2019-12-05, 00:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte sagt att någon påstått att frånvaron av polisanmälan skulle vara en förmildrande omständighet.

Jag menar att OM det skulle vara så att utredningen visade att LW har stalkat, hotat, misshandlat och/eller ofredat SD som Snoris menar, då är det besvärande för SD (om han är mördaren). Han har att förklara varför han valde alternativet att mörda istället för att polisanmäla.
--------------------------------------------------

Vad gäller det fetade, menar jag att SD har under lång tid försökt att kontrollera LW Med detta menar jag inte enbart bilincidenten, utan det beteende som flera användare i tråden vittnar om. Att "det finns mer". Det kommer att visas i FUP, min övertygelse. Även om inte allt är polisanmält, är detta beteende olagligt, även om det inte alltid går att bevisa.

Det fetade i mitt inlägg:
---------------------------------------------------

Bilincidenten
är ditt hjärtebarn, kanske fleras. Det av helt olika skäl. Det är en av de händelser som ändå finns skrivet om i massmedia, om än till stor del sekretessat.

Jag tror att SD misshandlade L*ena i bilen. Inte av den anledningen att han ville ha ut henne, utan för att han blev fruktansvärt frustrerad över det de pratade om och allt som funnits där och gnagt under en lång tid.

Kanske blev han så frustrerad att han egentligen ville göra något annat, men under någon slags kontroll blev det knoggnuggning istället.

Under förhöret kunde han dock inte säga som det var, att han blev så förbannad på henne över samtalet, utan istället sa han att det var för att få ut henne i bilen. Min starka övertygelse, att han slirar på sanningen.

Det skulle inte förvåna mig om det var så att knoggnuggningen kom ganska direkt, utan att han hade bett henne mer än en eller två gånger att gå ut ur bilen, medan hon ville prata klart.

Jag tror helt enkelt inte på att hon tvingade sig kvar i bilen. Jag tror att om han hade bett henne flera gånger och sedan sagt till med eftertryck, då hade hon lämnat bilen. Det är en gissning.

Incidenten är för mig en indikator på hur han tar till våld, när han förlorar kontrollen. En varningsflagga, som polisen bör ta på stort allvar när det är en andra anmälan. Särskilt stor varningsflagg borde det vara när den första anmälan har tagits tillbaka med orden, att i sak har inget förändrats, allt det hon har berättat är sant. Men om hon går vidare med anmälan kommer bara saker att förvärras. RÖD FLAGGA här!

----------------------------------------------------

Att SD lurat ut LW, det vet jag förstås inte. Nu är det han som är den på sannolika skäl misstänkte, så jag utgår från honom som gm. HD kan ha haft någon roll här, inget jag vet.

Men den öppna dörren, den är lite av ett mysterium.

- antingen lämnade LW dörren öppen själv. Då kanske tanken inte var alls att gå långt. Eller bara kort. Hur kom det sig att hon gick längre än hon tänkt sig? kan hon slarvat med att slänga igen dörren, för att hon inte ville väcka barnen?

- eller så är det gm som varit in, men fick bråttom, ville förvilla eller något annat som att han inte ville ta på dörrhandtaget. Detta scenario tror jag inte på, då jag misstänker att våldet varit mycket blodigt och vi vet att det varit skrikit. Han ville inte riskera att bli upptäckt.

Så frågan är, hur kommer det sig att hon följer med vid den tiden på natten med dörren öppen? Det är väl det de flesta undrar. Särskilt som vi fått höra att hon hade lämnat material till betrodda att "om något händer mig" (@Sh. Holmes)

Ja självklart blir SD i första hand misstänkt om det framkommer att LW trakasserat honom. Men det behöver ju inte vara lagbundet att en person som blir trakasserad dödar den som trakasserar?

Du menar inte "enbart" bilincidenten som exempel på att han försökt kontrollera henne!?!? Vad tänker du då på, för bilincidenten visar ju inte på något försök till kontrollerande från SDs sida över huvudtaget.

Ja, vi har hört att "det finns mer" utifrån andrahandsuppgifter av vad LW berättat för dem. Vad för material som eventuellt lämnats är ju svårt att bedöma här och nu till omfattning och innehåll. Exempelvis om hon spelat in samtal men klippt bort det eventuellt kränkande hon själv sagt etc. Man får kanske se i FUPen.

