2019-12-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När brott uppdagas på detta sättet, så är impeachment enda vägen.
Annars berättar man bara begå brott är inget vi bryr sig om.

Och det sätter tidigare förhör i en helt annan dager, hyckleri.

Absolut, du har helt rätt i sak men världen är inte rättvis och vi pratar om det mäktigaste ämbetet i världen, vi kan inte ens avsätta en simpel minister när dom begår brott mot rikets säkerhet eller stjäl skattepengar.
Citera
2019-12-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Fel. Andrew Johnson och Bill Clinton är de enda som åkt på faktisk impeachment, och ingen av dem fälldes. Nixon och nu Trump har båda fått impeachment inquiry på sig, vilket är mer av en förundersökning.

Jag återberättade fakta jag trodde var sann utan efterforskning. Enormt dåligt gjort i en debatt och tackar för påpekandet.
Citera
2019-12-02, 20:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av difiderad
Absolut, du har helt rätt i sak men världen är inte rättvis och vi pratar om det mäktigaste ämbetet i världen, vi kan inte ens avsätta en simpel minister när dom begår brott mot rikets säkerhet eller stjäl skattepengar.
Rättvisa???, vad har det med nått och göra, och när vi vetat om i decennier att man inte röstar igenom förslaget.

Du pratar ju om politiskt spel och jaga politiska motståndare.
Här pratar vi om ett brott, som inte går att titta åt andra hållet utan granska.
Därför är det impeachment process nu, den delen är extremt enkel och förstå.
Även Ukraina-skalden i sig är simpel.
Den korrupt presidenten skickar sin privat advokat att göra arbeten för staten och sidan av alla kanaler och utreda en politiskt motståndares son.

Vars son man inte ens utreder, inte ens idag.
Citera
2019-12-02, 20:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Fel. Andrew Johnson och Bill Clinton är de enda som åkt på faktisk impeachment, och ingen av dem fälldes. Nixon och nu Trump har båda fått impeachment inquiry på sig, vilket är mer av en förundersökning. Nixon avgick frivilligt innan det hela gick vidare, medan Trump håller linjen och ger Dems långfingret med båda händerna.

Och Clintons impechment var bara på en ren teknikalitet och något som en av de största motståndarna till Trumps impechment var blodtörstig kring när det var Clinton.

Hur det kommer att gå för Trump visar sig, men jag skulle nog inte säga att han ger långfingret till dem då han gör saker som går att tolkas som att han förbereder sig att avgå men med en ursäkt innan det går för långt.
Citera
2019-12-02, 20:47
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur det kommer att gå för Trump visar sig, men jag skulle nog inte säga att han ger långfingret till dem då han gör saker som går att tolkas som att han förbereder sig att avgå men med en ursäkt innan det går för långt.

Tror du på det där ens själv? Den dagen Trump kastar in handduken är den dagen Klyban nominerar Trump till Nobels Fredspris.
Citera
2019-12-02, 20:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tror du på det där ens själv? Den dagen Trump kastar in handduken är den dagen Klyban nominerar Trump till Nobels Fredspris.

Jag är åtminstone öppen för att Trump har en bakdörr öppen för att kunna komma undan om han har begått något som även republikanerna måste ta tag i. (även om jag inte tror att republikanerna skulle bry sig ens om Trump gav ordern om att utplåna en mindre stad mitt i Texas med tanke på hur allt fler både i hans stabb och de utanför har börjat säga att han är sänd av gud)

Det som gör att jag misstänker att han har en bakdörr är just att han for till sjukhuset för sin årliga rutinkoll hela 3 månader i förväg osv. (Observera nu att jag inte säger att Trump absolut skulle var sjuk utan att han är smart nog att ha en bakdörr så att han kan skylla på sjukdom och därmed sedan bli benådad utan några problem)
Citera
2019-12-02, 21:29
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag är åtminstone öppen för att Trump har en bakdörr öppen för att kunna komma undan om han har begått något som även republikanerna måste ta tag i. (även om jag inte tror att republikanerna skulle bry sig ens om Trump gav ordern om att utplåna en mindre stad mitt i Texas med tanke på hur allt fler både i hans stabb och de utanför har börjat säga att han är sänd av gud)

Det som gör att jag misstänker att han har en bakdörr är just att han for till sjukhuset för sin årliga rutinkoll hela 3 månader i förväg osv. (Observera nu att jag inte säger att Trump absolut skulle var sjuk utan att han är smart nog att ha en bakdörr så att han kan skylla på sjukdom och därmed sedan bli benådad utan några problem)

Tja, spekulera kan vi. Men handen på hjärtat, känns det som att det är Donalds stil att smyga ut bakdörren med svansen mellan benen?
Citera
2019-12-02, 21:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tja, spekulera kan vi. Men handen på hjärtat, känns det som att det är Donalds stil att smyga ut bakdörren med svansen mellan benen?

