2019-12-04, 15:32
Medlem
swimmingpools avatar
Kan inte någon göra en sammanfattning och lägga in i början av tråden?
Vet ni något? Var hon en transa? Ser inte ut så. Blev hon mördad av nån som legat med henna och sen upptäkt att det var en kille?
Citera
2019-12-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte följt tråden så jättenoga. Finns det nån spekulation om motivet här? Och i vilket förhållande står han till Emelie?

Motivet verkar för tillfället vara något åt ”hämd” / ”Hat” inte könsrelaterat. R oc E:s kusin Kevin var i ett bråk där R pistolhotade Kevin med en kolsyrepistol var Kevin knivhugger R två gånger i benet.

Kevin som är BOs kusin hade sex med R:s före detta. Var på R har sex med Kevins ex. Detta var grunden till deras dispyt.

E:s koppling till R i detta fallet var att E var med kvällen då bråket mellan R och Kevin utspelade sig och vittnade sedan mot R i rätten.

Kevin som är BO kusin var bra vän med R men de gled isär av okända anledningar. I en SMS konversation mellan R och Kevin där R ville ha kontakt med Kevin så kallade R Kevin för ”Kusin”. Om detta är mer som att kalla någon ”bror”, ”Kompis”, eller om de faktiskt är kusiner vet jag inte.
Citera
2019-12-04, 15:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare en kandidat.

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Kan du inte kläcka ur dig nån mer ledtråd om denne MK? Vi vill ju ha nått mer att rota i. Låter ju som en kandidat ändå, om det finns typ en hake.

Han kör en grå SAAB WTA 191 och skall spela amerikansk fotboll i Kristianstad har jag fått berättat för mig.

MK kan vara född i Sverige men åtminstone pappan kommer från ett annat nordiskt land. Visst han kan också vara inblandad i vad som skett. Även om han skall vara ostraffad så kan han mycket väl hålla på med "både det ena och det andra".
Citera
2019-12-04, 15:36
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kan inte någon göra en sammanfattning och lägga in i början av tråden?
Vet ni något? Var hon en transa? Ser inte ut så. Blev hon mördad av nån som legat med henna och sen upptäkt att det var en kille?

Ja, hade Polisen vetat detta skulle fallet vara nära att nysas upp och någon/några varit anhållna.
Citera
2019-12-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sistaboss1en
Motivet verkar för tillfället vara något åt ”hämd” / ”Hat” inte könsrelaterat. R oc E:s kusin Kevin var i ett bråk där R pistolhotade Kevin med en kolsyrepistol var Kevin knivhugger R två gånger i benet.

Kevin som är BOs kusin hade sex med R:s före detta. Var på R har sex med Kevins ex. Detta var grunden till deras dispyt.

E:s koppling till R i detta fallet var att E var med kvällen då bråket mellan R och Kevin utspelade sig och vittnade sedan mot R i rätten.

Kevin som är BO kusin var bra vän med R men de gled isär av okända anledningar. I en SMS konversation mellan R och Kevin där R ville ha kontakt med Kevin så kallade R Kevin för ”Kusin”. Om detta är mer som att kalla någon ”bror”, ”Kompis”, eller om de faktiskt är kusiner vet jag inte.
Herregud. Man mördar väl inte en person för ett sånt skitvittnesmål?
Citera
2019-12-04, 15:39
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
BÖG-bögar ligger i regel inte med trans. De som ligger med trans är de som de flesta skulle anta är hetero.

Helt ärligt så skulle en enorm majoritet glida hem med Emilia när klockan står på 02:45 och klubben stänger, om man nu har tankat sig en del. Jämfört med någon halvfet kossa så vore en smal donna med silikontuttar och stora läppar rena lottovinsten.

Att det sitter killar här som försöker förmildra det pga att hon var trans eller utmåla det som att hon ser ut som pesten är bara tragikomiska. Det är samma personer som anser att tjejen som blev nerslagen vid busshållplatsen får skylla sig själv, om tjejens kläder täckte för lite i sommarvärmen så hon inte fick åka stadsbuss eller hur lång kjol en våldtagen kvinna hade på sig.

Den typen av pojkar kommer alltid finnas.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Jag har inte följt med, men jag gissar att den misstänkta är invandrare, precis som i det andra fallet med en 17-åriga tjejen?

Nej du har fel.

De personer som det finns misstankar om för inblandning i försvinnandet och mordet på Emilia kan man inte kalla för invandrare. I s f mycket gamla invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Herregud. Man mördar väl inte en person för ett sånt skitvittnesmål?

Det har ryktas i tråden att Rommin försett Emilia med droger och att hon hade en skuld. Obs rykte.
Citera
Medlem
Fortf ingen print på annonserna? 🤔
Citera
2019-12-04, 15:40
Medlem
m00nlights avatar
Kan någon sammanfatta lite kring den misstänkta gärningsmannen? Vet någon vem han är? Varför brottet begåtts? Orkar inte läsa genom hela.
Citera
2019-12-04, 15:40
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Han kör en grå SAAB WTA 191 och skall spela amerikansk fotboll i Kristianstad har jag fått berättat för mig.

MK kan vara född i Sverige men åtminstone pappan kommer från ett annat nordiskt land. Visst han kan också vara inblandad i vad som skett. Även om han skall vara ostraffad så kan han mycket väl hålla på med "både det ena och det andra".
Tack, nu har jag hittat M*ns.

Ser att han redan benämts tidigt i tråden med sitt mellannamn...
Citera
2019-12-04, 15:41
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjansen
Vem är "M"?
🤔

Vet ej vad det är för typ. Folk som kan Tollarp får fylla i. Det är Saabens (grå 9-3) beteendemönster som är intressant. Det verkar som Saaben körs av en person vars förnamn börjar på M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in