Men herregud hur faktaresistent kan du bli?
Såväl LW och SD gav samstämmiga uppgifter till att SD bad henne gå ur bilen och hon vägrade varpå det blev tjafs och han gnuggade ut henne. LW förhördes först och i hyfsat nära anslutning till händelsen och det är ju vad hon uppgav så det är inte något SD "hittat på".

Och ja, det är väl hyfsat troligt att han vare sig ville fika eller prata på grund av tidigare tjafs men oavsett så är han i sin fulla rätt att vägra henne sitt sällskap och samtal till vilket skäl som helst (han behöver inte ens ge något skäl). Hon har inte rätt att bli kvar i hans bil om han ber henne att gå. Han ska inte behöva sitta som en papegoja be henne flera gånger, varför menar du att LW skulle ha något slags frisedel till att slippa lyssna?*

Som sagt, jag tänker att hennes anmälan handlar om att hon tyckte själva avvisandet var smärtsamt och förnedrande snarare än knoggnuggningen.
Och det är ju fullt lagligt att använda våld i vissa situationer, om du har gäster som du vill ska gå så behöver du inte kalla på polis om du kan släpa ut dem själv. Den situationen är ett dåligt exempel på att karakterisera någon som att de "tar till våld när han tappar kontrollen" det kan ju inte rimligtvis ses som en brist att man gör en fullt laglig handling för att bemöta någon annans lagbrott.

* Ett inlägg tidigt i tråden:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-05 kl. 01:32.
Citera
2019-12-05, 01:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag håller med dig. Det kan ju lika gärna vara så som du säger.
Och kanske hittar vi motivet när vi vet de faktiska omständigheterna. Hittar vi motivet så hittar vi GM.

Precis!
Det är det jag har försökt göra i 1 1/2 år.
Citera
2019-12-05, 02:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det verkar just vara ett rykte.

Jag har mycket svårt att tro att LW skulle kört med utpressning.

Kan det ha något att göra med det som Honan försökte utreda?
Kan LW kommit på något, t ex att SD hade ekonomiska oegentligheter med de bidrag de fick från kommunen till geocahingen?

Eller kanske något sådant som SD "berättat om", när LW upptäckt felaktigheter i de ekonomiska handläggandet?

Varför har du mycket svårt att tro det?

För att du inte vill tro det?

För att hon är en mördad trebarnsmamma?

Eller har du något annat skäl att inte tro
på det?

Hon kan ha kört med känslomässig
utpressning. ”Om du inte lämnar HD för
mig så...”
* raderar jag HDs loggar
* kokar jag dina barns kaniner
* ser jag till så att GC-touren blir nerlagd
* berättar jag för alla att du har en liten
”tummetott”
* berättar jag för HD om vår affär
* ser jag till så att HD inte vill åka till USA
med dig.

Om SD hade intima foton på henne så är
det ju möjligt att hon hade foton av
samma slag på honom. Hon kanske hotade
att sprida dem om hon inte fick som hon
ville.
Citera
2019-12-05, 05:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om du inte hade varit så jävla ivrig på å klaga å gnälla så hade du fattat att målsättningen
va å få JM å visa det vattentäta alibit som han säger att NW har och därmed få
bort honom från tråden för tid och evigt.

Om du bara tänker till lite så skulle det förvåna mig om inte du skulle
kunna stå bakom den tanken.
Om du vill få bort honom så kan du sluta dra upp honom. Att han skulle vara GM är fullständigt idiotiskt, och har varit det hela tiden. Att SD är skyldig har man ju förstått sedan start. Med hjälp av HD.
Senast redigerad av TaxenSixten 2019-12-05 kl. 05:40.
Citera
2019-12-05, 07:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det kanske inte var mördaren som valde platsen? Jag menar om LW bestämde platsen, eller strax intill, ifall hon mötte upp någon där eller gick dit med GM om hen först kommit hem till LW.

Med den öppna dörren, känns det svårt att tro att hon skulle bestämma träff med någon nära planket. Möjligen utanför på gatan, nära sin dörr.

Ha också svårt att tro att om det vara SD hon skulle ha stämt träff med, (med tanke på att hon enligt Holmes skulle ha lämnat info till betrodda "om något skulle hända mig") att hon skulle ha bestämt träff nere vid planket med honom ensam, den tiden på dygnet och utan att någon kände till det.
Citera
2019-12-05, 07:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det var väl därför förnekelserna var så ihärdiga långt in i fallet. Alla alternativa GM kunde uteslutas. Tanken på planering fick också luft under vingarna. Lägg till den knappa tidspegeln och Dalaans skrik som hördes vid rätt tidpunkt (det kunde inte förutses av GM, utan var en skänk från ovan).

