2019-12-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varifrån har du fått information om hur @LimeTime har sina källor?

Tvärtom, det här är vad jag minns.

Inte heller vet du att det via okulär besiktning som @LimeTime fått sina uppgifter, det kan likaväl vara från rättsmedicin/rättsmedicinskt protokoll.

Du får naturligtvis tro vad du vill, men du ska inte sprida uppgifter som gör att andra skribenters tilltro till postaren blir mycket negativ, om du inte är säker på din sak.

Mycket tidigt kom också LimeTime med information om det kraftiga våldet.

Vad är målet med att sparka undan fötterna på LimeTime?
Att NW är skyldig till mordet, och att huvudet inte alls var sönderslaget? Det var ett bråk hemmavid som gick överstyr?

Jag har tilltro till Limetime som postare. Hur säkra källorna är är svårt för oss att bedöma. Men jag litar på att LimeTime är en person som kan göra den bedömningen, som det känns för mig.

Skilj på primär-okulär kroppsundersökning och sekundär sådan.

Den så kallade primär-okulära undersökningen görs alltid av RättsLäkare i direkt anslutning till brottsplatsen var den avlidna kroppen är placerad, den sekundära däremot, äger rum inom RättsMedicinalverket:s Obduktions-enhet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-03, 17:43
Medlem
Citat:
Nu hoppas jag att personer härinne kan respektera att barnen faktiskt har förlorat sin mamma på det mest brutala sätt.

Fasiken, har folk inte egna barn?

Jag hoppas och önskar i enighet med dig @notknapparen, att trådfolket utelämnar de tre barnen i fortsättningen och framförallt de misstankar som av en viss användare envist måste riktas mot NW

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-03, 17:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Även om hon skulle önska att det går dåligt för någon eller flera i familjen W, så får man verkligen hoppas att det stannar vid tankar. Det sägs att en separation tar i snitt ca 2 år att komma över, så nu kanske hon har släppt taget om de upplevda oförrätterna och kommit vidare, vilket hon tydligen inte hade gjort vid tiden för mordet eftersom hennes blogg genomsyrade att hon inte var färdig med familjen W.

MH hade kunnat låtit bli att presentera sig för tråden och att smutskasta familjen W, men hon passade på att "ge igen" - precis som hon anklagade någon annan för, citat från MH:s blogg 11/6 -18 kl 21.32 :
"Jag bröt kontakten med henne för cirka tio år sedan och det sårade henne djupt. I skuggan av det som nu drabbat U så passade hon på att få ge igen. "

Du som inte gjort annat än smutskasta SD tråden igenom på det mest vedervärdiga sätt har inte rätt att kalla en ärlig människas som råkade ut för Wesströms elände, smuts. Punkt!
Mollans blogg.
Citat:
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.

Fan!
Är det hotbreven, knivarna och stölderna hot om självmord du menar är Wesströms smuts?
Är det sanningen som är smutsen och det äckliga nedsvärtandet om SD som du sprider som är sanningen?
All heder åt Mollan som vågade stå upp för det som är sant .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-03 kl. 18:01.
Citera
2019-12-03, 17:59
Medlem
Citat:
Alltså, jag har nästan glömt hur otäck den var, bloggen.
Fy sjutton, att bara kunna skriva så, några månader efter mordet

Jag får väldigt obehagliga känslor när jag läser den.

Ja, man hoppas verkligen att hon har kommit vidare.
Nu hoppas jag att personer härinne kan respektera att barnen faktiskt har förlorat sin mamma på det mest brutala sätt.

Fasiken, har folk inte egna barn?

Hoppas att polisen har undersökt och förhört även vissa av de individer som figurerat här i tråden. De som kallar sig kristna. Troende. Det verkar finnas mycket hat där, det är riktigt otäckt. MH är bara ett exempel, men för tillfället finns det flera av dem här, som fräser ur sig hat och skadeglädje över LWs död. Och fastän Lena är brutalt mördad så fortsätter man alltså att smutskasta henne. Oavbrutet.