Inte är det hans stil att ta ansvar åtminstone med tanke på hur han aktivt kämpar för att slippa viss sina skatteintäkter osv

Den som lever får helt enkelt se vad som händer
Citera
2019-12-03, 00:00
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Det är väl redan ganska välkänt att denna impeachment inquiry är politik från smutsigs och korrupta deep state demokrater, det visste väl alla neutrala och logiska människor? Förutom Trumphatarna såklart, pollsen för impeachment ser inte precis bra ut heller
Citera
2019-12-03, 00:56
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När brott uppdagas på detta sättet, så är impeachment enda vägen.
Annars berättar man bara begå brott är inget vi bryr sig om.

Och det sätter tidigare förhör i en helt annan dager, hyckleri.

Först sa man att Trump var rysk agent. När det inte höll så hittade man på detta. Men några bevis finns inte. Bara "förmodanden" för att använda ambassadören Sondlands ord och han tycker själv inte att hans "förmodanden" kan vara anledning till impeachment.

Det hela handlar om att demokraterna har begått massor av brott och därför har man bara försökt och förhala vad som komma skall. Men nästa vecka är det dags för de första avslöjandena. Sen kommer mycket mer att följa slag i slag. Trump har lovat att rensa upp i träsket. Det är helt nödvändigt för att rädda republiken. Frågan är dock om han verkligen kommer att lyckas. Det känns som det är mycket som är bortom räddning i det landet tyvärr.

https://www.youtube.com/watch?v=EnEWYilDgcg
Citera
2019-12-03, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Först sa man att Trump var rysk agent. När det inte höll så hittade man på detta. Men några bevis finns inte. Bara "förmodanden" för att använda ambassadören Sondlands ord och han tycker själv inte att hans "förmodanden" kan vara anledning till impeachment.

Det hela handlar om att demokraterna har begått massor av brott och därför har man bara försökt och förhala vad som komma skall. Men nästa vecka är det dags för de första avslöjandena. Sen kommer mycket mer att följa slag i slag. Trump har lovat att rensa upp i träsket. Det är helt nödvändigt för att rädda republiken. Frågan är dock om han verkligen kommer att lyckas. Det känns som det är mycket som är bortom räddning i det landet tyvärr.

https://www.youtube.com/watch?v=EnEWYilDgcg

Så vad skulle de göra menar du då? Det förekom mer än 100 kontakter med Ryssland av Trump&Co.
Det låter ju verkligen vettigt och normalt, antar att alla bara pratade om adoptionsregler?

"hittade man på detta"
Så denna snubbe hittade på detta helt på egen hand? Han får inte vittna för Trump....
Senast redigerad av Garre74 2019-12-03 kl. 01:23.
Citera
2019-12-03, 05:39
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
whogivesafuck skrev

Kan ju tolkas som att han inte sa det. Och det är korrekt. Var ju mästerförhandlaren som förde diskussionen.
Och vad förväntar sig Der Spiegel att han skall säga tro? Ett enda felsteg så har Ukraina bränt sina skepp totalt vad gäller hjälp från US.
Det skall de allt vara jävligt medvetna om.

LOL. Dom vanliga konspirationsteorierna. "No quid quo pro"

Republikanerna har slappt en rapport ocksa:

"The evidence presented does not prove any of these Democrat allegations and none of the Democrats' witnesses testified to having evidence of bribery, extortion, or any high crime or misdemeanor,"

“There is nothing inherently improper with Mayor Giuliani’s involvement as well because the Ukrainians knew that he was a conduit to convince President Trump that President Zelensky was serious about reform.”

https://republicans-oversight.house.gov/wp-content/uploads/2019/12/2019-12-02-Report-of-Evidence-in-the-Democrats-Impeachment-Inquiry-in-the-House-of-Representatives.p df

Var ar den korrupte DildoHunter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in