Försöken av desauvera Dalaans vittnensmål har varit flertaliga men sällan sett så stabila vittnesmål som deras.

Ja, dalaans vittnesmål stöds ju inte bara av att de är två, utan av deras 112- samtal och registrering i bilen som sätter en ganska exakt och säker tidpunkt för mordet.

Utan detta vittnesmål, skulle tidpunkter för mordet och alla alibin, andra vittnesuppgifter falla som ett korthus!

Man kan inte nog tacka dalaans.
För sitt modiga och empatiska agerande och tack vare det allt bra som det har för med sig.

Och eftersom vi nu vet hur enormt viktigt deras vittnesmål är, förstår vi också att det för gm har väldigt viktigt att peta hål på just detta.

Med allt vi i tråden fått höra av tråddeltagare, tex hur SD varit runt till grannar och berättat sin version, kan jag absolut misstänka att det är just ett sådant här vittnesmål som SD velat peta hål på.

Hans vänner har säkert fått höra massor av saker, varför dessa skrik inte kan höra ihop med L*enas dödskamp.

Och slutligen har det kommit deltagare in i tråden som varit gm behjälplig på ett eller annat sätt. Utan att ana att de spelat med i en mördares spel. Sudda, sudda, skriva nytt.

Det ska bli ett sant nöje att få läsa FUP. Även om det kommer att ta en enorm tid.

Såg att LimeTime skrivit många intressanta inlägg!
Läs dom gärna.

T ex finns ett om hans beteende som väckt uppmärksamhet, och det finns även ett om hur han gått runt till grannar och gett sin version.
Citera
2019-12-05, 09:45
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Som tur är har polisen full koll på just det. För vår del hade det inte gjort någon skillnad i tråden för då hade det ältats till förbannelse om det verkligen stämde.
Ja men då så.
Citera
2019-12-05, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Precis som vanligt så börjar du svamla runt när man frågar dig om något.
Det gällde alibit som du har pratat om ett flertal gånger men aldrig kan lägga fram.

Å här ljuger du medvetet rakt av.
Har du följt tråden vilket du i alla fall påstår att du har gjort så vet du precis vilka
fyra personer jag har misstänkt.
Ynkligt av dig när du måste sitta där å ljuga, skäms din fan.

Det har ingen som helst betydelse om jag öppet inom denna tråden berättar om NW:s vattentäta alibi ... så kommer du, på ett eller annat sätt att bortförklara allt sådant, för att sålunda försöka dumförklara mig, bortförklaringar, är något som du alltid använder dig av när något inte passar in i dina egna tankebanor.

SD sitter sedan länge frihetsberövad på sannolika skäl för att tidigare ha bragt L*na Wesstr*m om livet, och det är ingenting som varken du, eller dina trådkamrater kan ändra på, du har vid flera tillfällen riktat din kritik mot både KammarÅklagaren Åsa Hiding så som även många av de övriga inom Rättsväsendet, beträffande mig, så anser jag att dom sköter sina arbeten på ett bra sätt.

Tror du verkligen att SD hämtades in med hjälp av en hel insats-styrka under Augusti månad 2019 bara för att KammarÅklagaren Åsa Hiding lider av någon form av tunnelseende ?

Tror du verkligen att SD fortfarande sitter häktad efter så många månaders tid som nu förflutit om han vore oskyldig ?

Du har fyra misstänkta, KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes närmaste medarbetare har för närvarande två misstänkta personer, varav den ena är sedan länge häktad på sannolika skäl för att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m och den andra är för närvarande skäligen misstänkt, jag är övertygad om att KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes övriga medarbetare har bättre koll på detta mordfallet än vad du har, till detta sagda följer frågan, vilka två övriga personer misstänker du utöver SD och HD?

Mvh/ @Kurt Jokern Olsson
Citera
2019-12-05, 10:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Frågan gällde en ev dementi från LimeTimes sida. Av historiken att döma finns inget som talar för det påståendet.

Så du har gått igenom alla LimeTime's inlägg och inte hittat det där hen efter frågor om det bara var huvudet som var sönderslaget svarade att det faktiskt handlade om hela kroppen inte bara huvudet? Även fast hen skrivit mest om sönderslaget huvud dessförrinnan så var det alltså kroppen som var sönderslaget inte bara huvudet. En väsentlig skillnad kan jag tycka.

LimeTime har drygt 900 inlägg så du har läst igenom varje inlägg att du med bestämdhet kan svara på att ett sådant dementi inlägg inte existerar?

Om det är det du säger..I så fall ljuger du för hela tråden för jag vet att ett sådant inlägg finns.
Senast redigerad av Rosamund 2019-12-05 kl. 10:16.
Citera
2019-12-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Hon kan ha kört med känslomässig
utpressning. ”Om du inte lämnar HD för
mig så...”
* raderar jag HDs loggar
* kokar jag dina barns kaniner
* ser jag till så att GC-touren blir nerlagd
* berättar jag för alla att du har en liten
”tummetott”
* berättar jag för HD om vår affär
* ser jag till så att HD inte vill åka till USA
med dig.

Om SD hade intima foton på henne så är
det ju möjligt att hon hade foton av
samma slag på honom. Hon kanske hotade
att sprida dem om hon inte fick som hon
ville.

Ditt skriftliga tillvägagångssätt till att försöka få LW att framstå som en infernalisk individ är väldigt patetiskt [känslosamt] från din sida.

Du är subjektiv, det handlar om dina egna känslor och åsikter om LW som inte stämmer överens med verkligheten.

Alla hennes [LW:s] närmaste vänner och bekanta har berättat helt och hållet det motsatta om LW till vad du oftast framför om LW som tidigare levande individ, det vill säga, LW:s dåvarande leverne och som person.

När du dessutom framför på förslag, att LW kanske skulle ha hotat med att inom en gryta låta dödskoka SD och HD:s två barns kaniner för att sålunda ta ut sin hämnd på SD är något fullständigt imaginärt från dina egna tankar.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-05, 10:52
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så du har gått igenom alla LimeTime's inlägg och inte hittat det där hen efter frågor om det bara var huvudet som var sönderslaget svarade att det faktiskt handlade om hela kroppen inte bara huvudet? Även fast hen skrivit mest om sönderslaget huvud dessförrinnan så var det alltså kroppen som var sönderslaget inte bara huvudet. En väsentlig skillnad kan jag tycka.

LimeTime har drygt 900 inlägg så du har läst igenom varje inlägg att du med bestämdhet kan svara på att ett sådant dementi inlägg inte existerar?

Om det är det du säger..I så fall ljuger du för hela tråden för jag vet att ett sådant inlägg finns.
Varför inte länka till det då så är diskussionen ur världen
Citera
2019-12-05, 11:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det verkar just vara ett rykte.

Jag har mycket svårt att tro att LW skulle kört med utpressning.

Kan det ha något att göra med det som Honan försökte utreda?
Kan LW kommit på något, t ex att SD hade ekonomiska oegentligheter med de bidrag de fick från kommunen till geocahingen?

Eller kanske något sådant som SD "berättat om", när LW upptäckt felaktigheter i de ekonomiska handläggandet?

Det stämmer att Lena eventuellt ska ha försökt utpressa SD i syfte att få honom att lämna HD.
Det är flera som är vänner och bekanta till både SD/HD och LW som har de misstankarna nu i efterhand när de tänker efter med facit i hand.

Det var kanske därför SD och HD skiljde sig trots att de fortfarande älskade varandra och HD t.o.m. hade förlåtit honom för otroheten. Därför blev många överraskade när det plötsligt blev en skilsmässkoansökan.

Det kan mycket väl vara för att de kände att det fanns inget annat val än att ge efter för Lenas utpressning och därför ansöka om skilsmässa.
Därför tror man att Lena kanske blev arg när hon fick reda på att SD och HD trots det skulle resa till USA tillsammans. Hon kan ha trott att deras resa också skulle ställas in efter skilsmässoansökan.

Blev hon så arg att hon ville prata med SD eller med HD eller med båda angående deras resa den kvällen? Att Lena känner att de lurar henne och att de inte alls verkar på väg att skilja sig som de lovat. Hon fortsätter med utpressning och SD/HD blir överraskade över att utpressningen är igång igen och fick nog och de började slåss.

Sedan när Lena var död såg alla SD och HD återigen kunde vara tillsammans och de var ihop nästan 24/7 men för mycket hade hänt och all stress med mordutredningen gjorde att äktenskapet inte kunde räddas så de genomförde skilsmässan ändå till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in