Vissa här tycks ha glömt bort att Lena är brutalt mördad. Om SD skrivs knappt nånting, ändå är det han som sitter på sannolika.
Citera
2019-12-03, 18:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hoppas att polisen har undersökt och förhört även vissa av de individer som figurerat här i tråden. De som kallar sig kristna. Troende. Det verkar finnas mycket hat där, det är riktigt otäckt. MH är bara ett exempel, men för tillfället finns det flera av dem här, som fräser ur sig hat och skadeglädje över LWs död. Och fastän Lena är brutalt mördad så fortsätter man alltså att smutskasta henne. Oavbrutet.

Vissa här tycks ha glömt bort att Lena är brutalt mördad. Om SD skrivs knappt nånting, ändå är det han som sitter på sannolika.

Det finns dom som tycker allt kan urskuldas i,o,m mordet så finns det dom som förstår att det är hyckleri att bortse vad som orsakades det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-03 kl. 18:18.
Citera
2019-12-03, 19:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns dom som tycker allt kan urskuldas i,o,m mordet så finns det dom som förstår att det är hyckleri att bortse vad som orsakades det.

Ingenting urskuldas enligt dig och några till.
Absolut inte någonting, inte ens de brister som hon inte hade förmodligen. De är nämligen era egna tolkningar av verkligheten.

Du tycker att det är rimligt att slå någon på käften om någon spottar på dig.
Så jag förstår din logik här.

Lite samma tanke, fast istället för en käftsmäll så kan det bli mord.
Helt logiskt enligt dig, förmodar jag.
Citera
2019-12-03, 20:00
Medlem
Citat:

Jag tycker du tillmäter en sårad kvinnas upplevda kränkthet av en skilsmässa för stor betydelse. Vi vet inte heller hennes roll vid skilsmässan eller barnens mående. Ingen aktuell motpart har heller uttalat sig. För mig är det en ren partsinlaga där hon ensidig skyller skilsmässan på UW och LW. Ingen vet varför UW skiljde sig från MH.

Inte varför UW och LW gick isär (samförstånd) eller SD/HD heller. Jag tycker det är en privat angelägenhet som inte hör hit.

SD/HDs skilsmässa är åtminstone i närtid och berör LW på ett mer direkt sätt då båda är misstänkta för mord. SD är häktad på sannolika skäl och HD skäligen misstänkt för mord.

Vi får se vad Åklagaren meddelar den 19 december.
Citera
2019-12-03, 21:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ingenting urskuldas enligt dig och några till.
Absolut inte någonting, inte ens de brister som hon inte hade förmodligen. De är nämligen era egna tolkningar av verkligheten.

Du tycker att det är rimligt att slå någon på käften om någon spottar på dig.
Så jag förstår din logik här.

Lite samma tanke, fast istället för en käftsmäll så kan det bli mord.
Helt logiskt enligt dig, förmodar jag.
Gör ett enstaka undantag att svara dig då jag aldrig läser dina tramsiga poster trots att du envisas med att replikera mig. Detta var dock så fåradigt att det inte gick att undvika.

Jag är till min lekamen är så beskaffad att jag inte behöver använda våld för att lösa svåra situationer. Ditt fetade ex kommer från mitt pedagogiska dito avsett för dig och dina väninnor som lyder:

"Om jag slår ner någon som spottar mig i ansiktet så att han avlider gör mig inte oansvarig för handlingen likväl är spottloskan anledningen att jag slog och kan ses som förmildrande för handlingen ".

Att hyckla bort spottloskan är okunnigt och tramsigt.

Hurdan LW än betett sig mot SD och HD friar inte mördaren från dådet men kan ses som förmildrande omständighet i domskälen

Citat:
Förmildrande omständighet är den grund enligt brottsbalken som en domstol kan åberopa vid utdömandet av ett lägre straff. Det lägre straffet läggs inom ramarna för det straffintervall som gäller för det aktuella brottet.

