2019-12-03, 23:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Trådsanning.

Sista vittnet såg henne 09.30 vid sin bostad. Strax efter dog telefonen.

Men en reporter på Aftonbladet påstår att ett sms mottogs från E mobil 11:15, därefter någon gång dog mobilen, om jag inte minns fel.

Har du andra uppgifter, vänligen ange källa.
Citera
2019-12-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klouds
Min gissning skulle vara att det sker gott om mord där brottsoffret inte blir sprutad i röven

Men det låter som att du kan din grej, hoppas rättsläkarna ser ditt inlägg!!

Är det en myt att man skiter på sig när man dör? Isåfall söker vi ett stycke avföring som lämnat kadavret och möjligtvis flytit iväg. Hoppas som sagt rättsläkarna läser här
Citera
2019-12-04, 00:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo76
D
Jag skrev det. Jag har sett henne göra det vid några tillfällen. Ån rinner alldeles intill. Följer man ån därifrån motströms så går man på den sk kärleksstigen. Följer man ån medströms så hamnar man där jag antar att hon hittades. På det hållet finns inga stigar vad jag känner till.

Kan man komma över Vramsån vid Kärleksstigen utan att gå upp på E22?

Jag misstänker att E träffade någon där broräcket på E22 upphör, går att ställa en bil där lite halvdiskret.
Citera
2019-12-04, 00:03
Medlem
colis avatar
Tror att detta är ett mord. Inte suicid eller olycka.

Visserligen har unga människor på 20 år ofta existentiella problem, grubblerier om att passa in. Just könstillhörighets grubblerier gör någon extra påverkad. Narkotika förvärrar det hela. Inte ovanligt att någon i Es situation kan suicidera, trots att omgivningen inte märkt signaler.

Men det som verkligen talar emot är att hon sist sågs gå iväg men en person och straks därefter försvann. Även fyndplatsen i ån är inte riktigt typisk för suicid dagtid, stor risk att det misslyckas och mest blir obehagligt.
Senast redigerad av coli 2019-12-04 kl. 00:11.
Citera
2019-12-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man komma över Vramsån vid Kärleksstigen utan att gå upp på E22?

Jag misstänker att E träffade någon där broräcket på E22 upphör, går att ställa en bil där lite halvdiskret.

Ja, där är en gångbro över som leder bort till idrottsplatsen. Det är en stig som många går, med bland annat sina hundar.

& ja det finns en parkering där farbrorblå brukar stå och ta fartkontroll, precis vid pump huset där jag hört att de gjort fynd.
Senast redigerad av Juroso 2019-12-04 kl. 00:31.
Citera
2019-12-04, 00:07
Medlem
Borde ju va den personen hen gick iväg med dödade e.det va säkert bara dom två under hela händelsen
Citera
2019-12-04, 00:07
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson
Är det en myt att man skiter på sig när man dör? Isåfall söker vi ett stycke avföring som lämnat kadavret och möjligtvis flytit iväg. Hoppas som sagt rättsläkarna läser här

Myt. Om inte väldigt full ändtarm och väldigt lös avföring. Kan hända men händer oftast inte.
Citera
2019-12-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jaja, men man behöver inte tycka samma saker..! Det som för framåt är olikheterna och olika infallsvinklar

Nu misstänker tydligen Polisen mord om jag förstått det rätt, men å andra sidan är en mordutredning mer eller mindre standard i sådana här fall. Det för att kunna tillgripa större utredningsinsatser. Hur som helst; oerhört tragiskt med henne!

Farligt yrke, okända kunder, .... man vet aldrig vad som kan hända. Men oavsett förtjänar ingen att mördas, om det nu skett.

Ja det är ju ett speciellt yrke. Men det betyder inte att det är bara trasiga människor som säljer sex. Har man då trevliga svenska stamkunder som man haft i flera år så bättre extraknäck får man leta efter!
Citera
2019-12-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Det finns en tråd som nämner släktskapet mellan Björk och Emilia.

Resandesläktet Björk på Kriminalhistoria/Samhälle, sidan 13.

Men jag får väl på skallen igen då det handlar om tattare....

Du har rätt, de är från björka släktet som håller till mycket i Göinge
Citera
2019-12-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
kan någon snälla hjälpa mig???

Den där daniel skriver jag med nu ...

Pm någon???

Kontakta mig!
Citera
2019-12-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bido
Ja det är ju ett speciellt yrke. Men det betyder inte att det är bara trasiga människor som säljer sex. Har man då trevliga svenska stamkunder som man haft i flera år så bättre extraknäck får man leta efter!
Yrke är det väl ändå inte.
Och nästan alltid har prostituerade varit utsatta för övergrepp av olika slag.
Är inte personen trasig från början, så brukar nog personen trasas sönder under tiden prostitution pågår.
Man brukar lära små barn att ingen ska göra något mot barnets vilja, att personer säljer sex är inget hälsosamt liv, och oavsett trevliga stamkunder, så nog borde det finnas bättre extraknäck.
Tragiskt att unga personer förleds in i prostitution.
Citera
2019-12-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshit
Kontakta mig!

Kontakta mig med Ladyjo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto