Kvällens BSF,
Slutval då och det blev väl både som man hade trott och även inte.
Jimmy, trodde han skulle välja Jonna, men istället valde han Emelie, tycker nog inte han valde rätt, men iofs det vet han väl bäst själv

. Personligen hade jag valt Jonna före Emelie. Får se hur det utvecklas mellan dom under resan i Österrike.
Alexander, valde som jag anade Madeleine, men blir väldigt osäker på dessa två när jag ser att det börjar kärva (efter det man såg i trailern) mellan dem redan under resan. KAnske det är som en annan skribent varit inne på att han börjar inse under resan att hon är tråkig och att det inte finns den rätta glöden mellan dem?! Eller att han vill ha ut nåt mer av en tjej än att hon ska vara trevlig och omtänksam?! Nåt är det ju som inte är bra. Sen kan man ju undra varför produktionen valde att ge dem en "fjuttresa" till Åland?! Verkar ju lite i snålaste laget.....
Pelle, Valde ju som man redan innan visste Karin och där har han nog funnit en partner för livet

. Förstår att Josefine valdes bort, hade gjort samma om jag hade varit Pelle för nån som inte vill släppa in en, inte ens vill ge en puss...nja då finns det ju inte så mycket att bygga på och det blir svårt som Pelle mycket riktigt påpekade. Nu hoppas jag pöå massa härlig romantik mellan honom och Karin på Island

.
Oscar, valde ju Cissi som jag anade och hoppades på. Även Oscar gjorde helt rätt val och har nog liksom Pelle funnit en partner för livet

. Dem är så lika, uppskattar och blir glada över det lilla/enkla i livet. Man såg ju hur mycket innerlig kärlek det finns mellan dem och Cissi sa ju också att hon har velat vara med Oscar sen dag 1. Man blev riktigt glad och varm av att se dessa två. Ska bli spännande att se i nästa vecka vilket resmål dom får av Linda, kanske dom får solresan till Mallorca eller liknande?!
Tycker också att Oscar valde bort Wilma på ett bra och juste sätt, han tog det med henne redan på deras långa slutdejt istället för att hålla henne kvar till det "riktiga" valet som bara skulle gett henne falska förhoppningar. Hon är en söt tjej och lär inte ha några problem att hitta sin drömman i framtiden.