En förmildrande omständighet kan exempelvis utgöras av omständigheter såsom annans synnerligen kränkande beteende som föranlett brottet eller om psykisk störning eller annat sinnespåverkande tillstånd varit orsak till agerandet.

Enligt 29 kap 3 § BRB ska särskilt beaktas om brottet föranletts av någon annans uppenbart kränkande beteende det vill säga att gärningsmannen provocerats.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rmildrande_omst%C3%A4ndighet

Det är detta som gör spottloskan relevant.
Citat:
Lawline:
Exempel på relevanta omständigheter är enligt högsta domstolen i ett annat fall: "att gärningsmannen har handlat i stark affekt till följd av en provokation från offrets sida eller att det har varit fråga om ett snabbt händelseförlopp … Gärningsmannens psykiska särdrag eller att han eller hon har varit starkt pressad kan också vara att beakta. Även det förhållandet att gärningen har begåtts i en nödvärnsliknande situation kan vara att väga in." (se NJA 2016 s. 809 punkten 9 i högsta domstolens dom). Sammanfattningsvis innebär detta att den situationen som du beskriver skulle kunna rubriceras som dråp eller mord beroende på hur omständigheterna var vid bråket.

https://lawline.se/answers/drap-och-mord-vad-ar-skillnaden-och-vad-blir-straffet

Det fetade av mig..
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-03 kl. 21:56.
Citera
2019-12-03, 21:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Gör ett enstaka undantag att svara dig då jag aldrig läser dina tramsiga poster trots att du envisas med att replikera mig. Detta var dock så fåradigt att det inte gick att undvika.

Jag är en person som till min lekamen är så beskaffad att jag inte behöver använda våld för att lösa svåra situationer. Ditt fetade ex kommer från mitt pedagogiska dito avsett för dig och dina väninnor som lyder:

"Om jag slår ner någon som spottar mig i ansiktet så att han avlider gör mig inte oansvarig för handlingen likväl är spottloskan anledningen att jag slog och kan vara förmildrande för gärningen ".

Hurdan LW än betett sig mot SD och HD friar inte mördaren från dådet men kan ses som förmildrande omständighet.

https://lawline.se/answers/drap-och-mord-vad-ar-skillnaden-och-vad-blir-straffet

Det fetade av mig..

Vi får väl se hur mycket förmildrande omständigheter det kommer att bli i det här fallet.
Jag är ganska säker på att det inte kommer att bli några alls.

Tvärtom.

Det kommer att bli försvårande omständigheter, då våldet var mycket grovt, långdraget och offret måste ha upplevt svåra smärtor och dödsångest under lång tid.

Gärningsmannen hade alla möjligheter att låta bli att gå hem till L*ena.
Han hade också möjlighet att låta bli att lura ut henne.
Han hade kunnat avbryta sitt våld.

Men främst (om det nu skulle vara någon som helst sanning i det du nu påstår,att Lena skulle provocerat fram mordet på sig själv) så är det inte en förmildrande omständighet att han inte anmälde det till polisen.

Det skulle anses som att han inte har gjort det han kunde och skulle göra för att förhindra att det slutade så här illa.

Men nu tror jag inte på detta, att Lena är den som har provocerat fram mordet. Det är så SD ser det, men det beror på att han hade orimliga och olagliga krav på Lena. Man har inte rätt att kontrollera människor på olika sätt, genom hot och våld.

Det finns lagar som förbjuder detta. Men det vet väl du som är jurist?
Citera
2019-12-03, 22:02
Medlem
Citat:

Jag är till min lekamen är så beskaffad att jag inte behöver använda våld för att lösa svåra situationer. Ditt fetade ex kommer från mitt pedagogiska dito avsett för dig och dina väninnor som lyder:

"Om jag slår ner någon som spottar mig i ansiktet så att han avlider gör mig inte oansvarig för handlingen likväl är spottloskan anledningen att jag slog och kan ses som förmildrande för handlingen ".

