "whatever goes" för sådana som dig

Modern psykologi är Freud upp och ner, det är Judiska perversa tolkningar och avsaknad av Kristendom som vi år 2019 är helt apatiska till att pedofiler, homosexuella och degenerat pack får gå med småbarn i PRIDE-tåg. Och sådana som _DU_ har mage att kritisera oss? Haha tillåt mig skratta din dumma jävla idiot.

"Jasså, ni vill förändra världen?? Skaffa bra strategier dååå! ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖnfffffff" Dumma idiot, japp, vi behöver bara bygga upp ett nytt facebook, skaffa lite politiker i våra fickor och ha alla top 20 företag i världen bakom oss så kan vi också sprida vårat budskap, dumma jävla idiot.

Och där kom det "era tillkortakommanden" HAHA. Jag är en stolt jävla INCEL, ingen frågade mig om jag var okej med att ta någon kvinna som haft Gud vet hur många andra män i sig innan mig, jag och många andra män som mig vill ha en orörd _kvinna_ som är feminin och förstår sin plats i familjen.
Jag har knullat runt och Gud är mitt vittne ångrar jag det idag för jag fick lära mig kvinnans natur på nära håll och min själ är förevigt nersmutsad, likt många många andra idag. Vi hatar detta system och vi har ingenting att förlora.

Och vi börjar bli många.
Citera
2019-12-06, 00:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Tips och råd till etablissemanget skröt ju den freudianskt skolade kackelmadamen om. Blir du inte imponerad nu?

Du borde bättre på din läsförståelse. Freud är ute.

Om ni vill förändra människors beteende så får man börja med att förändra deras sätt att tänka.
Det finns mycket forskning om attitydförändring, etablissemanget har sysslat med det länge. Du har väl hört talas om Bernays.

I övrigt så gör du inget annat än att avslöja din egen narcissism då du försöker skamma mig till tystnad, men jag går inte på manipulativa människor.

Om du vore alpha skulle du inte reagera så känslomässigt hela tiden, det är du som är i försvar, det är du som är svag
Citera
2019-12-06, 00:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi behöver en tråd om detta fenomen. Några alternativhögerpersonligheter skapade detta genom att skamma kvinnor som horade ut sig på twitter. Det har lett till mycket diskussion. Hashtaggen #skampatrullen "trendar" på twitter.

Vad är era åsikter?

Nazlamism börjar blå slående lik Islamism.

Citat:
Personligen är jag positiv.

Ins Allah.

Citat:
Det är en betydligt mer fruktsam verksamhet än "clownvärlden" och "boomerkampen" vilket är de två senaste althögerprojekten.

Jag har noll kunskap om vad "boomerkampen" är. Upplys mig?
Citera
2019-12-06, 00:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Nej du är dum för att du generellt skriver dumma saker..

"Allmänt konsensus" älskar dessa floskler, när jag var ung och jag gjorde något som drog skam över min far så var det inte straffet jag fick som gick rakt in i hjärtat, det var skammen över att ha gjort detta mot min far och i längden min familj. Detta självreflekterande saknar väldigt många idag, märker att du saknar den förmågan, även många unga gör det, våran konsensus är att socialamedier + porr + dopamin = skadligt. Men det är ju "whatever goes" för sådana som dig

Modern psykologi är Freud upp och ner, det är Judiska perversa tolkningar och avsaknad av Kristendom som vi år 2019 är helt apatiska till att pedofiler, homosexuella och degenerat pack får gå med småbarn i PRIDE-tåg. Och sådana som _DU_ har mage att kritisera oss? Haha tillåt mig skratta din dumma jävla idiot.

"Jasså, ni vill förändra världen?? Skaffa bra strategier dååå! ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖnfffffff" Dumma idiot, japp, vi behöver bara bygga upp ett nytt facebook, skaffa lite politiker i våra fickor och ha alla top 20 företag i världen bakom oss så kan vi också sprida vårat budskap, dumma jävla idiot.

