En man i 20-årsåldern har skjutits ihjäl på Segevång. Ett stort område har spärrats av och många polispatruller är på plats. En mordutredning har inletts.
Första ambulansen kom ca 17:05 vid infarten bredvid Kirseberg Sporthall på Simrisbanvägen. Den stannade där och körde inte vidare. Jag fick intrycket att de inte vågade köra vidare utan väntade på polis. Sen kom fler ambulanser. 90 min senare var det fortfarande massa poliser och helt plötsligt började polisbilar köra inne på området i ilfart som de jagade nån.
Första ambulansen kom ca 17:05 vid infarten bredvid Kirseberg Sporthall på Simrisbanvägen. Den stannade där och körde inte vidare. Jag fick intrycket att de inte vågade köra vidare utan väntade på polis. Sen kom fler ambulanser. 90 min senare var det fortfarande massa poliser och helt plötsligt började polisbilar köra inne på området i ilfart som de jagade nån.
Handlar inte om att ambulansen inte vågar. Handlar om att den tar brytpunkt.
Systern till den i måndags ihjälskjutne 25-åringen bor snett över Beijers Park på Kirseberg. Den äldste och mest kriminella av hans 3 kvarvarande 3 bröder är också skriven där. Jag tror nog ändå inte det har att göra med den familjen att göra.
Det är väl bara att gripa alla med Adidas byxor. då hittar det väl säkert någon mördare i Malmö eller en inbrottstjuv eller någon som har ryckt halsband av äldre och handikappade, eller ha rånat butiker i stan...