Hurdan LW än betett sig mot SD och HD friar inte mördaren från dådet men kan ses som förmildrande omständighet i domskälen

Det fetade av mig..

I och med att vi har två vittnen som hört LW skrika två gånger med kort uppehåll emellan tyder det på att den misstänkte haft tid att besinna sig men fortsatt. Det är en försvårande omständighet.
Citera
2019-12-03, 22:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
Gärningsmannen hade alla möjligheter att låta bli att gå hem till L*ena.
Han hade också möjlighet att låta bli att lura ut henne.
Han hade kunnat avbryta sitt våld.

Men främst (om det nu skulle vara någon som helst sanning i det du nu påstår,att Lena skulle provocerat fram mordet på sig själv) så är det inte en förmildrande omständighet att han inte anmälde det till polisen.

Det skulle anses som att han inte har gjort det han kunde och skulle göra för att förhindra att det slutade så här illa.

Men nu tror jag inte på detta, att Lena är den som har provocerat fram mordet. Det är så SD ser det, men det beror på att han hade orimliga och olagliga krav på Lena. Man har inte rätt att kontrollera människor på olika sätt, genom hot och våld.

Det finns lagar som förbjuder detta. Men det vet väl du som är jurist?
Det är ju fantastiskt hur bra åklagaren i så fall har lyckats räkna ut allt det här. Hon skulle alltså anse sig veta inte bara hur mordet gick till och vem gärningsmannen är, utan också vad som rörde sig i hans huvud. Om man helt undviker att tänka rationellt, och i stället arbetar uteslutande med bilder och känslor, då kan det sluta precis hur som helst.

Det här påminner mig om hur Rolf Sandberg och Sven-Åke Christianson lyckades lösa Kevinfallet i Arvika. De kom fram till att två bröder hade kvävt sin kompis Kevin med en pinne för att de var avundsjuka på hans nya röda cykel. Efter att ha kvävt honom hade de ställt sig på hans hals – "kanske för att försäkra sig om att han var död, kanske i triumf över vad de åstadkommit". Sedan hade de släpat honom mellan sig till ett annat ställe och lämnat honom där.

Långt senare när journalister fick tag i förundersökningen skulle det visa sig att bröderna inte ens hade varit på platsen.
Senast redigerad av Draifos 2019-12-03 kl. 23:11.
Citera
2019-12-03, 22:54
Medlem
Citat:
Du som inte gjort annat än smutskasta SD tråden igenom på det mest vedervärdiga sätt har inte rätt att kalla en ärlig människas som råkade ut för Wesströms elände, smuts. Punkt!
Mollans blogg.

Är det hotbreven, knivarna och stölderna hot om självmord du menar är Wesströms smuts?
Är det sanningen som är smutsen och det äckliga nedsvärtandet om SD som du sprider som är sanningen?
All heder åt Mollan som vågade stå upp för det som är sant .

Har det inte gått upp ett ljus för dig än, att ingen som skriver inom denna tråden behöver smutskasta SD, detta sagt med anledning av att SD har för länge sedan bakåt i tiden sett, smutskastat sig själv med sitt falskspelande mot sin Fru HD som vederbörande då var gift med, detta genom att ha manipulerat vederbörande med grova lögner, så som även för sina vänner och bekanta, dessutom utnyttjade SD kvinnan LW för att tillfredsställa sina sexuella behov, SD lovande LW guld och gröna skogar som LW i sin tur blint trodde på och som SD varken kunde hålla eller stå för, därför att SD är en falsk människa i grund och botten och därför sagt, inte någon normal Familjefar, SD har inte enbart smutsat ner sig själv och sitt rykte, vederbörande har dessutom spelat med bluff på hand, och nu är ifrågavarande:s kort på väg att synas av både KammarÅklagaren Åsa Hiding så som RättsVäsendet, och du kan räkna med att SD:s bluff kommer att till slut bli synad när vederbörande tvingas lägga ner korten på bordet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in