Och där kom det "era tillkortakommanden" HAHA. Jag är en stolt jävla INCEL, ingen frågade mig om jag var okej med att ta någon kvinna som haft Gud vet hur många andra män i sig innan mig, jag och många andra män som mig vill ha en orörd _kvinna_ som är feminin och förstår sin plats i familjen.
Jag har knullat runt och Gud är mitt vittne ångrar jag det idag för jag fick lära mig kvinnans natur på nära håll och min själ är förevigt nersmutsad, likt många många andra idag. Vi hatar detta system och vi har ingenting att förlora.

Och vi börjar bli många.
Du verkar snurrig, men då vet jag vad detta är för ett projekt.
Du skriker i affekt saknar reflexiv förmåga.
Kognitiv dissonans och Gud vet vad.
Citera
2019-12-06, 00:35
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Du verkar snurrig, men då vet jag vad detta är för ett projekt.
Du skriker i affekt saknar reflexiv förmåga.
Kognitiv dissonans och Gud vet vad.

Okej robot, vad bra för det Svenska folkets överlevnad att vi har sådana som du som kämpar den goda kampen som varken kan känna känslor, skuld eller skam.

Citera
2019-12-06, 00:35
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Problemet är att de gör mer skada än nytta.
Sånn jeg ser det gjør de ikke så mye fra eller til. For det meste tar de ut frustrasjoner, som vel er sunt på et vis men ikke har så mye effekt når det ikke kanaliseres på noen måte som faktisk forandrer situasjonen som frustrerer en.

Citat:
De är själva indoktrinerade av propaganda.
Hvem er vel ikke det?

Citat:
Det är mumma för globalisterna att vi strider inbördes.
Jeg vet ikke helt om jeg er enig i det. Jeg tror kanskje det er for lite stridighet i dag, ikke for mye. Litt strid er nok bare sunt. Ta Norge og Sverige tilbake i tiden da Europa var på sin høyde, vi kriget jo stadig litt fram og tilbake som gode venne-fiender. Litt kamp driver en forover og gjør en sterkere.

Her kommer jeg tilbake til første poeng, som er at nå tar alle sin stridighet ut i en virtuell form som har relativt liten effekt på ting. Kanskje vi faktisk burde strides mer, så folk får opparbeidet seg litt ekte kamperfaring? Gudene vet det trengs.
Citera
2019-12-06, 00:36
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Yep, även Jag hyser Hög Respekt för deras tilltag, även om jag personligen klassar det som ett Relativt Brunt experiment kring beteende-kontroll.
Mye relativt brunt eksperiment rundt beteende-kontroll i dag. Både fra høyre og venstre og ovenfra og nedenfra og alle andre retninger man kan tenke seg. Folk flest liker brunt beteende-kontroll.
Citera
2019-12-06, 00:47
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Man förändrar inte världen genom att skrika åt den, man förändrar den i små babysteps. Om en terapeut talade om vad och hur den gör så skulle terapin inte fungera.

Jag är inte säker på att vi har samma mål, men rent allmänt så sätter man upp ett mål och flera delmål.
Vad tycker du är viktigast? Det kan väl knappast vara att en del tragiska kvinnor är lättklädda på instagram? Nog har vi viktigare saker att kämpa emot?

Skampatrullen fokuserar dock inte bara på tjejer som jag har förstått det. Det är män som får skit också.

Skampatrullen existerar på grund av all dekadens. Om du frågar mig och många andra så är dekadens en av de viktigaste sakerna att kämpa mot. Oavsett medel.

https://www.youtube.com/watch?v=DfGPiVa1UFs
Citera
2019-12-06, 00:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Mye relativt brunt eksperiment rundt beteende-kontroll i dag. Både fra høyre og venstre og ovenfra og nedenfra og alle andre retninger man kan tenke seg. Folk flest liker brunt beteende-kontroll.

