2019-12-04, 17:55
Medlem
Killen har nog fått slint i huvudet, kaxig 17åring kan nog lätt få fram en tändning.
Killen har gått till attack och tjejen tyvärr dödats, olyckshändelse är nog inte helt otippat.
Killen har fått panik och ringt sin far.
Farsan åkte dit och även han med panik över vad som kommer hända med sin son och kanske även skam.
Här har man sen inte tänkt annat än att komma undan oavsett vad de måste göra.

Senare spyr killen i bilen när adrenalinet släpper och bilderna kommer upp i huvudet.

Jag tror inte att det här är ett speciellt fall men det finns alltid folk som ska drömma sig iväg till aliens som måste ha legat bakom kuppen, alternativt köttätande dinosaurie som kidnappade henne.

Hoppas det klaras upp så teorierna stoppas.
Citera
2019-12-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Jag tolkar det som vittnets teori, inte läst något som bekräftar att han var hemma.

Var spelar det egentligen för roll?

Han var i vilket fall som helat inte intresserad utav kontakt med Wilmas pappa och han visade inget intresse utav att hitta henne då hon vart borta i 4 dagars redan, och senast idag så fick vi veta att lägenheten kan var mordplatsen!

Alltså är det helt jävla orelevant om gan var hemma när dem plinga på, för han är skyldig så det visslar om det ändå!
Citera
2019-12-04, 18:19
Medlem
Sånt man inte vill veta, kunde de inte besparat de nära faktumet att hon vsr mördad
Citera
2019-12-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Men hennes föräldrar är av svenskhärkomst..
Nu var det inte hennes föräldrar jag syftade på... utan MGM
Citera
2019-12-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Jag tror han vill framhäva att han inte längre skall vara häktad för att han är oskyldig. Detta ska såklart framföras till beslutande jury, inte till förhörsledare...

Jury?
Citera
2019-12-04, 18:29
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jury?
Dom som velsutar om förlängd häktningstid
Citera
2019-12-04, 18:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weiners
Du får nog läsa upp dig lite om beteende. Hederskultur är samma sak som att tro sig bättre än andra. Att man inte ska läxas upp av andra för man får inte förlora sin heder. Det är exakt det som sociopater och narcissiter håller hårt på varvid de blir besatta av att läxa upp dig ifall du "kränker" de. Detta är kultur drivet och varför araber har så nära till sociopati. Emotionell skada från att tidigt ha lärt sig att män är överlägsna och kvinnor är undersåtar. Men tar från profilbild att du är en kvinna så du har nog svårt att förstå detta.

Jag jobbar med hederskultur och det är inte psykiatriska faktorer som ligger bakom hedersvåld. Det är kulturellt betingat och i viss mån religiösa normer som styr det där det förekommer. Det har absolut inget med emtionell skada att göra. Det har med familjeband och heder att göra och det är stor skillnad på dom sakerna.

Faktum är att sociopater, psykopater och narcissister finns det fler av i Västvärlden. Det finns faktiskt studier i sånt. De mest empatiska människorna tex finns enligt en studie i. Det land som visade sig ha störst empati var Ecuador, och det som hade minst var Litauen.

Efter Ecuador följde Saudiarabien, Danmark och Förenade Arabemiraten. Sverige ligger inte bra till i den studien...
https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0022022116673910

Du bör för övrigt jobba med din kvinnosyn, då du helt uppenbart ser ner på kvinnor.
Citera
2019-12-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Dom som velsutar om förlängd häktningstid

Det finns ingen jury som ’velsutar’ om förlängd häktningstid.
Citera
2019-12-04, 18:33
Medlem
Kellywomans avatar
enligt aftonbladet är MGM flyttad till rättspsyk sedan flera dagar tillbaka
Citera
2019-12-04, 18:33
Medlem
Så är det, vädtvärlden är inte alls empstiskt. Anledningen att det inte har varit så mycket sprängningar innan är för att den vita mannen är mer dold mednsittnvåld. Husstrumisshandel är dess favorit.
Citera
2019-12-04, 18:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Min teorier, som inte är fakta.

De träffades väl när hon var väldigt ung?
Har fått för mig att han varit väldigt svartsjuk och kontrollerande, var finns hennes vänner, fick hon ens ha några?
I början var nog uppmärksamheten smickrande, -"Oj han måste verkligen älska mig!".
Han såg till att smöra för hennes föräldrar, när de var ensamma var det kanske hårdare ord.
Efter några år har kärleken slocknat, hans elakheter har dödat alla hennes känslor för honom.
Hon försöker bryta sig fri, det kan han inte acceptera.
Citera
2019-12-04, 18:42
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det finns ingen jury som ’velsutar’ om förlängd häktningstid.

Detta är säkert sensationella nyheter för dig, men på ett vanligt QWERTY-tangentbord så är "V" och "B" väldigt närbesläktade rent positionellt... Ibland händer det att man väljer fel tangent, och det finns folk med sköra psyken som reagerar starkt på sånt, du inräknad.

Kalla det vad du vill, Jury, nämndemän, domare, beslutsfattare... Förhandlingarna hålls i tingsrätten, och där V-eslutas det om huruvida killen ska fortsätta vara häktad eller ej. Där får alltså Åklagaren göra en sakframställan om varför mgm ska fortsätta sitta häktad, och mgm får berätta sin syn på detsamma. Efter detta är gjort så fattar rätten ett gemensamt V-eslut om huruvida häktningstiden ska förlängas eller inte.

Är du så ofantligt korkad så du inte begriper vad som avses i min första kommentar, eller har du bara lite extra mensvärkar just idag?

OnT: Jag tror fortfarande att mgm vill komma till tals för att berätta att han inte är skyldig, och således inte ska behöva sitta häktad. Detta baserar jag på följande urklipp från en tidningsartikel i sammanhanget:
Efter begäran om åtalsförlängning kommer en ny häktningsförhandling sannolikt hållas på fredag.

– Det ser inte ut som att han kommer medge åtalsförlängning utan han verkar vilja komma till tals vid en omhäktningsförhandling, säger åklagare Jim Westerberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in