Vårt fremste mål er no att motverke alle moenster gellende beteendektrontroll.

(excuse my bad norweigan. I'm NOT a Norweigan)
Citera
2019-12-06, 00:57
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Om du läste på lite så delar man rent antropologiskt in kulturer i rädslo, skam, och skuldkulturer. Hos mig kan du läsa lite om det. Skuldkulturerna korrelerar med demokrati, mänskliga rättigheter, välstånd, hälsa osv. Skamkulturerna är Mellanöstern Asien, Afrikaner Ryssland. Rädslokulturer finns kvar några i Centralafrika.
I skuldkulturerna har du ett högre IQ men lägre i de andra.

De människor ni talar om är människor som söker yttre bekräftelse, det man kan göra för en del av dem är att höja deras självkänsla och lära dem att bekräfta sig själva. Men en hel del är störda i ett så tidigt stadium att det inte går att ändra, framförallt måste människor själva vilja förändras.

Du tänker inte på att destruktivitet är dysfunktionellt ergo patologiskt. Det är inte hälsosamt att skada sig själv.

Människor blir inte mindre förvirrade av att skambeläggas. Jag håller med om att samhället är gränslöst nihilistiskt och därmed sexualiserat. Men ska du vända på det så får du ju stå för något bättre själv, och inte som nu, något sämre.

Jag är långt ifrån passiv. Jag har i 10 års tid stöttat 100 tals unga flashbackare. Ska man nå unga människor så måste man stå för något de respekterar.

jag har faktiskt tagit den här attentionwhorediskussionen här på flashback. Just där gjorde jag nog inte så mycket nytta, det man kan göra är att vara en bättre förebild som kvinna än de trashiga kvinnorna på instagram.
Det man kan göra är att lära unga kvinnor att respektera och värdesätta sig själva mer.

Framförallt måste det till en diskussion om hur män fungerar. Där är glappet, kvinnorna ser inte sina kroppar som sexuella och inser inte att grabbarna runkar till deras bilder. De tror att de är vackra och beundrade.

Nu måste jag gå och lägga mig, för fortsätta i morgon.

”Kulturantropologi”. Judarna Marx och Freud älskade ju sånt monumentalt flum. Men ur ett psykologiskt perspektiv är skuld såväl som rädsla och skam existerande och därmed relevanta att beakta.

Ja, vi har fattat att det handlar om bekräftelsebehov. Problemet är att det nått epidemiska proportioner. Du kör något slags cirkelresonemang där du gör destruktiviteten till ett symptom som du kan patologisera. Nej, det är tvärtom bättre att skambelägga destruktivt beteende om det leder till att de upphör med det beteendet. Om det inte gör det så är skambeläggandet bara verkningslöst i sämsta fall. Och du glömmer att det är ett smittsamt beteende särskilt bland unga människor vi talar om. Då krävs mer radikala metoder för att få bukt med smittan.

Ifall du missat det så är skampatrullens arbete även inriktat på runkgubbarna. Dessa har avslöjat sig själva tack vare skampatrullen. Det borde även du kunna se ett värde i ifall du menar att de här unga kvinnorna inte förstår vad de gör när de lägger ut slampbilder på sig själva.
Citera
2019-12-06, 01:06
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Du borde bättre på din läsförståelse. Freud är ute.

Om ni vill förändra människors beteende så får man börja med att förändra deras sätt att tänka.
Det finns mycket forskning om attitydförändring, etablissemanget har sysslat med det länge. Du har väl hört talas om Bernays.

I övrigt så gör du inget annat än att avslöja din egen narcissism då du försöker skamma mig till tystnad, men jag går inte på manipulativa människor.

Om du vore alpha skulle du inte reagera så känslomässigt hela tiden, det är du som är i försvar, det är du som är svag

Snyggt försök. Men jag är psykologiskt skolad och känner igen dina freudianska trick. Juden Freuds släkting Bernays är jag förövrigt också väl bekant med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in